Kulturni dom Nova Gorica, Bevkov trg 4, SI-5000 Nova Gorica

T: + 386 5 335 40 10

Group 10708

ŽIRIJA, VODJA in PIANISTKI SPREMLJEVALKI

Mednarodno tekmovanje saksofonistov SAXGO22

Nicolas Prost (F) – predsednik žirije

Nicolas Prost, sodoben in domiseln francoski saksofonist, rad združuje klasično in sodobno glasbo z improvizacijo, glasom, kretnjami in elektroniko, pri čemer izstopa zaradi posebne pozornosti do razvijanja koncertnih repertoarjev. Podpisuje se pod stotino koncertnih del in skladb za komorno glasbo (od Thierryja Escaicha do Chrisa Potterja) ter se neumorno posveča raziskovanju pozabljenih del za klasični saksofon pri založbah Klarthe in Lemoine. Prost je profesor na francoskem konservatoriju Saint-Maur, poučuje pa tudi na mojstrskih tečajih in konferencah na prestižnih mednarodnih univerzah. Vodi zbirko Saxiana, podpisan pa je tudi pod številnimi pedagoškimi deli. Nastopa z zasedbami Ensemble Variances, Trio Saxiana in Duo BorderJazz, s katerimi koncertira po celem svetu. Kot solist nastopa s številnimi orkestri, kot so Philarmonie de Mexico, London European Camerata, OS Bangkok, Suisse-Romande, Strasbourg Philarmonique, Capitole de Toulouse, Concerts Lamoureux itd. Pohvali se lahko tudi z bogato diskografijo, za katero je prejel številne pozitivne ocene.

Asagi Ito (JPN)

Japonska saksofonistka Asagi Ito živi v Bruslju. Diplomirala je na Tokijski nacionalni univerzi za likovno umetnost in glasbo, magisterij pa je opravila na Pariškem nacionalnem konservatoriju. V Franciji je študirala kot štipendistka japonske vlade. Izkazala se je na številnih mednarodnih tekmovanjih, na katerih je med drugim osvojila četrto mesto na 4. mednarodnem tekmovanju saksofonistov Jean-Marie Londeix (2014), drugo mesto na japonskem tekmovanju pihal in tolkal (2008) ter prvo mesto na 3. tekmovanju saksofonistov v Parizu (2012). Bila je tudi finalistka mednarodnega tekmovanja saksofonistov Adolphe Sax (Francija, l’Haÿ-les-Roses, 2012). Kot orkestrska saksofonistka je zelo iskana na Japonskem in v Evropi. Igrala je v orkestrih, kot so Tokijski filharmonični orkester, Orkester Tokijske mestne filharmonije, Orkester Japonske filharmonije, Orkester Hyogo Performing Arts Center, Sendajski filharmonični orkester, Bruseljska filharmonija, Nacionalna opera “La Monnaie”, Kraljeva Flamska filharmonija, Aachennski simfonični orkester ter v Ensemble Spectra in Ensemble Ictus. Imela je recitale na Japonskem, Kitajskem, Tajskem, Švedskem ter v Singapurju, Belgiji, Franciji itd. Je asistentka na Kraljevem konservatoriju v Bruslju, na Azijsko-pacifiški akademiji saksofona na Tajskem vsako leto poučuje kot gostujoča učiteljica.

Jan Gričar (SLO)

