Kulturni dom Nova Gorica, Bevkov trg 4, SI-5000 Nova Gorica

T: + 386 5 335 40 10

Group 10708

Jaka Kopač, alt saksofon

Boštjan Simon, tenor saksofon

Luigi Vitale, vibrafon

Miha Koren, kontrabas

Kristijan Krajnčan, bobni

 

Poletni kvintet Jake Kopača in Boštjana Simona bo festivalski oder najprej obogatil z zakladnico skladb Leeja Konitza in Warna Marsha, nato pa predstavil tudi nekaj avtorskih kompozicij. Glasba bo vijugala med cool jazzom, hard bopom in sodobnimi jazzovskimi izleti v glasbe sveta. Italijansko – slovensko ritem sekcijo sestavljajo kreativni predstavniki srednje generacije jazzistov.

Kontakt in informacije

 

Barbara Poša Belingar
Odnosi z javnostmi, organizacija in
koordinacija kulturnih programov

 

T: 05 335 40 13
E: pr@kulturnidom-ng.si

 

Vstop prost. V primeru slabega vremena bo koncert v Veliki dvorani Kulturnega doma Nova Gorica.

Projekt omogočajo

Medijska sponzorja

Mladi glasbeni biseri – nagrajenci primorskih glasbenih šol na glasbenih tekmovanjih 23/24

 

Koncert Mladi glasbeni biseri ima v ciklu Glasba z vrtov sv. Frančiška prav posebno mesto. Na njem bodo letos nastopili  učenci in učenke glasbenih šol iz Ajdovščine, Ilirske Bistrice, Logatca, Nove Gorice, Sežane in Tolmina ter goriškega Slovenskega centra za glasbeno vzgojo Emil Komel. Gojenci glasbenih šol,  ki so v tem šolskem letu prejeli nagrade na različnih slovenskih in mednarodnih glasbenih tekmovanjih, se bodo predstavili na raznih instrumentih, kot so evfonij, harmonika, klavir, kitara, violina in violončelo.

 

Spored koncerta, ki nastaja v sodelovanju z Zvezo primorskih glasbenih šol, bo znan naknadno…

Vstop prost

 

Kontakt in informacije

 

T: 05 335 40 13
E: pr@kulturnidom-ng.si

 

Fotografije za naslovnico: Matej Vidmar (2019)

Naša dolgoletna čezmejna partnerja Slovenski center za glasbeno vzgojo Emil Komel in Kulturni center Lojze Bratuž sta letos že tretjič zapored organizirala Mednarodno tekmovanje Musica Goritiensis. Tekmovanje je namenjeno mladim študentom in glasbenikom do 30. leta starosti in je razpisano za discipline violina, violončelo, klavir in solopetje; vsaka disciplina je razdeljena v pet kategorij glede na starost tekmovalca. Posamezne discipline ocenjujejo strokovne žirije, ki jih sestavljajo ugledni mednarodno priznani glasbeniki in pedagogi.

 

Po treh uspešnih izvedbah mednarodnega tekmovanja, bodo tudi letos dobitniki višjih kategorij imeli priložnost nastopati v pomembnih glasbenih sezonah našega širšega teritorija. Enega izmed teh koncertov  nudi tudi Kulturni dom Nova Gorica, s čimer v treh ustanovah večajo povezanost našega skupnega kulturnega prostora, tudi v okviru zahtevnega projekta Evropske prestolnice kulture Nova Gorica – Gorica 2025.

 

 

 

Vstop prost

 

Kontakt in informacije

 

T: 05 335 40 13
E: pr@kulturnidom-ng.si

TRIO AURIS

Ana Černic, flavta

Doris Kodelja, flavta

Tamara Tretjak, flavta

 

Trio Auris je nastal iz želje treh prijateljic, učiteljic flavte, po skupnem muziciranju in glasbenem ustvarjanju. Ideja, kateri flavtistke posvečajo veliko pozornost, je raziskovanje sodobne glasbene ustvarjalnosti, v svoj program pa uvrščajo tudi glasbo 20. stoletja. Na ta način nastaja originalen program, ki upošteva potencial tovrstne zasedbe ter skuša na poseben način poglobiti odnose z drugimi evropskimi, predvsem pa slovenskimi in italijanskimi pedagogi in skladatelji. Predlagan program se tako osredotoča na evropsko glasbo 20. in 21. stoletja, vključuje pa tudi skladbo ameriške skladateljice in flavtistke Nicole Chamberlain ter (še) neizdano skladbo italijanske skladateljice Simone Simonini.

