Kulturni dom Nova Gorica, Bevkov trg 4, SI-5000 Nova Gorica

T: + 386 5 335 40 10

Group 10708
12. 1. / Petek / 20:15

PREZAPOSLENA (2021)

Mala dvorana
12. 1. / Petek / 20:15

PREZAPOSLENA (2021)

Mala dvorana

Filmsko gledališče 2023/24 – za abonma in izven

 

Prezaposlena (À plein temps, Francija, 2021, barvni, 88 min.)

 

Režija: Éric Gravel
Scenarij: Éric Gravel
Fotografija: Victor Seguin
Montaža: Mathilde van de Moortel
Glasba: Irène Drésel
Igrajo: Laure Calamy (Julie Roy), Anne Suarez (Sylvie), Geneviève Mnich (gospa Lusigny), Cyril Gueï (Vincent), Lucie Gallo (Jeanne Delacroix), Agathe Dronne (Sophie), Mathilde Weil (Lydia)
Produkcija: Novoprod, France 2 Cinéma, Haut et Court
Festivali, nagrade: Benetke 2021: nagrada sekcije Horizonti za najboljšega režiserja, nagrada sekcije Horizonti za najboljšo igralko; Les Arcs 2021: nagrada za najboljšo igralko, nagrada cineuropa za najboljši film; Ženeva 2021; Les Arcs 2021; Göteborg 2022; Carigrad 2022; Jeonju 2022; München 2022; Peking 2022: nagrada tiantan za najboljšo glasbo; Edinburg 2022; Ljubljana 2022: vodomec za najboljši film – posebna omemba; nagrade césar 2023: nagrada za najboljšo montažo, nagrada za najboljšo izvirno glasbo
Odziv občinstva: izrazito naklonjen
Odziv kritike: ne brezpogojno navdušen, a soglasen v priznanju odličnosti
Distribucija: Demiurg

 

Zgodba
Julie je mama samohranilka z dvema otrokoma, ki je kot vodja strežniške službe zaposlena v luksuznem pariškem hotelu. Z otrokoma živi na obrobju pariškega predmestja, daleč proč od mestnega središča, kjer so življenjski stroški postali nevzdržni. A čeprav je tu življenje nedvomno cenejše, tudi ta rešitev še zdaleč ni idealna. Na obrobju je namreč za varstvo otrok slabše poskrbljeno, sama pa je zaradi neugodnega delovnega urnika običajno cele dneve zdoma. Nenazadnje je tudi njena vsakodnevna pot na delo resnično dolga in zelo dovzetna za različne motnje, pa naj bodo to zastoji ali stavke osebja, zaposlenega pri ponudniku javnega prevoza. In če k temu prištejemo še neodgovornega bivšega moža, očeta njenih dveh otrok, ki redno pozablja na plačevanje preživnine ali pa z njo vsaj zamuja, ni težko razumeti njene izčrpanosti in hoje po robu živčnega zloma. Toda Julie ni oseba, ki bi se prepuščala obupu. Odloči se, da si bo poskušala poiskati drugo, primernejšo zaposlitev – tako, ki bo bližja domu, ki ji bo omogočala preživeti več časa z otrokoma in ki bo nenazadnje primernejša njeni univerzitetni izobrazbi. A preden gre lahko na bolje, se običajno še kaj zalomi …

 

 

Zanimivosti
Čeprav je Gravel Kanadčan in čeprav je tudi študijska leta preživel v Kanadi, pa se je kmalu zatem brez jasnejših načrtov za prihodnost preselil v Pariz. Tu se je hitro povezal s somišljeniki, aktivistično usmerjenimi mladci, ki so se navduševali nad umetnostjo in filmom ter se zavzemali za take družbene spremembe, ki bi pripeljale do odprave ekonomske razslojenosti, neenakopravnosti in družbenih krivic. Postal je eden izmed soustanoviteljev organizacije Kino, pod okriljem katere so se zbirali tisti, ki so menili, da je film lahko orodje, ki bi pomagalo pri udejanjenju tovrstnih sprememb. Tako je bil s prijatelji pogosto na pariških ulicah in na film beležil življenje družbe. Še posebno močno so ga navdušili množični družbeni protesti leta 2015, ki so na pariških ulicah združili stavkajoče delavce (prav takrat je potekala splošna stavka) in upirajočo se mladino ter pripeljali do tega, da so eni druge glasno podpirali tudi na drugih ravneh in še kasneje.

Cena vstopnice
Redna: 5,5 €
Znižana*: 4,5 €
*otroci, dijaki in študentje

 

 

Kontakt in informacije
T: 05 335 40 15
E: mestnagalerija@kulturnidom-ng.si

 

 

Vstopnice lahko kupite na blagajni Kulturnega doma Nova Gorica ali preko spletne prodaje.

