Centro culturale Nova Gorica, Bevkov trg 4, SI-5000 Nova Gorica

T: + 386 5 335 40 10

Group 10708
10. 2. / Venerdì / 20:15

KAKO REŠITI PLANET (2021)

Mala dvorana
10. 2. / Venerdì / 20:15

KAKO REŠITI PLANET (2021)

Mala dvorana
Filmsko gledališče 2022/23 – za abonma in izven

 

Kako rešiti planet (La croisade, Francija, 2021, barvni, 67 min.)

 

Režija: Louis Garrel
Scenarij: Jean-Claude Carrière, Naïla Guiguet, Louis Garrel
Fotografija: Julien Poupard
Montaža: Joëlle Hache
Glasba: Grégoire Hetzel
Igrajo: Laetitia Casta (Marianne), Joseph Engel (Joseph), Louis Garrel (Abel), Ilinka Lony (Clotilde), Julia Boème (Lucille), Lionel Dray (Jérôme Lhomond), Clémence Jeanguillaume (Audrey Lhomond)
Produkcija: Why Not Productions
Festivali, nagrade: San Sebastián 2021; Buenos Aires 2022
Distribucija: FIVIA – Vojnik
Odziv občinstva: od razpoloženo zadržan do glasno naklonjen
Odziv kritike: pretežno zadržan z nekaj dobronamernosti

 

Zgodba
Diorjeva obleka je izginila. In usnjena jakna. In zbirateljske ure. V kleti manjkajo najdražja vina. Prijeten družinski obed v udobju meščanskega pariškega stanovanja se sprevrže v bitko na robu živčnega zloma, ko Josephova starša ugotovita, da je njun sin prodal vse stvari za »projekt«, o katerem ne vesta nič. Joseph v tem ni sam, enako kot on je naredila še množica drugih otrok po vsem svetu. Prodali so stvari, ki jih nihče zares ne potrebuje – konec koncev starši več tednov niso niti opazili, da kaj manjka. Ker je naš planet vse bolj ogrožen, odrasli sami pa ne storijo prav nič, so otroci vzeli stvari v svoje roke. Na skrivaj so se povezali in oblikovali zelo resen načrt, kako rešiti planet. Delegacije otrok se že odpravljajo proti Afriki in »utopični projekt«, kakor ga imenujeta starša, se jim zdi edina možnost, da človeštvo in narava preživita. Jim bosta zdaj, ko vesta, pomagala ali bosta ovira – kot že prevelika množica odraslih na tem svetu?

 

 

Zanimivosti
Če smo se pogojno pripravljeni strinjati, da obstaja nekaj takega, kot so narodove značajske poteze, potem moram reči, da sem pri Francozih že od nekdaj iskreno in globoko cenil njihovo sposobnost, da do samih sebe zavzamejo kritično distanco in da se tudi presojajo z določeno mero hudomušnosti in humorja. In ta lastnost me je znova prijetno presenetila prav med srečanjem z Garrelom in njegovim delom Kako rešiti planet. Odločilno spodbudo za nastanek projekta je namreč prineslo Garrelovo spoznanje, da je glede vprašanj ekologije in klimatskih sprememb popoln nevednež. To spoznanje se je izoblikovalo v nekaj mesecih. Njegov prijatelj in sodelavec Jean-Claude Carrière, dolgoletni strastni in aktivistično delujoči ekolog, ki je nedavno izdal knjigo na temo ekologije, mu je namreč predlagal, da bi se te teme lotila tudi v filmu. A Garrel, ki se mu o ekologiji in njenem statusu v sodobni družbi resnično še sanjalo ni, ga je gladko zavrnil. Kakšen mesec kasneje pa kot meteorit na zemljo pade Greta Thunberg in ,nenadoma‛ vse, kar zadeva ekologijo, postane izjemno privlačno. Garrel Carrièru nemudoma prizna napako, privoli v projekt in ga v tolikšni meri spremeni, da osmeši ,lastno‛ pozicijo oziroma tisto svoje generacije.

 

 

Priporočen film za mlade 12+

 

Cena vstopnice
Redna: 5 €
Znižana*: 4 €
*otroci, dijaki in študetje

 

 

Kontakt in informacije
T: 05 335 40 15
E: mestnagalerija@kulturnidom-ng.si

 

 

Vstopnice lahko kupite na blagajni Kulturnega doma Nova Gorica ali preko spletne prodaje.

