Centro culturale Nova Gorica, Bevkov trg 4, SI-5000 Nova Gorica

T: + 386 5 335 40 10

Group 10708
16. 11. - 30. 11.

ŽIVLJENJE V (O)MREŽJU

Mestna galerija Nova Gorica
16. 11. - 30. 11.

ŽIVLJENJE V (O)MREŽJU

Mestna galerija Nova Gorica
Razstavna sezona 2023/24

 

PIXXELPOINT, 24. mednarodni festival sodobnih umetniških praks
ŽIVLJENJE V (O)MREŽJU
Nova Gorica – Gorica
16.–30. 11. 2023

Kuratorka: Nina Jeza

 

SODELUJOČI UMETNIKI

Numen/For Use (Sven Jonke (DE), Christoph Katzler (AUS) & Nikola Radeljković (HR)), Tanja Vujinović (SI), Matej Bizovičar (SI), Boštjan Čadež (SI), Barbara Jazbec (SI), Nika Oblak & Primož Novak (SI), Andrej Simone Bosco (IT), Alessandro Lupi (IT), Ana Pečar (SI), Interface culture Linz: Danielius Marius Šermukšnis (LT), MAalex – Alex Fallica (IT) & Martina Pizzigoni (IT), Ahmed Jamal (EGY) & Simon Weckert (DE), Linaá Pulido Barragán (CO), Volkan Dinçer (TR), Vahid Qaderi & Razieh Kooshki (IR), Art Rebel 9 (SI), Akademija umetnosti Univerze v Novi Gorici: Luka Carlevaris (SI), Anastasija Kojić (SRB), Ana Logar (SI), Tamara Taskova (NMK/SI), Tamara Kostrevc (SRB), Lazar Mihajlović (SRB) & Miha Godec (SI)

 

DRUGI SODELUJOČI 

Kim Brian Dudek (DE), Andrej Kobal (SI), Fabrizio Lamocha (E), Gregor Spagnolo (SI), Filip Tomažič & Eszter Szentirmai (SI), ŠC Ptuj – Elektro in računalniška šola: Franc Vrbančič in dijaki Jaka Antolič, Alex Kaučevič, Jaka Janžekovič in Žan Emeršič (SI), Mali ustvarjalci (SI), Matej Vidmar (SI)

 

 

Festival Pixxelpoint, ki izhaja iz vizualne kulture elektronskih medijev, se osredotoča tako na razvijanje in boljše razumevanje razsežnosti digitalnih svetov ter digitaliziranja stvarnega sveta okoli nas, skupaj z njegovo predstavitvijo in popularizacijo, kot na vzpodbujanje teoretskega, kritičnega diskurza in refleksije o intermedijski umetnosti. Prvotni namen festivala, ki si je za cilj zadal približati sodobne informacijske tehnologije širšemu občinstvu in obenem seznaniti predvsem mlajše generacije z drugačnimi možnostmi uporabe novih medijev, je tako daleč presegel svoje okvire in prerasel v festival sodobnih umetniških praks, ki deluje na presečišču umetnosti, znanosti in tehnologije. Predvsem v zadnjih letih se je zato festival pogumno lotil zahtevnega predstavljanja vrhunskih intermedijskih umetnikov, ki s svojimi deli premikajo meje in razumevanje vloge sodobnih umetniških praks, zaradi česar se Nova Gorica že umešča na mednarodni zemljevid najsodobnejšega dogajanja na tem dinamičnem, vedno svežem in vznemirljivem, a zahtevnem umetnostnem področju. Svojo podobo festival kontinuirano gradi že 23 let in jo bo tudi v naslednjem obdobju, ki bo doseglo vrhunec leta 2025, ko bo Nova Gorica skupaj s sosednjo Gorico Evropska prestolnice kulture 2025 in Pixxelpoint bo del tega pomembnega projekta.

