Kulturni dom Nova Gorica, Bevkov trg 4, SI-5000 Nova Gorica

T: + 386 5 335 40 10

Group 10708
24. 5. / Torek / 20:00

MATEJA PETELIN, sopran in CLAUDIA SEDMACH, klavir

Dvorana Frančiškanskega samostana Kostanjevica
24. 5. / Tuesday / 20:00

MATEJA PETELIN, sopran in CLAUDIA SEDMACH, klavir

Dvorana Frančiškanskega samostana Kostanjevica

Les chemine de l’amour…

 

MATEJA PETELIN, sopran
CLAUDIA SEDMACH, klavir

 

… Ko se poezija in glasba združita, predstavlja vsaka skladba svoj majhen svet… Svet, v katerem se skrivajo številne zgodbe, čustva, detajli …

 

“Najin program predstavlja glasbeno potovanje po Franciji in Španiji XX. stoletja. Začnemo s francosko melodijo, kjer se poezija tamkajšnjih pesnikov združi z melosom in tenkočutnostjo francoskih skladateljev. Melanholične melodije privedejo skladatelje v raziskovanje in odkrivanje novih ritmov, novih melodij… Navdušijo se predvsem nad temperamentnimi in ritmičnimi skladbami španskih avtorjev. V tem obdobju nastanejo številne Habanere. Kot zanimivost bo v našem programu  zazvenela Habanera skladateljice Pauline Viardot, za katero smo v lanskem letu obeležili 200. obletnico rojstva. Najino glasbeno potovanje pa se bo zaključilo na domačemu teritoriju, saj želi biti koncert tudi poklon Novi Gorici in Gorici, kot skupni čezmejni evropski prestolnici kulture 2025, tako da se bova poslovili s skladbo slovenskega in italijanskega skladatelja.”

Vstop prost

 

Koncert je nastal v sodelovanju z Glasbeno matico Furlanije Julijske Krajine.

 

 

Kontakt in informacije

 

T: 05 335 40 13
E: pr@kulturnidom-ng.si

 

Mateja Petelin je mlada priznana sopranistka s številnimi mednarodnimi izkušnjami. Kot štipendistka Ministrstva za kulturo Republike Slovenije je leta 2015 z odliko zaključila študij solopetja na Kraljevem Konservatoriju v Haagu, ter se nato specializirala in magistrirala na Konservatoriju za glasbo v Trstu pod mentorstvom priznane mezzosopranistke Cinzie De Mola. Pela je v teatrih in opernih hišah na Nizozemskem, v Luksemburgu in v Italiji. Leta 2012 je debutirala v vlogi Suzane in Barbarine v Mozartovi operi Figarova svatba pod vodstvom dirigenta U. Finazzi (operni studio Luksemburg), leta 2014 je nastopila v vlogi Evridike v Gluckovi operi Orfej in Evridika pod vodstvom dirigenta K. Montgomery (produkcija Kraljevi Konservatorij v Haagu). Istega leta je na Spring Festivalu v Haagu nastopila kot solistka v dveh prvih izvedbah priznane slovenske skladateljice Petre Strahovnik. Leta 2016 je nastopila v vlogi Johnnyja v Brittnovi operi Mali Dimnikar pod vodstvom dirigenta E. De Nadai (Operni teater v Pisi in v Trstu), leta 2017 pa v vlogi Bastiene v Mozartovi operi Bastien in Bastiena (produkcija Konservatorij za glasbo v Trstu). Leta 2018 je ustanovila Duo Veles s priznanim kitaristom Pavlom Cyargeenka iz Belorusije, s katerim sta bila julija 2019 sprejeta na prestižno akademijo »Accademia Chigiana Siena« (Italija) v razred svetovno priznanega kitarista M°Oscarja Ghiglie, kjer sta nastopila na številnih koncertih kot najboljša udeleženca omenjene akademije in prejela posebno štipendijo za najbolj perspektivne mlade glasbenike. Oktobra 2020 je nastopila v glavni vlogi sodobne novonastale opere BalerinanirelaB slovenske skladateljice Petre Strahovnik, ki temelji na romanu Balerina balerina tržaškega pisatelja Marka Sosiča, in ki je nastala v koprodukciji s Komornim glasbenim gledališčem Ljubljana, Cankarjevim domom ter nizozemskim ansamblom Modelo62. Leta 2021 je nastopila v vlogi Lucy v Menottijevi operi Telefon ter v vlogi Suzane v operi Suzanina skrivnost skladatelja Wolf-Ferrarija pod vodstvom dirigenta I. Zobin (koprodukcija Piccolo Opera Festival ter Glasbena matica Furlanija Julijska Krajina). Kot solistka je oktobra 2021 nastopila na osrednji slovesnosti srečanja predsednika Republike Slovenije ter predsednika Republike Italije na Trgu Evrope v okviru projekta in pokroviteljstva Evropske prestolnice kulture Nova Gorica-Gorica, GO!2025.