Jan Gričar spada med mlajšo generacijo uspešnih slovenskih glasbenikov. Z odliko je končal študij na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredih profesorjev Matjaža Drevenška in Mihe Rogine. Svojo glasbeno pot je nadaljeval v Franciji, kjer se je izobraževal na Regionalnem konservatoriju v Versaillesu pri profesorju Vincentu Davidu in uspešno zaključil magistrski študij na prestižnem glasbenem konservatoriju v Parizu v razredu profesorja Clauda Delangla. Prav tako je opravil tudi dodiplomski študij komorne igre pri profesorju Laszlu Hadadyju. Redno nastopa na številnih glasbenih odrih po Sloveniji, Evropi in na Japonskem. Kot solist je nastopil z Dunajskimi simfoniki, Simfoničnim orkestrom Slovaškega radia, Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija in Orkestrom Slovenske filharmonije. V svoji dosedanji karieri je sodeloval z Ensemble Intercontemporain in priznanimi dirgentskimi imeni, kot so En Shao, Matthias Pintscher, Anton Nanut in Marko Letonja. Gričar je prvonagrajenec številnih državnih in mednarodnih tekmovanj – TEMSIG, Marco Fiorindo, SVIREL, Mednarodno tekmovanje saksofonistov v Novi Gorici itn. Za izjemne uspehe na glasbenem področju je prejel Škerjančevo nagrado Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana, Prešernovo nagrado in Svečano listino za najboljše študijske dosežke Univerze v Ljubljani. Bil je večletni prejemnik Zoisove štipendije in štipendist Ministrstva za kulturo. Kot pedagog deluje na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani, kjer poučuje saksofon in komorno igro.

Dragan Sremec (HR)

Dragan Sremec je diplomiral in magistriral iz saksofona v razredu prof. J. Nochta, iz dirigiranja pa v razredu prof. I. Gjadrova na Glasbeni akademiji Univerze v Zagrebu. Kot štipendist francoske vlade je študiral v Parizu pri D. Deffayetu na Conservatoire National Supérieur de Paris, kot štipendist Fulbrightove fundacije pa pri dr. E. Rousseauju na Univerzi za glasbo Indiana v Bloomingtonu v ZDA. Je redni profesor za saksofon na zagrebški glasbeni akademiji, kjer je bil vrsto let tudi prodekan. Je umetniški vodja in ustanovitelj Mednarodnega tekmovanja saksofonistov Josip Nochta, bil je član Mednarodnega odbora saksofonistov, leta 2018 tudi umetniški vodja XVIII Svetovnega kongresa saksofonistov v Zagrebu. Leta 2008 je ustanovil oddelek saksofona na Glasbeni akademiji Univerze v Sarajevu, ki ga je vodil do leta 2016. Je ustanovitelj Zagrebškega kvarteta saksofonov, vrsto let je deloval kot solo saksofonist pri Zagrebški filharmoniji in simfoničnem orkestru HRT. Kot solist in član Zagrebškega kvarteta saksofonov je prejel številne pomembne nagrade. Nastopal je pod vodstvom znanih dirigentov in z vrsto uglednimi orkestri. Kot solist in s kvartetom je pogosto snemal za HRT. Premierno je izvedel več kot petdeset del večinoma hrvaških in slovenskih skladateljev. Sremec je član žirij na hrvaških in mednarodnih tekmovanjih saksofona, vodil je tudi številne delavnice in seminarje na Hrvaškem, v Franciji, Madžarski, Sloveniji, Španiji, Avstriji in Kostariki, ZDA.

Alicja Wołyńczyk-Raniszewska (PL)

Alicja Wołyńczyk-Raniszewska je doktorirala na Chopin University of Music v Varšavi, izpopolnjevala se je tudi na mojstrskih tečajih pri priznanih saksofonistih, kot sta A. Bornkamp, ​​V. David idr. Poučuje saksofon na glasbenih šolah v Varšavi, za svoje pedagoško delo je prejela več nagrad na Poljskem, velja tudi za eno najboljših učiteljic na srednjih glasbenih šolah. Bila je članica raznih žirij, predavala je na delavnicah na Poljskem, v Litvi, Sloveniji in Franciji. Je ambasadorica Buffet Senzo. Igrala je v Evropskem ansamblu saksofonov in je soavtorica projekta Austria meets Poland – Avstrija sreča Poljsko. Kot solistka je nastopila z zasedbo Sinfonia Viva v Narodni filharmoniji, Komornem orkestru Intermezzo, L’Harmonie des Lambres (Francija) in Pihalnem orkestru AMFC. Sodelovala je z najboljšimi poljskimi orkestri, kot sta Narodna filharmonija in Sinfonia Varsovia, pod vodstvom M. Minkowskega, J. Fursta, E. Siebensa, K. Pendereckega. Nastopila je tudi na glasbenih festivalih, kot so Varšavska jesen, Musica Polonica Nova, Festival Franço-Polonais, La Folles Journée, Printemps, in na svetovnih kongresih saksofonov. Često sodeluje s skladatelji, med drugimi z A. M. Huszczo, A. Gronaujem, D. Przybylskim idr. Njena prva plošča Saxophone Conversations je v reviji Hi-Fi Magazine prejela pet zvezdic.