 

Dihotomija sodobnega življenja, prepletenega z električno energijo, se ob nenehni skrbi za »zeleni preboj« vse bolj zapleta v lastno energetsko zanko: neznosna lahkost zelenega bivanja se pogreza vse globlje v živi pesek lastne pogube, saj postaja očitno, da zelena, ki jo ljubimo zeleno, svojem bistvu (še) ne zmore najti ustreznega odgovora na tisto, kar nas resnično lahko skrbi: kam z vsemi odpadnimi zbirniki elektrike, kam torej z akumulatorji in litijevimi baterijami, ko se njihov življenjski cikel – ki seveda ni neskončen – enkrat zaključi.

Življenja si brez elektrike gotovo ne moremo več predstavljati. Lahko sicer sanjamo o »življenju izven omrežja«, o populističnem »life off the grid«, vendar nas realnost uči, da se daleč v gozdove naravnega stanja vrnejo lahko pravzaprav le izjemno redki izbranci. Če smo se iz zgodovine naučili karkoli, je to prav dejstvo, da se človeštvo ne zaustavi tam, kjer bi bilo potrebno, temveč šele tam, kjer ni več možnosti povratka. Altruizem na vekov veke premaguje empatijo. In potem stvari in ljudje odhajajo – ali v neskončnost ali v maloro, je prepuščeno očem, ki opazujejo. Ker izbira ni naša, ampak njihova. Mi bi radi le »uporabljali zeleno«, vesolje je pa tako ali tako – črno. Umažimo ga, da bo »tu spodaj« čisto, je o temi zapisala kuratorka Nina Jeza.

Razstavni katalog

 

www.pixxelpoint.org

 

Mestna galerija Nova Gorica
Trg E. Kardelja 5
5000 Nova Gorica

 

Informacije in kontakt
T: 05 335 40 15
E: mestnagalerija@kulturnidom-ng.si

  • Četrtek, 16. 11. 2023

 

17.30 Pred-otvoritev (prva)

Tanja Vujinović: Svetovi AvantGarden

Galerija Agorè, Gorica

 

18.30 Postanek pri Carinarnici

Ana Pečar: Urok zoper kačji pik, Alessandro Lupi: Mejni odsev

Carinarnica

19.00 Pred-otvoritev (druga)

Resonirajoče biti, razstava programa Interface Cultures

Vahid Qaderi in Razieh Kooshki: Sinestetično, performans

Galerija Tir, Solkan

 

20.30 Uradna otvoritev festivala ŽIVLJENJE V (O)MREŽJU  

Rotunda Slovenskega narodnega gledališča Nova Gorica

Odprtje razstave

Numen/For Use: Mreža

Mestna galerija Nova Gorica, Nova Gorica

 

  • Petek, 17. 11. 2023

 

10.00 Odprtje razstave z zajtrkom

Art Rebel 9: Virtualna skakalnica Planica, Boštjan Čadež: Line rider, Barbara Jazbec: Eerie Me, Nika Oblak & Primož Novak: Poljub

Xcenter

 

12.00 Študenti Akademije umetnosti Univerze v Novi Gorici: jaz ∞ mi (Ars Electronica 2023), odprtje razstave in predstavitev

Akademija umetnosti Univerze v Novi Gorici

 

14.00 Fabrizio Lamocha: Interface Cultures predstavlja: Rezonirajoči jazi, predavanje v angleščini

Xcenter

 

15.30 Kim Brian Dudek: Predstavitev multimedijskega festivala Pochen pobrateno mesto Chemnitz, predavanje v angleščini

Xcenter

 

17.00 Sprehod po festivalskih razstaviščih s kuratorko Nino Jeza, javno vodstvo

Mestna galerija Nova Gorica, Xcenter, Galerija Tir, Carinarnica, Galerija Agorè

 

20.15 Zločini prihodnosti

Režija: David Cronenberg (Kanada, Grčija, 2022, 107 min.)