 

Claudia Sedmach je študirala na šoli Glasbene matice “M. Kogoj” v Trstu v razredu prof. R. Kralj in z odliko diplomirala iz klavirja na tržaškem konservatoriju. Po diplomi je poglobila tako solistični kot komorni repertoar in tako zaključila triletni magisterij  v organizaciji združenja Musicisti Giuliani pod mentorstvom prof. G. Gulli v Trstu, dvoletni izpopolnjevalni tečaj komorne glasbe na zavodu Santa Cecilia v Portogruaru pod vodstvom prof. G. Lovata in diplomirala na prestižni Mednarodni visoki šoli za komorno glasbo Trio di Trieste v Devinu. Na tržaškem konservatoriju je zatem dopolnila svojo glasbeno izobrazbo in z odliko zaključila specialistični bijenij druge stopnje iz klavirja in usposobljenostni bijenij druge stopnje za docente klavirja. Udeležila se je številnih masterjev, ki so jih vodili priznani pianisti, kot so B. Canino, K. Bogino, J. Kadlubijski, V. Krpan, S. Gadjiev, I. Laszko in drugi. Uspešno se je uvrstila na številnih državnih in mednarodnih tekmovanjih. Predstavila se je v različnih zasedbah na koncertnih odrih Italije, Slovenije, Madžarske, Avstrije in na Hrvaškem. V letu 2020 je predstavila glasbeno gledališki projekt v Slovenskem stalnem gledališču v Trstu, v goriškem Kulturnem domu in v gledališču Candoni v Tolmeču. Redno sodeluje in koncertira v številnih komornih in orkesterskih sestavih, med katerimi je tudi orkester Glasbene matice v Trstu in v zanimivih opernih produkcijah v organizaciji Piccolo Opera Festival v sodelovanju z Glasbeno matico, pod vodstvom dirigenta Igorja Zobina. Pianistka je tudi del novonastale skupine Phoenix Piano kvartet. To je ženskega kvarteta na dveh klavirjih osemročno, ki je debitiral v letošnji sezoni v Kulturnem domu v Trstu. Velikokrat je snemala na deželnem sedežu RAI v Trstu in posnela dve zgoščenki. Njeni učenci se uspešno uvrščajo na glasbenih tekmovanjih. Glasbenica se posveča pedagoškemu delu, korepetiranju in koncertiranju. Od leta 1990 je docent in korepetitor na šoli Glasbene matice “M. Kogoj” v Trstu.

Program:

 

Francis Poulenc (1899-1963):
Les chemine de l’amour

 

Gabriel Fauré (1845-1924):
Au bord de l’aeu
Apres un reve
Le papillon et la fleur

 

Claude Debussy (1862-1918):
Beau soir
Ariettes oublièes
   Paysages belges-Chevaux de bois

 

Francis Poulenc (1899-1963):
La Courte Paille
   Quelle aventure!
   Ba, Be, Bi, Bo, Bu

 

Vladimir Lovec (1922-1992):
Ogenjvoda
Džungla

 

Pauline Viardot-García (1821-1910):
Habanera

 

Joaquín Rodrigo (1901-1999):
Cuatro madrigales amatorios
   Con què la lavare?
   De dónde venís amore?
   De los álamos vengo, madre

 

Fernando Obradors (1897-1945):
El Vito