Kulturni dom Nova Gorica, Bevkov trg 4, SI-5000 Nova Gorica

T: + 386 5 335 40 10

Group 10708
23. 2. / Petek / 20:15

PRETEKLA ŽIVLJENJA (2023)

Mala dvorana
23. 2. / Petek / 20:15

PRETEKLA ŽIVLJENJA (2023)

Mala dvorana
Filmsko gledališče 2023/24 – za abonma in izven

 

Pretekla življenja (Past Lives, ZDA, 2023, barvni, 105 min.)

 

Režija: Celine Song
Scenarij: Celine Song
Fotografija: Shabier Kirchner
Montaža: Keith Fraase
Glasba: Christopher Bear, Daniel Rossen
Igrajo: Greta Lee (Nora), Teo Yoo (Jung Hae Sung), John Magaro (Arthur Zaturansky), Moon Seung-ah (mlada Nora), Leem Seung-min (mladi Seung Min Yim)
Produkcija: 2AM, Killer Films, CJ ENM co., A24
Festivali, nagrade: Sundance 2023; Berlin 2023; San Francisco 2023; nagrade Zveze hollywoodskih kritikov 2023: nagrada za najboljši neodvisni film, nagrada za najboljšo igralko, nagrada za najboljši scenarij; nagrade zlati napovednik 2023: nagrada za najboljšo ljubezensko zgodbo; Sydney 2023; Jeruzalem 2023; Sarajevo 2023; Edinburg 2023
Odziv občinstva: cunami navdušenja
Odziv kritike: soglasno priznanje odličnosti
Distribucija: Fivia – Vojnik

 

Zgodba
Zdi se, da je bilo Nori in Hae Sungu medsebojno prijateljstvo položeno že v zibelko. Odkar vesta zase, odkar sta naredila prve otroške korake – vedno sta to počela skupaj, eden z drugim. In odločena sta, da bo tako tudi ostalo … A nato se nekega dne zgodi nepredstavljivo: njena družina se odloči, da se bodo izselili ter si v Združenih državah ustvarili novo življenje. Nora in Hae Sung sta pretresena, a hkrati tudi povsem nemočna. Tistega, kar sta oba imela za večno, njuno prijateljstvo, tista usojenost, ki sta jo oba čutila v bližini drugega … To jima je selitev njene družine boleče odvzela. Leta minevajo, z leti tudi desetletja. Dvajset let kasneje Nora, zdaj uveljavljena pisateljica, s svojim ameriškim možem Arthurjem živi v New Yorku. Celi dve desetletji med seboj nista spregovorila besedice. Zdaj pa se Hae Sung nenadoma odloči, da bo Noro za nekaj dni obiskal. In tako pripotuje v New York …

 

 

Zanimivosti
Če je bilo nekoč, v klasični dobi Hollywooda, morda res bolj ali manj dovolj, da te je imela kamera »rada«, oziroma, če smo natančnejši, da si bil čeden, fotogeničen in s ščepcem karizme kot češnjico na torti, pa si že lahko računal na večjo vlogo, že dolgo ni več tako. Spomnimo se prvega vala igralcev metode, pa nove obraze novega Hollywooda … Brando, Dean, de Niro, Gena Rowlands … Da sodobnih akterjev, ki si za pripravo na posamezne vloge vzamejo leto in več časa ter se podajo skozi fizične spremembe, da bi se približali liku, ki ga bodo upodobili, niti ne omenjamo. Danes je igralski poklic resnično cenjen, na igralce pa se ne gleda več zviška kot na sicer čedne, a intelektualno inferiorne manekene. A čeprav se vsega tega zavedamo, nas nekateri igralci vseeno še vedno presenečajo in v nas z nastopom prebudijo val navdušenja. Taka sta nedvomno tudi Greta Lee in Teo Yoo. Tako prepričljivost, tako kemijo, naravnost in pristnost … to je preprosto težko doseči. Pomislite le na to, koliko priprav potrebuje nekdo, ki perfektno obvlada določen jezik, da prepričljivo in naravno, brez karikiranja, odigra nekoga, ki se v njem le nerodno izraža!? Ali pa da dva, ki sta se prvič srečala na pripravah na snemanje, prepričljivo, intenzivno, čustveno nabito odigrata snidenje po dolgoletni odsotnosti! To so stvari, na katere le redko pomislimo. A ko se boste prepustili kreaciji ustvarjalne ekipe tega filma, ne dvomim, da ne bi opazili, zakaj o projektu, in še prav posebej igralskem prispevku, vsi govorijo s tako izbranimi besedami.

Cena vstopnice
Redna: 5,5 €
Znižana*: 4,5 €
*otroci, dijaki in študentje

 

 

Kontakt in informacije
T: 05 335 40 15
E: mestnagalerija@kulturnidom-ng.si

 

 

Vstopnice lahko kupite na blagajni Kulturnega doma Nova Gorica ali preko spletne prodaje.