Milko Lazar (SLO) – skladatelj, samo v finalu

Milko Lazar, skladatelj, pianist, čembalist in saksofonist, je študij klasičnega in jazz klavirja ter saksofona zaključil na Glasbeni akademiji v Gradcu, študij čembala in baročne glasbe pa na Kraljevem konservatoriju v Den Haagu na Nizozemskem. Kot solo saksofonist, skladatelj in dirigent je 15 let sodeloval pri Big bandu RTV Slovenija. Redno ustvarja glasbo za najboljše simfonične orkestre doma in v tujini. Njegov opus obsega veliko orkestralnih del, oper, komornih, vokalnih in jazzovskih skladb ter del za sodobne baletne predstave, ki se izvajajo na prestižnih prizoriščih po vsej Evropi, ZDA, Rusiji in Južni Ameriki ter na Kitajskem. Med dirigenti njegovih orkestralnih del najdemo imena, kot so W. Proost, D. de Villiers, O. Elts, G. Pehlivanian, D. Itkin, A. Nanut, L. Pfaff, M. Agrest, P. Halfter, J. Tuggle, E. Shao, D. Liss, M. Agrest in M. Letonja. Poleg orkestrskih in komornih del redno komponira za številne filmske producente, gledališča in plesne izvajalce doma in v tujini. Od leta 2008 redno sodeluje in nastopa s svetovno znanim plesalcem in koreografom Edwardom Clugom. Skupaj sta izvedla šestnajst baletnih predstav po Evropi. Od leta 2018 se konkretneje posveča skladanju orkestralne, operne in baletne glasbe za  številne predstave, med zadnjimi tudi za celovečerni balet Mojster in Margarita (Bolšoj teater, Moskva, 2021). Posnel je več kot 50 plošč in zgoščenk z različnimi ansambli in 30 samostojnih projektov.

Miha Rogina (SLO) – dirigent, samo v finalu

Miha Rogina, predstavljen kot ‘Najboljši saksofonist današnje mlajše generacije’ v reviji The Sax, slovi po inovativnih interpretacijah glasbenih del. Je dobitnik 1. nagrade na 10 mednarodnih tekmovanjih. Sodeloval je z mnogimi vodilnimi glasbeniki, kot sta P. Boulez in F. Luisi ter nastopil na velikih mednarodnih koncertnih odrih širom Evrope, Azije, Amerike in Afrike. Študij saksofona je začel v Ljubljani pri prof. M. Drevenšku, nadaljeval pa v Franciji pri Jean-Yvesu Fourmeauju, V. Davidu in na prestižnem CNSM de Paris pri C. Delangleu, kjer je diplomiral z odliko. Izpopolnjeval se je na sloviti Eastman School of Music v ZDA. Po študiju saksofona je z odliko zaključil študij orkestrskega dirigiranja na Universität für Musik und Darstellende Kunst na Dunaju, kjer je zaključil tudi študij zborovskega dirigiranja. Kot solist je nastopil s številnimi orkestri, kot so Dunajski simfoniki, Tajska filharmonija, Hofferska filharmonija, simfonični orkestri Bruges, Saint Maur in Paris Laureates ter Slovenska filharmonija in Simfonični orkester RTV Slovenija. Kot aktivni komorni glasbenik koncertira s pianistko Sae Lee v Duu Kalypso. Miha Rogina je profesor za saksofon in prodekan za študijske zadeve na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani. Kot dirigent je vodil več orkestrov v Sloveniji ter na Češkem in Slovaškem.