 

Doris Kodelja je svojo glasbeno pot začela na Glasbeni šoli v Novi Gorici, po končani gimnaziji pa je študij flavte nadaljevala na Konservatoriju za glasbo v Vidmu (Italija) v razredu Giorgia Marcossija, kjer je leta 2000 diplomirala, pri istem profesorju pa je kasneje z najvišjo oceno tudi magistrirala. Med šolanjem je sodelovala v različnih komornih zasedbah in v simfoničnem orkestru Konservatorija ter se izpopolnjevala na različnih mojstrskih tečajih, med katerimi je vredno izpostaviti izpopolnjevanje pri profesorjih, kot so Pierre ‒Yves Artaud, Bruno Cavallo, Marco Zoni in Cveto Kobal. Že od študentskih časov se posveča tudi pedagoškemu delu, od leta 2001 pa poučuje na Glasbeni šoli Nova Gorica. Od vsega začetka je izredno ponosna na vse svoje učence, saj nekateri posegajo po najvišjih priznanjih in nagradah tako na državnem, kot na mednarodnih tekmovanjih, veliko pa jih ostane aktivnih v glasbi tudi po končanem šolanju na nižji stopnji. Redno se udeležuje pedagoških tečajev in strokovnih delavnic, nastopa pa večinoma v komornih zasedbah in z raznimi orkestri. V zadnjih letih se ukvarja z izpopolnjevanji na kljunasti in baročni prečni flavti pri profesorjih, kot so: Stefano Bet, Lucia Rizzello, Dan Laurin in Rachel Brown, posveča tudi stari glasbi, preko spletnih tečajev pa tudi sodobnim tako imenovaim razširjenim tehnikam igranja na flavto.

 

Ana Černic je leta 2000 diplomirala na videmskem konzervatoriju (prof. Daniela Brussolo), pozneje pa pri prof. Giorgiu Marcossiju zaključila z najvišjo oceno še magisterij. Med leti 2000 in 2008 je sodelovala s tržaškim pihalnim orkestrom “Giuseppe Verdi” v vlogi prve flavte pod vodstvom mojstra F. Doseja. V sklopu orkestra je sodelovala pri različnih projektih in tako igrala tudi pod taktirko priznanih dirigentov kot so Savino Acquaviva, Daniela Carnevali in Douglas Bostock. Medtem se je izpopolnjevala pri profesorjih kot npr.: Bruno Cavallo, Claudio Montafia, Marco Zoni, Cveto Kobal, Matjaž Debeljak (za igranje na pikolu). Od leta 2006 poučuje flavto na Glasbeni šoli Nova Gorica in se redno udeležuje pedagoških tečajev in strokovnih delavnic, ki so jih vodili priznani flavtisti kot so Janoš Balint, Barbara Gisler-Haase, Petri Alanko, Mario Caroli. Med leti 2002-2006 je poučevala na različnih glasbenih ustanovah na Goriškem. V zadnjem desetletju se posveča izključno komorni glasbi in sodeluje v različnih zasedbah – duo ali trio. Veliko pozornosti namenja sodobni glasbi s posebnim zanimanjem za živeče lokalne skladatelje.

 

Tamara Tretjak je leta 1996 opravila diplomski izpit na konservatoriju J. Tomadini v Vidmu kot učenka Glasbene Matice v Trstu pod mentorstvom D. Brussolo. Udeležila se je mojstrskih tečajev tako v Italiji kot v tujini v razredih, ki so jih vodili A. Persichilli, B. Cavallo, J. Zoon, G. Nova. Izpopolnjevanje je nadaljevala s prof. J.Balintom in dve leti študirala v Budimpešti. Udeležila se je raznih mednarodnih tekmovanj s pianistko C. Sedmach in zabeležila vrsto uspehov. V duu s pianistko sta opravili dvoletni tečaj komorne glasbe prestižnega Tria di Trieste in tečaj na glasbenem zavodu S. Cecilia v Portogruaru v razredu G. Lovata. Posnela je nekaj albumov z raznimi skupinami in za glasbeni program na sedežu Radia Trst A. Zaposlena je na Glasbeni šoli Sežana.

