Tokratna že 25. edicija festivala pod umetniškim vodstvom Janeza Fakina Janše raziskuje potencial fikcije za ponovno vzpostavitev razmerja z nepopravljivo razdejanim svetom. Letošnji program obsega mednarodno razstavo, koncerte, DJ nastope, eksperimentalne razprave, delavnice in več.
Osrednja razstava Spekulacija in razkroj, ki jo kurira Maja Burja in prostorsko oblikuje Tamara Lašič Jurković, narekuje naslov festivala. Razstava poteka v prostorih Mestne galerije Nova Gorica, Galerije Tir, Carinarnice in Galerije Agorè v Gorici (Italija). Razstava predstavlja deset umetnikov in umetniških skupin iz petih evropskih držav – slovenske umetnice in umetnike Majo Bojanić, Gaio Radić, Dorijana Šiška, Mateja Mihevca in Vida Koprivška, tuje umetnice in umetnike Alberta Harresa, Lexa Rüttena, Mario Santamario in Jano Kerimo Stolzer ter skupini OMSK Social Club in Room 69.
Po besedah kuratorke »[s]edanji trenutek zaznamuje občutje izgube, preteklost, sedanjost in prihodnost pa je težje razvozlati kot kdaj koli prej. Medtem ko se predstave o nekoč odprti prihodnosti spreminjajo v čedalje bolj brezizhodne obete, sta poglavitni preostali sili v svetu vztrajen razkroj in nebrzdana spekulacija«. Na novo apropriirana in zasnovana kot ustvarjalna procesa, spekulacija in razkroj »postaneta odprtina za raziskovanje alternativnih tokov preteklosti, sedanjosti in prihodnosti, ki sprejemajo prelome, motnje in neznana znamenja sedanjega trenutka, da bi oblikovali množico vzporednih svetov«.
Pixxelpoint koncert na Mostovni prinaša goriško premiero Jimmy Barka Experience, ljubljanskega tria bobnarja in dveh didžejev. Ena najbolj samosvojih slovenskih zasedb 21. Stoletja ustvarja temperamentno plesno glasbo za vse generacije z elementi funka, hip hopa, rocka, brazilske in balkanske godbe ter drugih prvin. Program vključuje tudi nastope mlade slovenske umetnice Zevin, ene bolj samosvojih predstavnic futurističnega balkanskega popa, s katerim je osvojila TikTok mladež, didžejke/producentke msn gf in didžeja Zvèna.
25. edicija obeta še hibriden program razprav in performansov, ki ga kurirajo Dominik Vrabič Dežman, Klara Debeljak, Maks Valenčič in Jan Kostanjevec. Program nastaja v sodelovanju z raziskovalnim projektom THE VOID, ki se osredotoča na taktični video ter avdiovizualno založništvo na praksi temelječih raziskav. THE VOID – ki na festivalu izvaja tudi delavnico za študente – s pomočjo pretočnih vsebin in internetnih estetik ustvarja hibridni prostor za pogovor in sodelovanje, s čimer se zoperstavlja standardizaciji prevladujoče medijske estetike. Še pred začetkom festivala pa Univerza v Novi Gorici gosti delavnico o ustvarjanju in oblikovanju iger v štirih delih, ki jo vodi Brin Žvan in ki se zaključi s študentsko razstavo.
Poleg tega se festival razteza v času in prostoru s serijo podkastov Prihodnost za nami, ki jo je blogerka, umetnostna kritičarka in kuratorka Régine Debatty zasnovala kot serijo pogovorov z desetimi uveljavljenimi mednarodnimi umetniki o problematiki trajnosti in zastarelosti, ki je neločljiv del sodobne (medijske) umetnosti. Kot dogodek v dveh mestih in državah, ki raste na nekdanji državni in kulturni meji, festival stavi na sodelovalni program, ki združuje različne generacije, kulturne kontekste in družbene prostore, pri čemer se opira na široko mrežo udeležencev in oblikovanje posameznih sklopov prepušča številnim vabljenim kuratoricam in kuratorjem.