VODJA in PIANISTKA SPREMLJEVALKA

mednarodno tekmovanje saksofonistov SAXGO22

Matjaž Drevenšek (SLO) – vodja tekmovanja

Prof. mag. Matjaž Drevenšek je profesor za saksofon na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani. Kot solist in komorni glasbenik (član Zagrebškega kvarteta saksofonov, LJD Ensemble ter drugih klasičnih, jazzovskih in rockovskih zasedb) nastopa po Evropi, Južni in Srednji Ameriki, Aziji, Kanadi in ZDA. Kot solist igra z naslednjimi vodilnimi simfoničnimi in pihalnimi orkestri doma in v tujini: Orkester Slovenske filharmonije, Mariborska filharmonija, Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije, Orkester Slovenske vojske, Zagrebška filharmonija, Simfoniki in Big band HRT, Zagrebški solisti, Hrvaški komorni orkester, Simfonični pihalni orkester Hrvaške vojske, Orkester republikanske garde, Hongkonški festivalski pihalni orkester, Pihalni orkester Kraljeve severne visoke glasbene šole (VB), Pihalni ansambel Emory in Pihalni ansambel Minnesotske univerze (ZDA) ter Nacionalni simfonični pihalni orkester iz San Joseja, Kostarika. Sodeluje v žirijah na domačih in mednarodnih tekmovanjih mladih glasbenikov (Avstrija, Francija, Hrvaška, Italija, Latvija, Nemčija, Poljska, Severna Makedonija, Srbija) ter vodi številne poletne šole in mojstrske razrede v Evropi, Aziji, Srednji Ameriki in ZDA. Krstno je izvedel prek 80 skladb domačih in tujih avtorjev ter sodeloval pri 21 diskografskih izdajah. Bil je umetniški vodja Mednarodnih srečanj saksofonistov SAXGO in Mednarodnega tekmovanja saksofonistov v Novi Gorici. Do 30. septembra 2025 je na funkciji prorektorja Univerze v Ljubljani za umetnost.

Sae Lee (JPN, SLO) – pianistka spremljevalka

Sae Lee je po študiju na Šoli za glasbo Toho Gakuen v Tokiu z odliko diplomirala iz klavirja in komorne glasbe na Pariškem konservatoriju pri Michelu Beroffu in Ericu Le Sageu. Je prvonagrajenka več tekmovanj, med njimi mednarodnih klavirskih tekmovanj Città di Padova in Albert Roussel ter tekmovanj komorne glasbe Fnapec, Carlo Soliva in Cidade de Alcobaça. Nastopila je na priznanem pariškem festivalu Piano à Enghien, na mednarodni konferenci Nevada-Semipalatinsk pod pokroviteljstvom kazahstanske vlade in UNESCA ter v televizijskem programu japonske nacionalne televizije NHK Classic Club. Kot solistka je koncertirala s Sofijsko in Plevensko filharmonijo, Filharmoničnim orkestrom Kansai, in Orkestrom Slovenske filharmonije, s katerim je izvedla Simfonijo Turangalîla O. Messiaena. Umetniško sodeluje z baletnimi plesalci svetovnega slovesa, kot so Aurélie Dupont (direktorica Baleta Pariške nacionalne opere) in Kevin O’Hare (direktor londonskega Kraljevega baleta). Zaposlena je na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani. “Sae Lee je ena najbolj iskanih kolaborativnih pianistk svoje generacije. Njena sposobnost subtilne interakcije z glasbeniki, izjemno obvladovanje instrumenta in vrhunski umetniški nivo začarata občinstvo” (časopis Mainichi).