Komentar
»Toda Julie, igra jo Laure Calamyi, ki se je spomnimo iz serije Pokličite mojega agenta, je borka, ki se je odločila, da tokrat ne bo zaigrala v socialni drami, ampak da je njeno mesto v srhljivki. Julie bo poiskala rešitve v nemogočih položajih, namesto da bi žalovala nad problemi, ki so se zgrnili nadnjo. Elemente srhljivke v film vnaša predvsem glasba, pa tudi montaža in kadriranje. Petminutna zamuda zaradi gneče v prometu ali tradicionalnega otroškega jutranjega zavlačevanja je za Julie lahko usodna. Če zamudi, jo čaka odpoved. Julie zato nastopi kot nekakšen Jason Bourne ali Ethan Hunt iz Misije nemogoče. Toda z razliko, da je njena misija nemogoče zgolj preživeti v kapitalizmu. Zjutraj ali sredi noči vstane in se obleče z disciplino profesionalnega vojaka. Tudi film poteka v hitrem ritmu. Glavni junakinji komaj sledimo v njenem izčrpavajočem maratonskem sprintu skozi življenje in skozi Pariz, sicer mesto luči, ki pa je v Prezaposleni sivo, hladno in temačno. Toda pustite se presenetiti. Prezaposlena je napet film o izzivih vsakdanjega življenja, ki nam včasih ne pustijo predaha niti za hip.«

Urban Tarman, Gremo v kino – Program ARS

 

»Že prvi takti filma v gledalcu dvignejo nivo adrenalina, potem pa se začne v Juliejin družinski mehurček iz radia usipati še kaos zunanjega sveta: vsesplošne stavke po mestu hromijo promet in javno življenje. … A še vedno je to predvsem film o neizprosnem tempu sodobnega urbanega življenja, ki je na neki način tudi dejanski protagonist filma. Kljub temu, da o življenju glavne junakinje ne vemo skoraj ničesar, se z njo zlahka poistovetimo. Tudi če ne živimo v tako velikem mestu in nismo pod takšnim pritiskom kot ona, brez težav razumemo naglico, ki ji kroji dan. Razumemo utrujajočo, nenehno ponavljajočo se rutino vsakdanjika, razpetega med opravke na delovnem mestu in opravke doma. Razumemo pat pozicijo ženske, ki bi rada sebi zagotovila boljši položaj in svojima otrokoma lepše otroštvo ter se pri teh prizadevanjih lahko opre le na lastne resurse.«

Špela Barlič, Dnevnik

 

»Gravel kar najbolj izkoristi energijo svoje izjemne glavne igralke /…/ in ustvari dih jemajoče delo; človeško dramo, ki tako izvrstno zrcali sodobno resničnost in aktualna družbena vprašanja, da zlahka vzbudi našo empatijo. /…/ Režiser po celovečernem prvencu Nezlomljiva Aglaé /…/ v povsem drugačnem slogu potrjuje svoje zanimanje in dar za osvetljevanje družbenih tem prek zanimivih ženskih portretov, pa tudi spretnost ob preoblikovanju pomembnih vprašanj v prepričljive in razburljive filmske pustolovščine.«

Fabien Lemercier, Cineuropa

 

Izjava avtorja
»Prezaposlena je socialna drama, h kateri sem na neki način pristopil kot k srhljivki – vsakdanja dejanja so tista, ki postanejo vir napetosti. Tako je življenje glavne igralke, Julie, videti, kakor da bi se odvijalo zgolj na prehitevalnem pasu, ne zaradi tega, ker bi bila vohunka ali agentka Cie, pač pa preprosto zato, ker se kot mati samohranilka bori za boljše življenje ljubljenih oseb. /…/ Julie je bojevnica, junakinja, ki se zna prilagoditi, in v svojem boju ne izbira sredstev. Seveda pa ima tudi napake: včasih se na primer zdi, da je prav sama sebi največja sovražnica, medtem ko njena vztrajnost pogosto meji na trmoglavost. Je ženska več obrazov, hkrati je močna in krhka. /…/ Dogajanje filma sem umestil v čas splošne stavke, saj sem si želel pokazati, kako individualni in kolektivni boj potekata vzporedno. Želel sem, da bi gledalec na ta način spoznal, kako sta povezana, da pravzaprav pripovedujeta eno in isto zgodbo in da je eden posledica drugega. In želel sem, da bi se tudi v tem pogledu premislilo položaj Julie ter se ga še prav posebej izpostavilo: Julie namreč spada v kategorijo najranljivejših delavcev, tistih, za katere je stavka ali kakršnakoli druga oblika predstavniškega zastopanja njegovih interesov le privid, fatamorgana, nekaj, kar je praktično nedosegljivo. Na to nikoli ne bi smeli pozabiti!«

Éric Gravel, režiser in scenarist

 

Režiser
Éric Gravel se je rodil leta 1972 v kanadskem Verdunu. Filmsko režijo je študiral na Filmski šoli Mel-Hoppenheim, ki je delovala pod okriljem Univerze Concordia v Montrealu, in tu diplomiral leta 1994. Nekaj let po zaključenem šolanju se je Gravel preselil v Francijo, v Pariz, in se kmalu pridružil tamkajšnjim filmskim aktivistom, s katerimi je soosnoval Kino, združenje za filmsko preobrazbo družbe. V tem času je posnel številne kratke filme, med katerimi je največji uspeh dosegel kratkometražec Vodeni fant (Eau boy) iz leta 2007, saj je zanj prejel več festivalskih nagrad. Leta 2017 je dočakal celovečerni igrani prvenec, v katerem je pod naslovom Nezlomljiva Aglaé (Crash Test Aglaé) podal zgodbo o mladi ženski, ki je tako predana svojemu delu, da se mu ni pripravljena kar tako odreči. Prezaposlena (À plein temp) je njegov drugi celovečerni film.

Mogoče vas zanima tudi …

Skip to content