Kulturni dom Nova Gorica

Futuristični film noir, biotehnološka nočna mora, s katerim se David Cronenberg vrača k svojim body horror koreninam. Parabola o napredku družbe in o stari gardi, ki mora izbirati, na katero stran zgodovine se bo postavila. Cronenberg izriše dihotomijo med državo in aktivisti, ki jih skuša zatreti, ter od protagonista pričakuje, da bo izbral svojo stran.

Vstopnina: 5,5 €, 4,5 €

 

  • Sobota, 18. 11. 2023

 

9.00–12.00 in 13.00–19.00 Odiseja, mobilni planetarij

Obiskovalci lahko doživijo popolnoma novo dimenzijo raziskovanja vesolja, saj jih bodo strokovni pedagogi popeljali na neverjetno popotovanje po zvezdnem nebu. Obiskovalci se lahko pripravijo na resnično edinstveno izkušnjo – ogled filmov v kupolni projekciji s kar 540-stopinjskim vidnim kotom. Ta izkušnja bo vsakemu dala občutek, da je zvezda med zvezdami.

Rotunda Slovenskega narodnega gledališča Nova Gorica

 

10.00‒12.00 Filip Tomažič in Eszter Szentirmai: Sušenje z zamrzovanjem – sprostite svojo ustvarjalnost s hrano, delavnica

Pridružite se nam pri raziskovanju fascinantnega sveta sušenja z zamrzovanjem, tehnologije, ki obstaja že tisočletja in ki v zadnjih letih doživlja trendovski razcvet. Delavnica se poglobi v bogato zgodovino in moderno uporabo te kulinarične umetnosti, od višav Andov, kjer domorodna ljudstva hrano konzervirajo z zamrzovanjem in sušenjem, do uporabe liofilizacije za vesoljsko prehrano v agenciji NASA.

Xcenter

 

14.30 Gregor Spagnolo: Varnost v (o)mrežju, predavanje
Podobno kot napadalec poskusi izkoristiti sleherno ranljivost spletne aplikacije tudi spletni goljufi natančno nastavijo svoje vabe in izkoriščajo človeške ranljivosti. V svetu informacijske varnosti nas ravno lastnosti, ki so imanentno človeške, delajo tako ranljive. Slovenci se kibernetskih nevarnosti zavedamo šele takrat, ko zasebno ali poslovno doživimo kibernetski napad. Zato je predavanje o varnosti v omrežju namenjeno osvežitvi znanja in ozaveščanju o ključnih vidikih varnosti v sodobnih digitalnih okoljih. V času, ko je digitalna povezanost nepogrešljiv del našega vsakdanjega življenja, je razumevanje varnostnih tveganj in ukrepov za zaščito podatkov ter omrežij izjemno pomembno.

Xcenter

 

16.00–18.00 Andrej Kobal: Pixxel glasbenik, delavnica elektronske glasbe za otroke 12+

Na delavnici, ki jo vodi Andrej Kobal, slovenski skladatelj in oblikovalec zvoka, bodo udeleženci spoznali najrazličnejše oblike elektronske glasbe z uporabo računalnika, sintetizatorjev, mešalne mize, DJ mikserja, MIDI kontrolerjev …

Največje število udeležencev: 10

Obvezne prijave do 15. novembra na pixxelpoint@kulturnidom-ng.si.

Xcenter

 

18.00 EN Knap: Oder360, predstavitev in pogovor z občinstvom

Oder360 je vzpostavitev novega tipa uprizoritvene umetnosti v virtualnem okolju v obliki virtualizacije predstav in posebnega ogleda le-teh z VR očali, posnetih s 360° kamero iz središča odra. Mednarodno uveljavljeni produkcijski zavod je v evropskem prostoru uveljavil lastno estetiko in pritegnil mednarodno mrežo koproducentov.

Kulturni dom Nova Gorica

 

20.00 Simone Bosco: REbirth, performans

REbirth / Ponovno rojstvo je avdio-vizualna predstava v živo, v kateri se slike v realnem času odzivajo na zvok in tako oblikujejo izjemno čustveno izkušnjo.

