Centro culturale Nova Gorica, Bevkov trg 4, SI-5000 Nova Gorica

T: + 386 5 335 40 10

Group 10708
31. 3. / Venerdì / 20:15

BLIŽINA (2022)

Mala dvorana
31. 3. / Venerdì / 20:15

BLIŽINA (2022)

Mala dvorana
Filmsko gledališče 2022/23 – za abonma in izven

 

Bližina (Close, Belgija, Nizozemska, Francija, 2022, barvni, 105 min.)

 

Režija: Lukas Dhont
Scenarij: Angelo Tijssens, Lukas Dhont
Fotografija: Frank van den Eeden
Montaža: Alain Dessauvage
Glasba: Valentin Hadjadj
Igrajo: Eden Dambrine (Léo), Gustav De Waele (Rémi), Émilie Dequenne (Sophie), Léa Drucker (Nathalie), Léon Bataille (Baptiste), Kevin Janssens (Peter), Igor van Dessel (Charlie)
Produkcija: Diaphana Films, Menuet Producties, Topkapi Films, Versus Production
Festivali, nagrade: Cannes 2022: velika nagrada festivala; Palić 2022: nagrada občinstva grenki list za najboljši film; Sydney 2022: sydneyjska filmska nagrada za najboljši film
Distribucija: FIVIA – Vojnik
Odziv občinstva:
Odziv kritike:

 

Zgodba
Léo in Rémi sta trinajstletna fanta. V nedolžni intimnosti in bližini sta skupaj preživela dolge poletne počitnice, a prihod nazaj v šolo njuno prijateljstvo zamaje v temeljih. Sošolci so vse bolj pozorni na njuno posebno prijateljstvo in počasi ga pričnejo vedno bolj nesramno komentirati. Léo na njihove vsiljive in včasih tudi žaljive pripombe odreagira tako, da se poskuša odmakniti od Rémija. Slednjega pa Léov nepojasnjeni hlad in vse pogostejše umikanje globoko prizadeneta. Njegova bolečina je tolikšna, da ji poskuša ubežati, in tako čez nekaj časa naredi samomor. Léo je šokiran. Tolažbo išče pri Rémijevi mami Sophie in kmalu se zbližata. Takrat se ji upa spregovoriti o občutku krivde, ki ga nosi v sebi. Sophie se odzove silovito, dramatično, a nato se njena čustva vendarle spremenijo v brezpogojno sočutje.

 

 

Zanimivosti
Vse preveč lahko in poenostavljajoče bi bilo Dhonta opredeliti za novi glas in novega izvirnega glasnika LGBT skupnosti. Seveda, Dhont to je, a hkrati je še veliko več kot to. Dokaz je prav njegovo zadnje delo, film Bližina. Površni gledalci, tisti tendenciozni, ki se jim zdi, da mu morajo nujno prilepiti neko nekonvencionalno, mejno opredelitev, morda pa tudi še kdo, bodo Bližino označili kot delo, ki govori o homoseksualni ljubezni ter pri tem gledalca opozarja na še vedno odklonilni odnos družbe. A s tem bodo Bližini naredili veliko, resnično veliko krivico. Namreč, Dhontovo delo nagovarja veliko bolj univerzalno temo, temo iskrenega in tesnega prijateljstva med dvema fantoma ter uničujočih posledic vdora mistificirane (prek sodobnih medijev in popularne kulture) moškosti v življenja mladostnikov.

Cena vstopnice
Redna: 5 €
Znižana*: 4 €
*otroci, dijaki in študentje

 

 

Kontakt in informacije
T: 05 335 40 15
E: mestnagalerija@kulturnidom-ng.si

 

 

Vstopnice lahko kupite na blagajni Kulturnega doma Nova Gorica ali preko spletne prodaje.

