Centro culturale Nova Gorica, Bevkov trg 4, SI-5000 Nova Gorica

T: + 386 5 335 40 10

Group 10708
20. 1. / Venerdì / 20:15

SPROSTITI PESTI (2022)

Mala dvorana
20. 1. / Venerdì / 20:15

SPROSTITI PESTI (2022)

Mala dvorana
Filmsko gledališče 2022/23 – za abonma in izven

 

Sprostiti pesti (Razžimaja kulaki, Rusija, 2021, barvni, 97 min.)

 

Režija: Kira Kovalenko
Scenarij: Kira Kovalenko, Anton Jaruš, Ljubov Mulmenko
Fotografija: Pavel Fomincev
Montaža: Muharam Kabulova, Vincent Deyveaux
Igrajo: Milana Aguzarova (Ada), Alik Karajev (oče), Soslan Hugajev (Akim), Hetag Bibilov (Dakko), Arsen Hetagurov (Tamik), Milana Pagieva (Taira)
Produkcija: AR Content, Non-Stop Productions
Festivali, nagrade: Cannes 2021: nagrada sekcije ‘Un certain regard’ za najboljši film; Jeruzalem 2021: nagrada v svobodnem duhu za najboljši celovečerec; Denver 2021: nagrada Krzysztof Kieślowski – častna omemba; Evropske filmske nagrade 2021: evropski montažer leta; Nagrade ruskega združenja filmskih kritikov 2022: nagrada beli slon za najboljšega režiserja leta, nagrada beli slon za najboljši scenarij leta, nagrada beli slon za najboljšo igralko leta; San Sebastián 2021; São Paulo 2021; Zürich 2021
Distribucija: FIVIA – Vojnik
Odziv občinstva: pretresen, a brez pomisleka navdušen
Odziv kritike: z nekaj manjšimi odkloni pretežno občudujoč

 

Zgodba
Skozi majhno rudarsko mesto, ujeto v ozko sotesko v Severni Osetiji, vodi ena in edina cestna povezava med Rusijo in Gruzijo. Vsakdan je enak vsakdanu, kot da bi se čas ustavil že dolgo nazaj. Tu živi mlada Ada, ki jo ves čas nadzira pretirano zaščitniški oče. Nenehno sta ji za petami še mlajši brat in vanjo zaljubljeni posebnež Tamik. Ada tako samo čaka, da se v mesto vrne starejši brat in ji pomaga oditi iz utesnjujočega objema okolice. Nujno namreč potrebuje operacijo, s katero bi lahko zacelila rane iz otroštva, posledico bombne eksplozije v enem od čečenskih terorističnih napadov. Ji bo uspelo sprostiti pesti ljubezni in bolečin?

 

 

Zanimivosti
Ena od posebnosti v delu Kire Kovalenko je način izbire igralcev, ki bi sčasoma, če bo pri njem seveda vztrajala, lahko postal njen zaščitni znak. Najbolj očitno je seveda dejstvo, da je Kira pri obeh celovečernih igranih projektih v svojo igralsko ekipo vključila tako profesionalne igralce kot tudi naturščike. Eden verjetnih razlogov za tako odločitev bi seveda lahko bila njena želja po približevanju neorealistični estetiki. A s tem smo »pokrili« le en vidik drugačnosti njenega dela z igralci. Manj vidna, za končno podobo filma odločilnejša pa je nedvomno njena odločitev, da se odreče klasičnemu castingu – skratka, da dela izbire igralcev ne prepusti za to poklicani osebi (sama nato le izčisti njegovo selekcijo), pač pa pri izboru neposredno sodeluje od vsega začetka. Tako so pri iskanju naturščikov obiskali številne okoliške kraje in posneli več kot 1000 fotografij, večino tega dela pa je opravila kar Kira sama.

Priporočen film za mlade 16+

 

Cena vstopnice
Redna: 5 €
Znižana*: 4 €
*otroci, dijaki in študetje

 

 

Kontakt in informacije
T: 05 335 40 15
E: mestnagalerija@kulturnidom-ng.si

 

 

Vstopnice lahko kupite na blagajni Kulturnega doma Nova Gorica ali preko spletne prodaje.

