Kulturni dom Nova Gorica, Bevkov trg 4, SI-5000 Nova Gorica

T: + 386 5 335 40 10

Group 10708
4. 11. / Petek / 20:15

TRI NADSTROPJA (2021)

Mala dvorana Kulturnega doma Nova Gorica
4. 11. / Petek / 20:15

TRI NADSTROPJA (2021)

Mala dvorana Kulturnega doma Nova Gorica

Filmsko gledališče 2022/23 – za abonma in izven

 

Tri nadstropja (Tre piani, Italija, Francija, 2021, barvni, 119 min.)

 

Režija: Nanni Moretti
Scenarij: Nanni Moretti, Federica Pontremoli, Valia Santella (po literarni predlogi Eshkola Neva)
Fotografija: Michele D’Attanasio
Montaža: Clelio Benevento
Glasba: Franco Piersanti
Igrajo: Elena Lietti (Sara), Riccardo Scamarcio (Lucio, Sarin mož), Alba Rohrwacher (Monica), Adriano Giannini (Giorgio, Monicin mož), Nanni Moretti (Vittorio, Dorin mož), Margherita Buy (Dora), Alessandro Sperduti (Andrea), Denise Tantucci (Charlotte)
Produkcija: Sacher, Fandango, RAI Cinema, Le Pacte, France 3 Cinéma
Festivali, nagrade: Cannes 2021, Sevilla 2021, Bari 2022
Distribucija: FIVIA – Vojnik
Odziv občinstva: pretežno navdušen, a tudi zbegan
Odziv kritike: umirjen, a povečini izrazito pozitiven

 

Zgodba
Večstanovanjska hiša v Rimu. Lucia, ki živi v pritličju, vse bolj mučijo dvomi o tem, kaj se je v resnici zgodilo tiste noči, ko se je njegova sedemletna hčerka izgubila v parku z ostarelim sosedom. V stanovanju nad njim se Monica, ki je ravno povila deklico, bori z osamljenostjo ter stopa po tanki meji med resnico in domišljijo. Dora in Vittorio, oba sodnika, živita v najvišjem nadstropju s sinom Andreo. Neke noči se Andrea pred hišo pijan zaleti v žensko in jo ubije …

 

 

Zanimivosti
Čeprav se film na prvi pogled zdi sodobni odgovor na novo družbeno realnost, ki jo po pandemiji covida prestavljajo izrazi, kot so lockdown, izolacija, socialno distanciranje, njegov nastanek nima prav nikakršne povezave s tem. Nastal je namreč kot priredba romana izraelskega pisca, napisanega pred dobrimi desetimi leti. In čeprav literarno delo govori prav o tem, o povsem izoliranem, ločenem življenju trojice, ki živi v isti stavbi, vsak trpeč na svojem domu, a ne zavedajoč se trpljenja bližnjega, pa avtor Eshkol Nevo priznava, da takrat še o slutnji tega, kar je nato prišlo, ne bi mogel govoriti. Hotel je le pokazati, kako jih lahko preplet njihovih življenj reši trpljenja, na katero so bili obsojeni v samoti, s tem pa opozoriti, da lahko drug drugemu pozdravimo rane, če se sprejmemo in spoštujemo, ter drugim odpustimo tisto, česar si sami ne morejo.

 

 

Cena vstopnice
Redna: 5 €
Znižana*: 4 €
*otroci, dijaki in študetje

 

 

Kontakt in informacije
T: 05 335 40 15
E: mestnagalerija@kulturnidom-ng.si

 

 

Vstopnice lahko kupite na blagajni Kulturnega doma Nova Gorica ali preko spletne prodaje.

