Kulturni dom Nova Gorica, Bevkov trg 4, SI-5000 Nova Gorica

T: + 386 5 335 40 10

Group 10708
2. 7. 2025 / Sreda / 21.00

SAKSOFON V OBJEMU GODAL

Velika dvorana
2. 7. 2025 / Sreda / 21.00

SAKSOFON V OBJEMU GODAL

Velika dvorana

Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije

 

Steven Loy (ZDA), dirigent

 

Claude Delangle (F), sopranski saksofon

 

Zagrebški kvartet saksofonov: Dragan Sremec (HR), sopranski saksofon, Goran Merčep (HR), altovski saksofon, Saša Nestorović (HR), tenorski saksofon, Matjaž Drevenšek (SI), baritonski saksofon

 


 

SPORED *

 

Alex Nante (1992-):
novo delo za sopranski saksofon in godalni orkester (krstna izvedba)

Fazil Say (1970-):
Štirje preludiji za kvartet saksofonov in godalni orkester s tolkali

*preostanek programa bo znan naknadno

 


Solist, raziskovalec in pedagog Claude Delangle (F) je eden izmed največjih sodobnih saksofonistov, ki je pravi mojster francoske šole saksofona. Kot poznavalec klasičnih del spodbuja ustvarjalnost in svoj repertoar bogati s sodelovanjem z najbolj znanimi skladatelji, kot so L. Berio, P. Boulez, Toru Takemitsu, A. Piazzolla, ter se zavzema za mlade upe. Od leta 1986 je saksofonist pri zasedbi Ensemble Intercontemporain, poleg tega pa kot solist nastopa z najuglednejšimi orkestri ter sodeluje z dirigenti, kot so D. Robertson, P. Eötvös, K. Nagano, E.P. Salonen, Miung Wung Chung, G. Bernstein in mnogi drugi. V njegovih posnetkih za založbe BIS, Deutsche Grammophon, Harmonia Mundi, Erato in Verany se kaže francoska glasba, a hkrati odkrijemo nova glasbena obzorja, od zbirke genialnega Adolpha Saxa do avantgardnih del ali splošnega repertoarja. Claude Delangle je bil leta 1988 po številnih nagradah pariškega glasbenega konservatorija imenovan za profesorja na tej ustanovi, kjer je ustvaril najprestižnejši saksofonski razred na svetu.

Zagrebški kvartet saksofonov, v katerem so druženi Dragan Sremec, Goran Merčep, Saša Nestorović, Matjaž Drevenšek, se uvršča med najstarejše saksofonske kvartete v bližnji in daljni okolici. Je prejemnik številnih pohval in priznanj tudi v mednarodnem prostoru. Študij saksofona so člani kvarteta opravili na Akademiji za glasbo zagrebške univerze v razredu profesorja Josipa Nochte, danes so vsi predavatelji na uglednih univerzah v Ljubljani in Zagrebu. Kvartet redno gostuje v najpomembnejših koncertnih hišah v Evropi, ZDA in Kanadi. Med njihove glasbene prijatelje sodijo najpomembnejši orkestri in ansambli iz Slovenije in Hrvaške (Zagrebški filharmoniki, Simfonični orkester HRT, Zagrebški solisti, orkestri Slovenske filharmonije, RTV Slovenija in Slovenske vojske). Sodelovali so s priznanimi dirigenti, kot so: Pavle Dešpalj, Hans Graf, David Itkin, Marko Letonja, Kazushi Ono, Scott Stewart, Vjekoslav Šutej. S kvartetom so gostovali solisti, kot so: Itamar Golan, Eugene Rousseau, Claude Delangle, Vincent David, Debra Richtmeyer, Steven Mauk, Kenneth Tse in Quartetto Academia. Na različnih festivalih so kvartet odlično ocenili tako poslušalci kot kritiki (Dubrovniški poletni festival, Splitski poletni festival, Svetovni kongres saksofona v Pesaru, Valencii, Montrealu, Minneapolisu, Ljubljani in Zagrebu, Zagrebški bienale, v Parizu, Orsayju, Berlinu, Ohridu, Münchnu, Latviji …). Kvartet je sodeloval pri 11 diskografskih izdajah, za katere je prejel kar 7 hrvaških nagrad porin. Njegov repertoar temelji na izvirnih delih za kvartet saksofonov kot tudi na priredbah različnih skladateljev iz različnih slogovnih obdobij, od baroka pa do del 21. stoletja. Veliko domačih in tujih skladateljev je kvartetu posvetilo svoja dela.