Komentar

»V podobnem duhu kakor nekateri filmi Erica Rohmerja in še nekaterih drugih žal zelo redkih cineastov, kot je na primer Korejec Hong Sang-sooja, tudi Garrel v izhodišče postavi preprosto, na prvi pogled v ničemer izstopajočo zgodbo, s katero bi se lahko poistovetila večina, ter pri tem svoj pogled usmeri k odnosom, ki se vzpostavljajo in razvijajo med njenimi akterji. Nato pa prične zgodbo počasi in postopno razvijati, jo dvigovati, vse dokler ne seže onkraj lastnih omejitev in vse dokler s tem ne pripravi terena, ki mu bo omogočil poglobljeni razmislek o različnih temah oziroma vprašanjih. Na ta način Garrel že s prvim prizorom gledalcu ponudi nekakšen manifest o tem, kaj mu prinaša film tako na slogovni kot idejno-vsebinski ravni: katere bodo osrednje teme oziroma vprašanja, na katera bo poskušal najti odgovor, in v kakšen širši kontekst jih bo umestil; s katerim formalnim slogom bo pri tem operiral in s kakšnim pripovednim načinom bo vse to podajal; razkril mu bo, da bosta imela pri tem pomembno vlogo tudi humor in poigravanje z različnimi elementi; da bo prepletal komično in dramatično, domišljijo in fantazijo. V vsem tem pa ni težko prepoznati vpliva in spoštljivega priklona dvema zanj nadvse pomembnima ustvarjalcema: Jeanu-Claudu Carrièru, soscenaristu filma, ter Philippu Garrelu, njegovemu očetu, prek njega pa tudi celotni novovalovski generaciji.«

Júlia Olmo, cineuropa.org

 

Izjava avtorja

»Nobenega dvoma ni: kar se tiče vprašanj klimatskih sprememb in sploh ekologije, sem tako kot večina ljudi popoln nevednež! Seveda, ko pozorno prisluhneš znanstvenikom, ki razpravljajo o teh vprašanjih, se tvoje znanje dopolnjuje, poglablja in širi. A da bi jaz koga drugega učil ali, bog ne daj, pred njim celo pametoval o različnih vidikih človekovega vpliva na okolje, o preteči okoljski katastrofi in srhljivih posledicah, ki nas bodo doletele, da bi si komur koli celo drznil odčitati ekološke lekcije … Tega si ne bi drznil resnično nikoli! Moja naloga in moje poslanstvo ni v tem, da bi komur koli govoril, kaj je dobro in kaj slabo. Ponavljam, imam se za popolnega nevedneža, da ne rečem ravno neumneža, ko steče pogovor o vprašanjih ekologije, klimatskih sprememb in podobnem. Še več, ko poslušamo novice o vseh teh uničujočih, tragičnih, neusmiljenih požarih, ki pustošijo po našem že sicer krhkem naravnem okolju, se lahko soočim le in zgolj z lastno nemočjo! In kaj bi bilo dobrega v tem, oziroma bolje, kaj bi naredil dobrega s tem, če bi razkazoval to nevednost in iskal sočustvovanje zaradi lastnega občutka nemoči? Prav zaradi tega sem se odločil, da fokus zgodbe preusmerim h generaciji naših otrok, najstnikov, ki niso tako ujeti v odvisnost od materialnih dobrin, ki še vedno premorejo občutek za skupnost in ki globoko v sebi še zmeraj gojijo nezaustavljivo željo po spremembah.«

Louis Garrel, režiser in soscenarist

 

Režiser

Louis Garrel se je rodil junija 1983 v Parizu. Že od najbolj zgodnjih let je bil v stiku s filmom in igralskim poklicem, saj je bilo skorajda težko najti družinskega člana, ki tako ali drugače ne bi bil povezan s filmom ali pa bi se posvečal igri: oče je bil namreč priznani novovalovski režiser Philippe Garrel, mama uveljavljena igralka Brigitte Sy, ded Maurice Garrel je bil igralec, za botra pa je dobil kar enega največjih francoskih in evropskih igralcev, Jeana-Pierra Léauda. Tako ni presenetljivo, da je svojo prvo »pravo« vlogo dobil že pri rosnih šestih letih, ko je zaigral v očetovem filmu Les Baisers de secours (1989). Prepoznavnost v mednarodnem prostoru in status enega najbolj nadarjenih in prepričljivih mladih evropskih igralcev pa mu je prinesel nastop v filmu Sanjači (Dreamers, 2002) Bernarda Bertoluccija, v katerem je zaigral ob sijajni Evi Green. Od takrat se je njegova igralska kariera vse bolj strmo vzpenjala in tako je leta 2005 za prepričljivo interpretacijo v očetovem filmu Običajna ljubimca (Les amants réguliers) prejel nacionalno filmsko nagrado, cezarja za najbolj obetavnega mladega igralca. V letih, ki so sledila, je nanizal resnično številne igralske nastope, nadvse različni pa so bili tudi režiserji, ki so ga vabili k sodelovanju (od Christopha Honoréja do Valerie Bruni Tedeschi). Po letu 2008 se je prek kratkih filmov režije lotil tudi sam in leta 2015 posnel celovečerni igrani prvenec, film Dva prijatelja (Les deux amis). Igralske kariere seveda ni opustil in tako je v naslednjih letih sodeloval v nekaterih odmevnih mednarodnih projektih, na primer v filmu Oficir in vohun (The Officer and the Spy, 2019) Romana Polanskega, Malih ženskah (Little Women, 2019) Grete Gerwin ter Zgodbi moje žene (The Story of my Wife, 2021) Ildikó Enyedi. Leta 2018 je posnel drugi celovečerec, romantično komedijo o ljubezenskem trikotniku Zvesti moški (L’Homme fidèle), kot neformalno nadaljevanje slednjega pa leta 2021 Kako rešiti planet (La croisade). V letošnjem letu v kinodvorane prihaja še Nedolžni (L’innocent, 2022), njegov četrti celovečerec.

Mogoče vas zanima tudi …