Komentar

»Mlada ruska režiserka Kira Kovalenko, ki se je, tako kot nekaj njenih na Zahodu že uveljavljenih kolegov (Balagov, Bitokov), kalila pri enem največjih mojstrov sodobnega avtorskega filma Aleksandru Sokurovu, je svoje delo očitno zasnovala kot svojski poklon italijanskemu neorealizmu. V pogovorih z novinarji je večkrat omenila Vittoria de Sico in njegova dela kot eno najpogostejših referenc. Pa vendar se tako z vidika naslova, Sprosti pesti, kot tudi obravnavane teme – preplet življenj družinskih članov različnih generacij, ki skupaj živijo v majhnem in utesnjenem prostoru – zdi, da Kira vodi veliko bolj neposreden ustvarjalni ,dialog‛ z nekim drugim italijanskim cineastom, Marcom Bellocchiom, in njegovim filmom Pesti v žepu (I pugni in tasca, 1965), v katerem neorealizem vztraja le še kot odmev, kot fragment posvojene tradicije. Seveda pa nam že malo bolj poglobljen in natančen vpogled v njeno delo razkrije, da pri sklicevanju na neorealizem in de Sico ne gre le za neutemeljeno leporečje. Kira je namreč v svojem filmu uporabila tako profesionalne igralce, kot sta študentka dramske igre Milana Aguzarova s svojim prodornim in hipnotičnim pogledom ter veteran Alik Karajev, kakor tudi naturščike, ki jih je poiskala med lokalnim prebivalstvom. Med drugimi še prav posebej izstopa rokoborec Soslan Hugajev, čigar prispevek je resnično neorealističen z vidika pristnosti in avtentičnosti njegove igre. In čeprav je res, da lahko delu Sprosti pesti očitamo tudi določene nedoslednosti, šibkosti, pa mu moramo v prvi vrsti priznati, da gre za enega tistih filmov, ki ti preprosto zlezejo pod kožo!«

Mariana Hristova, cineuropa.org

 

Izjava avtorice

»Želela sem si, da bi se zgodba filma odvijala na več ravneh hkrati: eno vsebinsko raven je na primer predstavljalo dejstvo, da je bila Ada oseba, ki je preživela teroristični napad in je bila njegova žrtev /zavzetje osnovne šole v Beslanu/; druga taka raven je bil zapleteni, težki, tudi patološki odnos med njo in očetom; tretja pa je tisto, čemur pravim ,teža spomina‛. Strinjam se s Faulknerjem, da je človek ,vsota svojih spominov in svoje preteklosti‛, in prav zaradi tega je tako pomembna vloga, namenjena samemu kraju Mizur, temu rudarskemu mestu, ki se duši v lastni zaprtosti.«

Kira Kovalenko, režiserka in soscenaristka

 

Režiserka

Kira Kovalenko se je rodila leta 1989 v kraju Nalčik v Rusiji. Neposredno po šoli se je najprej vpisala na študij spletnega oblikovanja in ga tudi uspešno zaključila. V petletki od leta 2010 do leta 2015 je nadaljevala s študijem na Državni univerzi Kabardino-Balkarian. Čeprav tukajšnji filmski oddelek še zdaleč ni tako priznan in uveljavljen kakor moskovski VGIK, ena najprestižnejših filmskih šol na svetu, pa je možnost študija pod mentorstvom velikega Aleksandra Sokurova, enega največjih mojstrov filmske umetnosti, odpravila vse pomisleke. Seveda Kira še zdaleč ni bila edina, ki je tako razmišljala, zato se med njenimi sošolci znajdejo imena, kot so Kantemir Balagov, Aleksander Zolotuhin in Vladimir Bitokov. Leta 2016 je posnela svoj celovečerni prvenec, film Sofička, ki je mednarodno premiero doživel na festivalu Črne noči v Talinu. Sprostiti pesti je njen drugi celovečerni film.

Mogoče vas zanima tudi …