Kulturni dom Nova Gorica, Bevkov trg 4, SI-5000 Nova Gorica

T: + 386 5 335 40 10

Group 10708
1. 12. / Petek / 20:15

ZVERI (2022)

Mala dvorana
1. 12. / Petek / 20:15

ZVERI (2022)

Mala dvorana
Filmsko gledališče 2023/24 – za abonma in izven

 

Zveri (As bestas, Španija, Francija, 2022, barvni, 137 min.)

 

Režija: Rodrigo Sorogoyen
Scenarij: Rodrigo Sorogoyen, Isabel Peña
Fotografija: Alex de Pablo
Montaža: Alberto del Campo
Glasba: Oliver Arson
Igrajo: Denis Ménochet (Antoine Denis), Marina Foïs (Olga Denis), Luis Zahera (Xan), Diego Anido (Lorenzo), Marie Colomb (Marie Denis), Luísa Merelas (Anta), José Manuel Fernández y Blanco (Pepino), Federico Pérez Rey (Mariano), Javier Varela (Xosé), David Menéndez (Alfonso), Xavier Estévez (Sergento Espin), Gonzalo García (Breixo), Pepo Suevos (Granjero), Machi Salgado (Rafael)
Produkcija: Arcadia Motion Pictures, Caballo Films, Cronos Entertainment, Le Pacte
Festivali, nagrade: Cannes 2022; Bruselj 2022; Donostia – San Sebastián; nagrade feroz 2022 (Združenje španskih filmskih medijev): nagrada za najboljši film (dramski filmi), nagrada za najboljšo filmsko glasbo, nagrada za najboljšega stranskega igralca; nagrade goya 2023 (španska filmska akademija): nagrada za najboljši španski film leta, nagrada za najboljšega španskega režiserja leta, nagrada za najboljšega glavnega igralca, nagrada za najboljšega stranskega igralca, nagrada za najboljši izvirni scenarij, nagrada za najboljšo filmsko glasbo, nagrada za najboljšo fotografijo, nagrada za najboljšo montažo, nagrada za najboljši zvok; nagrade lumière 2023: nagrada za najboljšo mednarodno koprodukcijo; nagrade cézar 2023: nagrada za najboljši tuji film; Dublin 2023: nagrada dublinskih filmskih kritikov za najboljši film; Donostia – San Sebastián 2022: nagrada občinstva za najboljši evropski film; in številne druge nagrade
Odziv občinstva: prijetno presenečenje in huronsko navdušenje
Odziv kritike: skoraj soglasno priznanje odličnosti, praktično brez negativnih odklonov
Distribucija: Demiurg

 

Zgodba
Vincent in Olga sta zakonca iz Francije, ki sta se že davno ustalila v vasici na zahodu Španije. Ukvarjata se z ekološkim vrtnarstvom in obnovo zapuščenih hiš. Vendar sobivanje z domačini ni tako idilično, kot bi si želela. Njuno zavračanje gradnje vetrne elektrarne zgolj stopnjuje spore s sosedi, še posebej z bratoma Xanom in Lorenzom, ki v vasi živita že od rojstva. Napetosti začnejo naraščati in francoska gosta se znajdeta na točki vrelišča, s katere ni več vrnitve.

 

 

Zanimivosti
Prav nenavadno se zdi, a film, ki ima v letošnjem izboru še najbolj zlovešči naslov, Zveri, oziroma v izvirniku As bestas, je hkrati film, ki je prejel daleč najbolj evforičen, topel in navdušujoč sprejem. Že samo število festivalskih nagrad je več kot zgovorno: če ne upoštevamo priznanj in omemb različnih združenj in zvez, so Zveri prejele osupljivih 39 nagrad. Od španskih različic zlatih globusov, nagrad feroz, prek francoskih nacionalnih filmskih nagrad, pa naj gre za nagrade lumière ali prestižne césarje, ter končno vse do zmagoslavja na ponosu baskovske regionalne kinematografije, festivalu v San Sebastiánu. Še impresivnejši je pogled na t. i. meta ocene, pregled kritiškega pisanja o filmu. Ne spomnimo se, da bi že kdaj v preteklosti videli toliko ocen, ki se gibljejo okrog pozitivnih stotih odstotkov. Še bolj pa nas osupne dejstvo, da kritiškega pisanja, ki bi se z ocenami in komentarji spustilo pod sedemdeset odstotkov, praktično ni. Tako so Zveri verjetno najbolje ocenjeni film, ali pa vsaj eden izmed najbolje ocenjenih, v zgodovini našega programa.

Cena vstopnice
Redna: 5,5 €
Znižana*: 4,5 €
*otroci, dijaki in študentje

 

 

Kontakt in informacije
T: 05 335 40 15
E: mestnagalerija@kulturnidom-ng.si

 

 

Vstopnice lahko kupite na blagajni Kulturnega doma Nova Gorica ali preko spletne prodaje.