 

 

SPORED

 

Henri Tomasi (1901–1971): Trois Pastorales: Bolivienne, Cretoise, Sicilienne

Bojan Glavina (1961): Devet nasmehov

Abelardo Albisi  (1872–1938): Suite miniatura: Canto di primavera, La campanella, Barcarola veneziana, La sorgente

Simona Simonini (1950): Svani’ Narciso (2023) per flauto in do, flauto in sol e flauto basso (krstna izvedba)

Nicole Chamberlain (1977): Percolate for flute trio

Jacques Casterede (1926–2014): Flutes en vacances: Flutes pastorales, Flutes joyeuses, Flutes reveuses, Flute legeres

Vstop prost

 

Kontakt in informacije

 

T: 05 335 40 13
E: pr@kulturnidom-ng.si

DARIO SAVRON, marimba

 

Dario Savron je pričel študij tolkal na Glasbenem konservatoriju Giuseppe Tartini v Trstu, kjer je z odliko diplomiral leta 1998. Na podiplomskem študiju se je izpopolnjeval na konservatoriju v Amsterdamu, vzporedno pa na raznih tečajih v ZDA, na Nizozemskem in Madžarskem. V zadnjih letih se je predstavil kot solist v Italiji, Slovenji, Franciji, na Hrvaškem, Madžarskem, v Argentini, Avstraliji, ZDA in Kanadi. Nastopil je tudi z večjimi nizozemskimi in italijanskimi komornimi skupinami ter orkestri (Royal Concertgebouw of Amsterdam, Radio Chamber Orchestra of Holland, Orkester rimske opere, Arena di Verona, Divertimento ensemble …) in je tolkalist ansambla Syntax iz Milana. Igral je na raznih festivalih, kot so Gaudeamus Festival of Contemporary music v Amsterdamu, Slowind v Ljubljani, Bienale v Kopru, Bienale v  Benetkah, Milano Musica, Bologna Festival, Nuova Consonanza v Rimu, Filarmonica romana … Krstno je izvedel številne skladbe, med drugim premierno v Milanu tudi Dvojni koncert za klavir, tolkala in orkester skladateljice Unsuk Chin. Kot tolkalec je zmagal na številnih mednarodnih in državnih tekmovanjih.

 

Udeležil se je raznih snemanj za radio in televizijske postaje ter snemanj CD-plošč (med temi solo CD “Mask”, Stradivarius). Njegove skladbe so bile izvedene v Sloveniji, Italiji, ZDA in Kanadi ter izdane pri milanski založbi Nuova Stradivarius. Napisal in snemal je tudi glasbo za razne dokumentarne filme. Vodil je delavnice in tečaje na glasbenih univerzah po Evropi, ZDA, Kanadi in Avstraliji.

 

V zadnjih letih je bil profesor tolkal na milanskem konservatoriju “G.Verdi”, trenutno poučuje na tržaškem konservatoriju “G. Tartini”.

 

SPORED

 

Franco Donatoni: Mari

Fabio Nieder: Thümmels Vergißmein-Lied (za marimbo in glas ter audio files)

Dario Savron: The Future in your Eyes

Dario Savron: Sounds in the Dark

Dario Savron: About you

Ivan Fedele: iz Metal East Journey, 4. ritual

Dario Savron: Kid

Keiko Abe: Tambourine Paraphrase

Vstop prost

 

Kontakt in informacije

 