Kulturni dom Nova Gorica

 

  • Nedelja, 19. 11. 2023

 

9.00–12.00 in 13.00–19.00 Odiseja, mobilni planetarij

Rotunda Slovenskega narodnega gledališča Nova Gorica

 

  • Ponedeljek, 20. 11. 2023

 

10.00–18.00 Matej Bizovičar: Svetlobna delavnica Kapsule, delavnica v mediju svetlobne umetnosti za študente

Pri večdnevni svetlobni delavnici Kapsule, ki bo potekala od 20. do 24. novembra 2023, bodo udeleženci raziskovali ustvarjalno moč svetlobe. Vsak bo ustvaril edinstveno svetlobno škatlo – »kapsulo«, ki bo navdih črpala iz nenavadnih in morda nezemeljskih oblik življenja.

Obvezne prijave do 15. novembra na pixxelpoint@kulturnidom-ng.si.

Xcenter

 

  • Četrtek, 23. 11. 2023

 

19.00 Odprtje razstave izdelkov svetlobne delavnice Kapsule

Xcenter

 

  • Petek, 24. 11. 2023

 

16.00–17.30 Lego robotika za otroke, odprta delavnica za otroke od 6. do 15. leta
Obvezne prijave do 15. novembra na pixxelpoint@kulturnidom-ng.si.

Goriška knjižnica Franceta Bevka

 

20.15 Gran Turismo

Režija: Neill Blomkamp (ZDA, Japonska, 2023, 134 min.)

Vonj po zažganih gumah in bencinskih hlapih – stereotipen prizor, ko pomislimo na neizprosno moč pod pokrovom športnega avtomobila. A kako se to povezuje z izkušnjo tistih, ki visoke obrate in dinamično vožnjo živijo v virtualnem svetu? Je prehod med svetovoma možen? Film temelji na resnični zgodbi Janna Mardenborougha, ki je s svojimi izjemnimi sposobnostmi osvojil niz Nissanovih tekmovanj in postal pravi poklicni dirkač.

Kulturni dom Nova Gorica

Vstopnina: 5,5 €, 4,5 €

 

  • Sobota, 25. 11. 2023

 

9.00–10.30 in 11.00–12.30 Lego robotika za otroke, odprta delavnica za otroke od 6. do 15. leta

Obvezne prijave do 15. novembra na pixxelpoint@kulturnidom-ng.si.

Goriška knjižnica Franceta Bevka

 

10.00‒12.00 Filip Tomažič in Eszter Szentirmai: Sušenje z zamrzovanjem – sprostite svojo ustvarjalnost s hrano, delavnica

Xcenter

 

10.00–14.00 Droni so med nami, spoznajmo jih pobliže, odprta delavnica upravljanja dronov

Mentor in učitelj Franc Vrbančič in dijaki ŠC Ptuj – Elektro in računalniška šola: Jaka Antolič, Alex Kaučevič, Jaka Janžekovič in Žan Emeršič

Droni so postali nepogrešljiv del našega vsakdana, zato je čas, da jih spoznate od blizu. Odprta delavnica upravljanja dronov vam ponuja edinstveno priložnost za raziskovanje sveta brezpilotnih letal. Skupaj bomo odkrivali, kako ti majhni letalniki spreminjajo našo perspektivo na svet.

Xcenter

 

15.00 Sprehod po festivalskih razstaviščih s kuratorko Nino Jeza, javno vodstvo

Mestna galerija Nova Gorica, Xcenter, Galerija Tir, Carinarnica, Galerija Agorè

 

20.15 Kreator

Režija: Gareth Edwards (ZDA, 2023, 134 min.)

Je res človek tisti, s katerim se pogovarjamo, ali je to AI? V samem središču filma je umetna inteligenca ter njene potencialne koristi in nevarnosti za človeštvo. Filmski protagonist potuje skozi futuristično vojno območje in se začne spraševati, kaj je sploh resnično. Kot družba smo ravno na tej točki, ko si postavljamo enako vprašanje.