Komentar

»Prvi vtis, ki ga gledalec dobi ob gledanju filma Nannija Morettija, je zbeganost. Režiser nas popelje v nenavaden svet, katerega pomen se razkriva le postopoma, zato se še na dobri polovici filma zdi, da režiser tvega, da gledalca nikoli ne bo pripeljal povsem do dna tej zapleteni zgodbi. A nato se zavemo, da nam na videz hladni in nedostopni film, ki je na premieri /v Cannesu/ požel stoječe ovacije z enajstminutnim aplavzom, z veliko pronicljivosti in iskrenosti govori o naši sedanjosti, o našem tu in zdaj. /…/ Film, ki je bil končan pred dvema letoma, je po vsem, kar nam je prinesla pandemija covida, dobil nov pomen. Zdi se, da ta življenja brez življenja, te monade, živeče v limbu stanovanjskega kompleksa, s pomočjo nekakšnega časovnega kratkega stika dobijo pomen ravno skozi tisto, kar trenutno doživljamo /…/ Tri nadstropja so tudi film o hinavskih in ozkosrčnih moških – in Moretti do teh še nikoli ni bil tako krut, pa tudi ne usmiljen. Kot nekakšen sodnik, veliko prizanesljivejši od tistega, ki ga igra v filmu, svojim likom odpušča, a pozabiti ni pripravljen. Morda pa bodo te duhove rešile nove generacije, otroci, mladi: njihovi pogledi, prisotnost, poslavljanje. Moretti si želi verjeti, da so prav otroci tisti, ki bi odrasle lahko zbudili iz uroka, jih stresli, jim preprečili, da bi bili še naprej votli ljudje, tisti hollow men. Misel filma, ki bo še dolgo ostala z gledalcem, je tista, ki jo v zaključku izreče Margherite Buy, Dora, Vittorieva žena – ob pogledu na stavbo, v kateri je živela tako ločeno, osamljeno življenje, sama pri sebi tiho reče: Zakaj se mi po tridesetih letih ta kraj nenadoma zdi tako žalosten? Najraje bi potrkala na vsa vrata in zaklicala: Zbudite se! Svet je vendar večji od te hiše!«

Emiliano Morreale, La Repubblica

 

»Sprva se ne zdi tako, a na koncu postane jasno, da v Treh nadstropjih ni ,slabih‛ ljudi, temveč so le takšni, ki ves čas prehajajo k dobroti ali, če želite, k empatičnemu razumevanju okolice. Ključ je v iskanju izmuzljive, filmsko eliptične resnice; dvoma, ki hrani strahove, komplekse … in slabe odločitve. Vendar pa se prej ali slej začne vsiljevati nekaj, kar je veliko težje doseči: odpuščanje. In prav v tem se kaže čudovita zrelost Nannija Morettija, človeka, ki je ravno tako impulziven navzven, kot je moder navznoter.«

Víctor Esquirol, Otros Cines

 

Izjava avtorja

»Tri nadstropja govorijo o naši težnji, da živimo izolirano življenje, da se odtujimo od skupnosti. Ne le da skupnosti ne vidimo več, mislimo celo, da lahko preživimo brez nje. Vendar pa nam zgodbe likov v filmu kažejo, kako zelo si vsi prizadevamo, da bi se počutili del skupnosti. Film je povabilo, da se odpremo zunanjemu svetu, ki polni naše ulice, onkraj naših domov. Le od nas je odvisno, ali se bomo spet zaprli v eno od teh treh nadstropij.«

Nanni Moretti, režiser in soscenarist

 

Režiser

Nanni Moretti se je rodil leta 1953 v Brunicu. V mladosti se je poleg filma predajal predvsem vaterpolu in se kot militantni član zunajparlamentarne levice že zgodaj vključil v politično življenje. Leta 1976 je na super osmičko posnel svoj prvi celovečerec s pomenljivim naslovom Jaz sem samozadosten (Io sono un autarchico), v katerem se prvič pojavi Michele Apicella, avtorjev filmski alter ego, ki ga vedno tudi sam odigra. Njegov drugi celovečerec Ecce Bombo je bil leta 1978 povabljen v tekmovalni program festivala v Cannesu. Mednarodni filmski kritiki so v Morettiju kmalu prepoznali enega najobetavnejših mladih italijanskih režiserjev. Njegova dela, katerih ironična ost je naperjena predvsem proti sodobni italijanski družbi, so prejela številne nagrade na festivalih po vsem svetu. Sladke sanje (Sogni d’oro) so na beneškem festivalu leta 1981 prejele posebno nagrado žirije, Maša je končana (La messa è finita) pa srebrnega medveda v Berlinu leta 1986. V devetdesetih letih je doživel svoj ustvarjalni vrhunec s filmom Dragi dnevnik (Caro diario, 1993), ki mu je prinesel nagrado za najboljšo režijo v Cannesu. Leta 1998 je v tekmovalnem sporedu festivala premierno predstavil April (Aprile), tri leta kasneje pa je za psihološko dramo Sinova soba (La stanza del figlio, 2001) prejel zlato palmo. V canskem tekmovalnem programu so bili prikazani tudi vsi Morettijevi igrani celovečerci: politična satira o italijanskem premierju Berlusconiju Aligator (Il caimano, 2006), Habemus Papam: imamo papeža (Habemus Papam, 2011) z Michelom Piccolijem v glavni vlogi, avtobiografsko navdahnjena Moja mama (Mia madre, 2015) ter najnovejši Tri nadstropja.

Mogoče vas zanima tudi …

Skip to content