Komentar
»Naša preteklost navsezadnje zmeraj sooblikuje našo sedanjost, tako kot sedanjost neizbežno soobstaja s preteklostjo. Režijska vizija Celine Song zares zasije in navduši predvsem takrat, ko kljub gledališkemu zastavku prepusti prostor tišini in komunikacijo razvija ob odsotnosti dialogov: s premiki, kretnjami, pogledi. Ko otroška prijatelja /…/ raziskujeta turistične znamenitosti New Yorka, v njuni telesni komunikaciji za trenutek uzremo odsev Wong Kar Waijeve klasike Razpoložena za ljubezen. A Pretekla življenja ni film o zamujenih priložnostih in neizživetih ljubeznih, temveč o Nori in njeni razpeti identiteti, v katero sta za zmeraj odtisnjena jezik in kultura, ki ju njen mož nikoli ne bo mogel povsem razumeti.«

Veronika Zakonjšek, Dnevnik

 

»Večplastno lepoto filma je težko izraziti drugače kot s pozivom, da si ga oglejte in se prepustite njegovemu opojnemu čaru. Če torej želite Pretekla življenja doživeti v njihovi najčistejši obliki, prenehajte z branjem in mi verjemite, da gre za izjemno delo, ki mu je usojeno živeti še dolgo po njegovi premieri v Sundanceu, kjer se je že vselil v srca svojega občinstva /…/.«

David Rooney, The Hollywood Reporter

 

»Celine Song je ustvarila neverjetno iskreno romantično dramo; film, ki je resnično edinstven, pa čeprav v spomin prikliče vsa mogoča dela, od Richarda Linklaterja do Wong Kar Waija in naprej proti Bežnim srečanjem Davida Leana. Pretekla življenja prekipevajo od potrpljenja, odpuščanja in nežne modrosti – lastnosti, ki so še toliko bolj čudežne, ker jih v sodobni družbi in njenih filmih skorajda ne najdemo več.«

Oliver Jones, Observer

 

»Film Pretekla življenja /…/ poskrbi, da njegove konvencije delujejo sveže, in eden od razlogov je nedvomno v tem, da nam vsaj toliko kot o resničnosti govori tudi o vsem tistem, kar si le sami predstavljamo, da smo. /…/ Njeno delo je tako zelo prežeto z empatijo, z odprtostjo in spoštljivostjo do drugega, da vam lahko na vprašanje, kaj mi je pri njem še najbolj všeč, odgovorim le tako – preprosto vse! Aluzije, simbolika, oblačila, preproste reči, kot so drobci noir ikonografije, ali rdeča luč, ki se blešči v luži – film ima tako spretne in domiselne mizascenske rešitve, da si želiš, da njegov urok ne bi nikoli popustil. Celine Song je preprosto ustvarila čudovito delo, najboljši celovečerni prvenec, odkar pomnim.«

Nick James, Sight and Sound

 

Izjava avtorice
»Nekoč sem se v baru v East Villageu znašla med svojo otroško ljubeznijo iz Koreje in svojim belim ameriškim možem. Nobeden od njiju ni znal jezika drugega in razen mene nista imela razloga, da bi se poznala. Sedela sem torej tam in prevajala, ko sem začutila, da se dogaja nekaj posebnega. Kot bi postala nekakšen portal ali most med njima … Opazila sem tudi, da nas ljudje v baru gledajo, saj smo bili res čuden trio. Ni bilo jasno, kdo je moj partner oziroma ali je v trojici sploh kakšen par. Videla sem, da so radovedni. Spomnim se, kako sem razmišljala: ‘Ali res želite vedeti, v kakšnem razmerju smo drug z drugim? Kaj pa če bi se dejansko potrudila in vam povedala?’ Mislim, da film govori o takšnem neulovljivem odnosu oziroma vezi, ki se včasih splete med dvema človekoma in je ni mogoče opredeliti. /…/ Drama v filmih /…/ pogosto izhaja iz tega, da se odrasli obnašajo kot otroci. Tu [v Preteklih življenjih] pa imamo trojico ljudi, ki se po najboljših močeh trudijo, da bi se vedli odraslo. Nihče od njih se ne prepira, nihče ne kriči. Napeto srečanje jim nekako uspe preživeti le s pomočjo ljubezni in medsebojnega spoštovanja, pri čemer se trudijo, da drug drugega ne bi prizadeli. /…/ Pomembno je, da Preteklih življenj ne razumemo kot zgodbe o iskanju partnerja. To je film o ljubezni. /…/ Govori o dveh moških, ki glavno junakinjo resnično poznata. In prav to se mi zdi najbolj romantično – mislim, da je bistvo vsake ljubezni v tem, da zares poznaš drugo osebo.«

Celine Song, režiserka in scenaristka

 

Režiserka
Celine Song se je rodila leta 1988 v Južni Koreji. Tu je preživela tudi prva otroška leta, ko jih je imela dvanajst, pa sta se starša odločila, da se skupaj preselijo v ZDA. Tu se je Song najprej vpisala na študij psihologije, kasneje pa je pridobila še diplomo iz dramskega pisanja. Tako je gledališče tudi postalo prva postaja na njeni poklicni poti. Leta 2019 je za eno izmed off-broadwayskih gledališč pričela pripravljati predstavo po lastnem besedilu, dramo z naslovom Endings (Zaključki), a je zaradi epidemije covida in posledičnega zaprtja družbe ni dokončala. Novembra 2020 je sledil zanimiv eksperiment: postavitev Galeba dramatika Čehova znotraj okolja računalniške igrice The Sims 4. Sledila je selitev na televizijo, kjer je kot ena izmed pisk sodelovala pri Amazonovi seriji Kolesje časa (The Wheel of Time), že takoj zatem pa je poprijela za delo pri svojem prvem celovečernem igranem filmu, dramediji Pretekla življenja.

Mogoče vas zanima tudi …

Skip to content