Kulturni dom Nova Gorica

Vstopnina: 5,5 €, 4,5 €

 

  • Četrtek, 30. 11. 2023

 

17.00 Sprehod po festivalskih razstaviščih s kuratorko Nino Jeza, javno vodstvo

Mestna galerija Nova Gorica, Xcenter, Galerija Tir, Carinarnica, Galerija Agorè

Mestna galerija Nova Gorica (Trg Edvarda Kardelja 5, Nova Gorica): Razstava bo na ogled od 16. do 30. novembra 2023 vsak dan med 9.00 in 19.00.

Avtorji in delo: Numen/For Use (Sven Jonke, Christoph Katzler, Nikola Radeljković): Mreža

 

Xcenter (Delpinova 20, Nova Gorica): Postavitev bo na ogled od 17. do 30. novembra 2023 od ponedeljka do petka med 14.00 in 19.00, ob sobotah in nedeljah pa med 12.00 in 17.00.

Avtorji in dela: Art Rebel 9: Virtualna skakalnica Planica, Boštjan Čadež: Line rider, Barbara Jazbec: Eerie Me, Nika Oblak & Primož Novak: Poljub

 

Galerija Tir (Mostovna, Cesta IX. korpusa 99a, Solkan): Resonirajoče biti, razstava programa Interface Cultures bo na ogled od 16. do 30. novembra 2023 od ponedeljka do petka med 14.00 in 19.00, ob sobotah in nedeljah pa med 12.00 in 17.00.

Avtorji in dela:Volkan Dinçer: @theorchid_beauty, Danielius Marius Šermukšnis: Data Trail Diary, MAalex – Alex Fallica & Martina Pizzigoni: I Died On Facebook, Ahmed Jamal & Simon Weckert: Mirror Me!, Linaá Pulido Barragáno: Qualia

 

Galerija Agorè (Ulica Corso Verdi 95, Gorica, I): Razstava bo na ogled od 16. do 30. novembra 2023 vsak dan med 16.30 in 19.30.

Avtorica in delo: Tanja Vujinović: Svetovi AvantGarden

 

Carinarnica (Erjavčeva 53, Nova Gorica): Razstava bo na ogled od 17. do 30. novembra 2023 od srede do petka med 16.00 in 19.00 in v času javnih vodstev po festivalskih prizoriščih.

Avtorji in dela: Ana Pečar: Urok zoper kačji pik, Alessandro Lupi: Mejni odsev

 

Akademija umetnosti Univerze v Novi Gorici (Vipavska cesta 13, Nova Gorica): Razstava jaz ∞ mi bo na ogled od 17. do 30. novembra 2023 od ponedeljka do petka med 10.00 in 15.00.

Avtorji in dela: Luka Carlevaris: Mikropotreba po hitrosti, Anastasija Kojić & Ana Logar: 5476, Anastasija Kojić: Sivi prostori, Tamara Taskova: Fragmenti cikla, Tamara Kostrevc & Lazar Mihajlović: Smetenje & odmevajoče sence, Miha Godec: Palingenesis, vodni filter 0.1

Dihotomija sodobnega življenja, prepletenega z električno energijo, se ob nenehni skrbi za »zeleni preboj« vse bolj zapleta v lastno energetsko zanko: neznosna lahkost zelenega bivanja se pogreza vse globlje v živi pesek lastne pogube, saj postaja očitno, da zelena, ki jo ljubimo zeleno, v svojem bistvu (še) ne zmore najti ustreznega odgovora na tisto, kar nas resnično lahko skrbi: kam z vsemi odpadnimi zbirniki elektrike, kam torej z akumulatorji in litijevimi baterijami, ko se njihov življenjski cikel – ki seveda ni neskončen – enkrat zaključi.