Komentar

»Dhont je film zastavil kot razmislek o krasnem prijateljskem odnosu, ki ga vodita njuni čisti in topline polni srci, odnosu, ki mora skozi eno najzahtevnejših obdobij odraščanja, in sicer obdobju prehoda iz nedolžnega otroštva v sprva povsem nebogljeno mladostništvo. S tem si je zadal resnično zahtevno nalogo, saj je treba upoštevati, da je moral po meteorskem vzponu, ki mu ga je prinesel prvenec, film Dekle (Girl, 2018) – med drugim tudi prejemnik zlate kamere, ene najbolj prestižnih canskih nagrad –, s svojim drugim filmom, Bližino, šele potrditi svoj talent in svojo nadarjenost. No, to mu je nedvomno uspelo. Bližina je namreč sijajno delo, ki nam zahtevno, na trenutke celo težko temo predstavi na kristalno jasen način, brez ovinkarjenj in prekrivanj; ki nam zgodbo pripoveduje s tako tekočim in hitrim tempom, da se moramo tudi sami z najtežjimi deli soočiti takoj in neposredno, brez odlogov in preskakovanj; ki nam zgodbo, v kateri pomembno vlogo igrajo telesa, podaja z osredotočenjem na obraz, na tiste intenzivne, v globino segajoče in silovita čustva izražajoče poglede, čustva, ki jim pogosto ne omogočimo, da pridejo na dan, pa naj je to zaradi tega, ker to od nas pričakuje okolica oziroma se bojimo njenih odzivov, ali pa zaradi tega, ker jih preprosto ne znamo izraziti. Bližina nam torej nazorno, celovito in iskreno spregovori o tem, kaj pomeni občutiti bližino.«

Fabien Lemercier, cineuropa.org

 

Izjava avtorja

»Kot otrok si pogosto nisem dovolil intimnega prijateljstva z drugim fantom, saj sem se tega razmerja bal. Pred časom sem v roke dobil študijo ameriške psihologinje, ki je sledila okrog 100 fantom med 13. in 18. letom. Ugotovila je, da je za mlajše fante, tiste pri 13, 14, morda tudi še 15 letih, prijateljstvo z drugim fantom nekaj najpomembnejšega. Prijatelj je bil namreč tisti, ki se mu je povsem zaupalo, s katerim se je delilo največje skrivnosti, ki si mu brez zadržkov lahko izražal svojo brezpogojno naklonjenost. Po 15. letu pa je v njihova življenja počasi pričela vstopati tista, sprva še predvsem ,igrana‛ moškost. In čeprav fantje niso točno vedeli, kaj naj bi ta bila, pač pa so se opirali le na stereotipne predstave, s katerimi so se površno seznanili v družbi starejših ali prek televizije, pa je silovito posegla v njihova življenja in neusmiljeno pregnala nekatere stvari, ki so jim do tistega trenutka – in najverjetneje še tudi naprej, pa čeprav tega niso priznali – ogromno pomenile. Takrat sem se zavedel, da moja osebna izkušnja seže k nečemu širšemu, da je del univerzalne izkušnje. In dojel sem, da hočem posneti film o tem – o prijateljstvu in pomenu, ki ga ima za nas.«

Lukas Dhont, režiser in soscenarist

 

Režiser

Lukas Dhont se je rodil leta 1991 v Gentu. Tu je tudi doštudiral, in sicer na konservatoriju KASK, kjer je dokončal študij avdiovizualne umetnosti. Nase je opozoril že s kratkimi filmi, v prvi vrsti s Corps perdu (2012) in L’Infini (2014), za katere je prejel več mednarodnih festivalskih nagrad. S tem so se mu na stežaj odprla vrata festivalskih pitchingov za razvoj projektov – prejel je vabilo prav za canski Cinéfondation, ki mu je omogočil zamisel za celovečerni igrani prvenec, projekt Dekle (Girl), dejansko uresničiti. Tako se je leta 2018 v Cannes vrnil s prvencem Dekle, ki je svet osupnil in navdušil, njemu pa prinesel prek 30 festivalskih nagrad. Z Bližino, njegovim drugim celovečercem, pa je letos v Cannesu potrdil, da je evropski film z njim dejansko dobil sijajnega, prodornega in brezkompromisnega pripovedovalca zgodb v podobah.

Mogoče vas zanima tudi …

Skip to content