T: 05 335 40 13
E: pr@kulturnidom-ng.si

MITTELVOX ENSEMBLE sestavljajo pevci in glasbeniki, ki prihajajo iz različnih pokrajin Furlanije Julijske Krajine in Slovenije ali so na omenjeno okolje vezani zaradi študija. Skupina, ki je na pobudo umetniške vodje Mateje Černic nastala leta 2021, je v svoji raznoliki identiteti zanimiva in prepoznavna, kajti združuje izkušene in uspešne glasbenike z različnim glasbenim zaledjem ter izobrazbo, od pevske, do instrumentalne in dirigentske. Z željo po kulturno glasbenem dialogu se glasbeniki posvečajo repertoarju, ki sega od gregorijanskega korala vse do sodobnih skladateljev. Posebno pozornost namenjajo lokalnim skladateljem, ki tudi sami sodijo v vrh državnega in mednarodnega zborovskega ustvarjanja. Sinergija med različnimi kulturnimi identitetami, ki jih poosebljajo posamezniki, se uresničuje s snovanjem zaokroženih kvalitetnih in zanimivih glasbenih sporedov, pri katerih večkrat sodelujejo tudi uveljavljeni instrumentalisti. Mittelvox Ensemble je nastopal na številnih priznanih zborovskih festivalih, med njimi Sakralni abonma v Ljubljani, Mednarodni festival Città dei Gremi v Sassariju ter Mednarodni zborovski festivalu v Fanu.

 

Mateja Černic je z odliko diplomirala na konservatoriju v Trentu v razredu prof. Lorenza Donatija. Na mednarodnem tekmovanju za zborovske dirigente Fosco Corti 2021 se je uvrstila na tretje mesto in prejela nagrado za najboljšega italijanskega dirigenta. Kot pevka je sodelovala v najbolj pomembnih italijanskih, slovenskih in mednarodnih zborovskih sestavih, kot so APZ Tone Tomšič (Ljubljana), Coro Giovanile Italiano, Arnold Schönberg chor (Dunaj), Utopia & Reality, UT Ensemble Vocale Consonate in Coro della cattedrale di Siena. Vodila je dekliški zbor Bodeča Neža, s katerim je dosegla odlične rezultate na številnih državnih in mednarodnih tekmovanjih, med katerimi izstopajo Fleischmann International Trophy v Corku, Concorso nazionale Polifonico v Arezzu, International Festival of Flanders v Maasmechelnu, Concorso nazionale v Vittoriu Venetu. Za umetniško delovanje na področju zborovske glasbe je prejela tri nagrade: Zlato zrno, Zlati znak in nagrado Mirka Špacapana. Na tekmovalnih odrih se je uveljavila tudi z Goriškim komornim zborom (zlato priznanje z odliko na regijskem tekmovanju v Postojni) ter Ženskim zborom Mens Sonora iz Ljubljane (zlato priznanje na tekmovanju Bad Ischl v Avstriji). Trenutno vodi vokalno skupino Mittelvox Ensemble, Mladinski zbor Emil Komel ter Coro del Friuli Venezia Giulia. Diplomirala je tudi na Pedagoški fakulteti, na Filozofski fakulteti iz slovenistike in primerjalne književnosti ter iz glasbene pedagogike na Akademiji za glasbo. Od leta 2023 je profesorica na Konservatoriju za glasbo Lucio Campiani v Mantovi.

 

Zasedbo bo na klavirju spremljala pianistka Rossella Fracaros.

 

Spored:

 

Claudio Monteverdi (1567–1643):

Ecco mormorar l’onde (Torquato Tasso)

Sfogava con le stelle (Ottavio Rinuccini)

Si ch’io vorrei morire (Maurizio Moro)

 

Johannes Brahms (1833–1897):

Vier Quartette op. 92

O schöne Nacht! (Georg Friederich Daumer)

Spätherbst (Hermann Allmers)

Abendlied (Friedrich von Schiller)

Warum? (Johann Wolfgang von Goethe)

 

Hugo Wolf (1860–1903):

Resignation (Joseph Eichendorf)

Vstop prost

 

Kontakt in informacije

 

T: 05 335 40 13
E: pr@kulturnidom-ng.si

Tišina, beseda, glasba, koncert za pesnika, glas in klavir

 

DAVID BANDELJ, poezija in glas
INGRID MAČUS, klavir

 

“Lišček ne ve za svoje barve”

 

David Bandelj in Ingrid Mačus opazujeta skupen prostor zvočnosti preko poezije in glasbe. Kjer se pomen raztopi v občutek, se naredi razpoka in priložnost za stik, ki pulzira v lastnem ritmu od leta 2016, ko sta pesnik in glasbenica prvič sodelovala na pobudo pesnice Petre Koršič v okviru njenega avtorskega cikla AD HOC. Poezija Davida Bandlja ima lasten čas postajanja v skladu z zakonitostmi poetike, ki se odpira vertikalno navzgor in korenine svetlobe globoko izrašča v zemljo. Ta poetika ne potrebuje glasbe, a jo izzove, jo naredi slišno, kot bi kazala na vzporedno krožnico v skupnem prostoru iskanj. Na trenutke se iz skupnega osišča sprožijo dolgi snopi, ki rahlo posvetijo v smer tistega, kar vselej ostaja skrito, kot življenje v semenu za novo setev, kot občutek nevednosti, ki nam omogoča, da se pogled razpre navzven in opazi možnosti vsega tistega, kar lahko gre skozi zrak.