 

Omrežja so postala neizogiben del našega vsakdana – od povezanih naprav, družbenih omrežij in globalnih komunikacijskih platform do spletnih skupnosti in virtualne resničnosti. Vse to vpliva na naše identitete, medsebojne odnose, umetniško ustvarjanje in družbeno interakcijo.

 

Letošnji Pixxelpoint tako raziskuje, na kak način se življenje v omrežju odraža v intermedijski umetnosti. Skozi raznolike umetniške izraze skušamo razkrivati, kako omrežja oblikujejo našo percepcijo sveta, kako se razvijajo družbene dinamike in kako se umetniki izražajo v digitalnem okolju.

 

Življenja si brez elektrike gotovo ne moremo več predstavljati. Lahko sicer sanjamo o »življenju izven omrežja«, o populističnem »life off the grid«, vendar nas realnost uči, da se daleč v gozdove naravnega stanja vrnejo lahko pravzaprav le izjemno redki izbranci. Vse preveč je namreč odvisno od štroma, da bi ga lahko z zamahom roke kar izločili, hkrati pa njegova vse večja poraba terja razmislek o načinih proizvodnje in predvsem shranjevanja električne energije. Bit in ne-bit sta tako dihotomično spojena v prekrivajočo se celoto, za katero ne vemo več točno, kje se prva začne in druga konča; še predobro pa vemo, ko katera izmed njiju umanjka. Bit žene ne-bit, da bi jo slednja recipročno napajala s svežo energijo, a le do stopnje, v kateri jo je treba nadomestiti z novo, še čistejšo in še bolj zeleno, da bi nazadnje samovznikle črne lise v obliki težkega ogljičnega odtisa iztrošenih baterijskih produktov morebiti romale v vesolje. Program SpaceX je – z malo domišljije – moč preoblikovati tudi v Space-Off dirko; ali nam Muskova »osvoboditev ptice«, torej velenakup Twitterja (danes X), ne kaže v smeri, ko bo treba začeti opravičevati vse večjo zalogo elektroodpadkov z njihovo orbitizacijo? Ali verjamemo, da gigantov ne zanima enormna prostranost vesoljskega prostora za futuristično megasmetišče? Če smo se iz zgodovine naučili karkoli, je to prav dejstvo, da se človeštvo ne zaustavi tam, kjer bi bilo potrebno, temveč šele tam, kjer ni več možnosti vrnitve. Altruizem na vekov veke premaguje empatijo.

 

Pridružite se nam na potovanju skozi »Življenje v (o)mrežju«. Gre v resnici za umetniške vizije, ki nas hočejo spodbuditi k razmišljanju o naši vlogi v tem digitalnem ekosistemu in tudi o načinih, kako lahko skozi umetnost ustvarimo povezave, ki presegajo digitalni svet. Ko se skušamo namreč zazreti v prihodnost, kjer elektrika in omrežja neločljivo povezujejo ter hkrati zamejujejo naša življenja, se moramo vprašati, kako – in če sploh – bomo skupaj soustvarjali bolj zeleno, trajnostno prihodnost.

 

Pixxelpoint 2023 tako raziskuje prav to dihotomijo, to povezavo med bitjo in ne-bitjo ter se sprašuje, kako lahko umetnost in tehnologija prispevata k razumevanju in reševanju teh izzivov ter na kakšen način bit in ne-bit sodelujeta v »vsakdanjem življenju«. S tem želimo okrepiti zavest o izjemnem vplivu novih tehnologij in potencialnih posledic v prihodnosti, ki naj bo še bolj povezana, trajnostna in navdihujoča.

 

In potem stvari in ljudje odhajajo – ali v neskončnost ali v maloro, to je prepuščeno očem, ki opazujejo. Ker izbira ni naša, ampak njihova. Mi bi radi le »uporabljali zeleno«, vesolje je pa tako ali tako – črno. Umažimo ga, da bo »tu spodaj« čisto.

 

Nina Jeza, Artists&Poor’s

Mogoče vas zanima tudi …

Skip to content