Komentar
»Čisto na začetku vidimo moške, ki opazujejo zajeto čredo divjih konj in jih odbirajo. Eden izmed teh krotilcev, aloitadorjev, nato izbere žival, se zapodi proti njej, se ji spretno obesi na vrat, pridružita se mu še dva krotilca in začne se strašen ples, grozovit boj med živaljo in človekom, ki jo skuša ukrotiti, ji zlomiti voljo – odrezana griva poražene živali je trofeja tega dejanja ʽudomačitveʼ, odvzema moči, svobode in podreditve. A zlomiti voljo za vsako ceno je tudi osrednji motiv medčloveških odnosov v tem gorskem zaselku, pozabljenem od boga. Naslovne Zveri bi bilo zato morda bolje prevesti v večpomenske beštije

Tanja Lesničar Pučko, Dnevnik

 

»Rodrigo Sorogoyen s svojim popolnim obvladovanjem vseh elementov filmskega jezika mojstrsko stopnjuje napetost in na polovici filma povsem spremeni perspektivo, kot prelomna celovečerca Avantura in Psiho iz leta 1960. V enaki meri, kot je to podeželska srhljivka ali kriminalka, je tudi študija značajev in intimna drama o moško-ženskih odnosih, o prišlekih in domorodcih, o ljubezni in sovraštvu, tudi o trku razredov oziroma kultur. Ljudje lahko živimo v istem času in prostoru, ampak hkrati v vzporednih svetovih.«

Gorazd Trušnovec, Gremo v kino – Program ARS

 

»Zveri so psihološki triler, a tudi tiha drama. Francoski film, vendar tudi španski. Zgodba o maščevanju, ki hkrati govori o upanju. Kruta podeželska tragedija globoke in črne Španije, ki pa se ne odpove razsvetljenemu glasu pravičnega, zaželenega, pravilnega, naprednega … francoskega, recimo. To je film o moških, toda z ženske perspektive. Je pa nekaj, kar ta film zagotovo ni: pastoralna elegija. Z drugimi besedami: v Zvereh je ravno toliko adrenalinskega Sorogoyena iz filma Que dios nos perdone kot tistega resnega in globokega iz drame Madre. /…/ Film veličastno naravo spremeni v prizorišče klasične tragedije s pridihom fordovskega vesterna, pri čemer vsako gesto prežame z intimno možnostjo odrešitve, ob tem pa ves čas ohranja napetost – dokler v točno določenem trenutku, ob zori, kot na sliki Casparja Davida Friedricha, ne umre kozji pastir. Osupljivo. Ne zamudite.«

Luis Martínez, El Mundo

 

Izjava avtorja

»Pri pravici se mi zdi zanimivo, da ni nesporna, ampak relativna. Odvisno od zornega kota, iz katerega pripovedujemo zgodbo, lahko nekdo verjame, da je pravično eno, lahko pa je prepričan v ravno nasprotno. S soscenaristko Isabel Peña gledalca (in s tem tudi sebe) rada postaviva v čevlje nekoga drugega, v najbolj nepričakovano situacijo. Ko ustvarjava like, se prisiliva, da jih razumeva. /…/ Tako sva morala najprej dojeti, zakaj Antoine in Olga tvegata vse, da bi v tem kraju uresničila svoj projekt. Vendar to nista bila edina lika, ki ju je bilo treba razumeti. Med pisanjem sta naju močno zanimala tudi antagonista, brata Anta, ki v vasi živita že od rojstva. Ne da bi ju skušala opravičevati, sva razumela njuno stisko, njuno sovraštvo, pa tudi strah. Prizori, v katerih se aloitadorji povzpnejo na konja, se z njim borijo, ga onesposobijo, nato pa mu odrežejo grivo, spominjajo na koreografijo, lepo in hkrati nasilno, v kateri se človek in žival neusmiljeno spopadeta, dokler eden od njiju ne zmaga. Iz kaosa nastane red, potem pa spet vse od začetka, z drugim konjem. To se nama je zdela čudovita metafora za uvod v film.«

Rodrigo Sorogoyen, režiser in soscenarist

 

Režiser
Rodrigo Sorogoyen se je rodil leta 1981 v Madridu. Kot vnuk španskega filmskega ustvarjalca Antonia del Ame je Rodrigo, med prijatelji znan kot Ruy, je že zelo zgodaj vstopil v svet filma. Morda je prav zaradi tega sprva želel kreniti po drugačni profesionalni poti in se je vpisal na študij zgodovine na madridski univerzi Complutense. A srečanje z Bessonovim filmom Léon je v njem znova prebudilo fascinacijo nad filmsko ustvarjalnostjo in tako se je Rodrigo po končanem študiju odpravil še na študij filmske režije na madridski ECAM. Po diplomi je sprva pisal scenarije za televizijske serije, pri petindvajsetih letih pa je s Perisom Romanom sorežiral prvi celovečerni film 8 citas. Sredstva za snemanje drugega celovečerca z naslovom Stockholm je zbral s pomočjo množičnega financiranja. Za film Kraljestvo je prejel številne ugledne filmske nagrade. Leta 2019 je bil s filmom Madre nominiran za oskarja za najboljši kratki film. Zveri predstavljajo njegov dokončni prodor in uveljavitev med največjimi sodobnimi evropskimi filmarji.

Mogoče vas zanima tudi …

Skip to content