 

David Bandelj (1978) pesnik in glasbenik, prevajalec, rojen v Gorici (Italija), kjer živi. Doktoriral je iz primerjalne književnosti na Univerzi v Ljubljani, objavil je pesniške zbirke Klic iz nadzemlja (2000), Razprti svetovi (2006), Odhod (2012), Gorica – Gorizia (2014), Enajst let in pol tišine (2020), Ronin (2022), knjigo esejev Razbiranja žarišča (2008) in dve literarnozgodovinski monografiji: V iskanju jaza: teorija in praksa dnevniške književnosti (2013) ter Obrazi slovenske literature (2014). Poezijo objavlja v osrednjih slovenskih literarnih revijah in v prevodih (italijanščina, angleščina, makedonščina, češčina, poljščina), nastopa tudi na različnih domačih in mednarodnih festivalih. Večkrat je bil mentor ter regijski in državni selektor na literarnih festivalih pri JSKD, prejel je tudi nekaj nacionalnih in mednarodnih nagrad. V slovenščino je prevedel pesmi italijanskih avtorjev (Dario Bellezza, Tommaso Campanella) avstralskih domorodnih pesnikov in nekaj latinskih klasikov. Piše eseje, zapise in kolumne iz literature, družbenih vprašanj in glasbe, ki so posejani po različnih tiskanih in spletnih medijih v Italiji, Sloveniji in drugod (Primorski dnevnik, Novi glas, Literatura, Poetikon, Zvon, KUD Kdo, ChoralIter, Glasba v šoli in vrtcu, Caietele Echinox ipd.). Poučuje literarne predmete na liceju Simona Gregorčiča v Gorici, je zborovodja Mešanega mladinskega zbora Emil Komel iz Gorice, s katerim je segel po pomembnih nacionalnih in mednarodnih nagradah in ima intenzivno koncertno dejavnost ter dirigent Komornega orkestra Nova iz Nove Gorice.

 

Ingrid Mačus (1989) se je glasbeno izobraževala na Glasbeni šoli Nova Gorica, nato pa je nadaljevala študij klavirja na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Študij klavirja je končala pod mentorstvom Zoltana Petra, študij muzikologije pa na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Pod vodstvom Renata Mianija, Maria Pagotta in Daniele Terranove je diplomirala iz kompozicije na Državnem konservatoriju Jacopo Tomadini v Vidmu.  Njena glasba je bila uvrščena na dogodke in festivale, kot so: Festival ilSuono (Umbria, 2019), Festival Transart (Bolzano, 2022), Nei suoni dei luoghi (Nova gorica, 2023), Amici della musica (Modena, 2022), Festival Novalis (Osijek, 2022), Brda contemporary music fstival (2019), Ad Hoc- Literatura v živo (Ljubljana, 2013-2023). Iz strasti do poezije raziskuje izrazne povezave med besedo in zvokom, pri čemer sodeluje s pesniki. Od leta 2013 sodeluje s pesnico Petro Koršič. Liminalni prostor med zvokom in pomenom je raziskovala tudi s pesnikom Davidom Bandljem. Iz sodelovanja s pesnikom Ivanom Cricom nastaja njeno prvo orkestrsko delo s krstno izvedbo marca 2024. S skladateljico Bojano Šaljić Podešva je soustvarila komorno operno Ko sem še. Prispevala je glasbo za filme režiserke Neli Maraž, s katero sodeluje tudi kot pedagoginja. Poučuje klavir in glasbo.

 

Vstop prost

 

Kontakt in informacije

 

T: 05 335 40 13
E: pr@kulturnidom-ng.si

Skip to content