V Sloveniji delujoči ameriški dirigent Steven Loy je znan po njegovi vplivni predanosti izvajanju sodobne umetniške glasbe. Ustanovil je ansambel za novo glasbo Neofonía, ki je pod njegovim umetniškim vodstvom na slovenskem odru prvič izvedel mnoga pomembna dela poznega 20. in zgodnjega 21. stoletja. Med najodmevnejše izvedbe štejemo nastope na festivalu Predihano v Cankarjevem domu. Loy je med letoma 2010 in 2012 deloval tudi kot umetniški vodja festivala Predihano, med letoma 2014 in 2018 pa kot umetniški svetovalec festivala. Z Orkestrom Slovenske Filharmonije in Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija redno koncertira in snema tako sodobni kot bolj tradicionalni repertoar. Sodeluje tudi z manjšimi zasedbami, kot so Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije, Slovenski tolkalni projekt, skupina MD7 (s katero je krstno izvedel več kot 70 del) in Slowind. Kot gostujoči dirigent je nastopil z dunajskim ansamblom za sodobno glasbo Klangforum Wien, ansamblom Ensemble Experimental eksperimentalnega studia Zahodnonemškega radia SWR (Freiburg, Nemčija), Orkestrom nove glasbe (Katovice, Poljska), Filharmoničnim orkestrom “Mihail Jora” (Bacău, Romunija), Simfoničnim orkestrom Savaria (Sombotel, Madžarska), Simfoničnim orkestrom Miskolc (Madžarska) in Filharmonijo v Brașovem (Romunija). Udejstvuje se tudi kot skladatelj. Njegovo glasbo je izvajal Orkester slovenske filharmonije. Kot docent na ljubljanski Akademiji za glasbo iz področja orkesterskega dirigiranje, deluje kot so-koordinator Studia za sodobno glasbo, kjer vodi ansamble sodobne glasbe in poučuje sodobne izvajalske prakse, zahtevnejše ritmične tehnike pri predmetu Polifona ritmična gibanja ter komorno glasbo. V letu 2020 je prevzel umetniško vodstvo Komornega godalnega orkestra Slovenske filharmonije.

Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije je ansambel štirinajstih godalcev, sicer članov simfoničnega orkestra Slovenske filharmonije. V petindvajsetih letih delovanja je ansambel odigral nad 400 koncertov doma in v tujini. Redno nastopa na Ljubljanskem poletnem festivalu, na mariborskem Glasbenem septembru, na festivalih Danubiana in Slovenskih glasbenih dnevih. Koncerti v Dubrovniku (Dubrovniški poletni festival), Zadru, Zagrebu (Zagrebški poletni festival, Baročni festival Zagreb), Samoboru, Opatiji (Bienale sodobne glasbe), Rabu, Pagu, Novem Sadu (Festival Nomus), Celovcu, na Ohridu (Ohridski poletni festival), v Podgorici (Festival A tempo), Gorici, Trstu, Murcii, Madridu, na Festivalu Emilia Romagna in na Dunaju so vselej naleteli na navdušen sprejem pri občinstvu in kritiki. Za svoje uspešno delo je ansambel prejel nagrado Prešernovega sklada leta 1999, Župančičevo nagrado.

 


 

Sestav bo na koncertu krstno izvedel skladbo skladatelja mlajše generacije, tj. novo delo za sopranski saksofon in godalni orkester. Argentinski skladatelj in dirigent Alex Nante je rojen 5. aprila 1992. Vzporedno z učenjem filozofije in primerjalne religije na Fundación Vocación Humana v Buenos Airesu je Nante študiral kitaro, klavir, basso continuo, dirigiranje in kompozicijo. Po pridobitvi diplome na Argentinski nacionalni univerzi za umetnost (UNA) leta 2014 je svojo kariero nadaljeval v Franciji, kjer je študiral kompozicijo na Konservatoriju v Reimsu pri Danielu d’Adamu ter muzikologijo na Univerzi Paris VIII (2015). Sledili so napredni študiji na Pariškem konservatoriju, zlasti pri Stefanu Gervasoniju, nato pa priprava doktorata na King’s College v Londonu pod mentorstvom Georgea Benjamina. Nante se zanima za svetove simbolizma, mitologije, vzhodnih in zahodnih legend ter duhovnih tradicij, kot tudi za literaturo in poezijo. Ustvaril je številna dela, ki so navdahnjena s temami izven glasbe in prežeta z nočno, sanjsko atmosfero ter sakralno oziroma ritualno dimenzijo. Alex Nante je plodovit skladatelj, ki piše za različne zasedbe – od solističnih inštrumentov do orkestra, pa tudi za vokal. Njegova dela vključujejo Fulgor za orkester, prvič izvedeno leta 2010 z Daegu Contemporary Music Orchestra v Južni Koreji; La pérégrination vers l’Ouest za orkester, naročeno in prvič izvedeno z Orchestre National d’Île-de-France (2015); Invocation za klavir, prvič izvedeno na Mednarodnem klavirskem tekmovanju Orléans s pianistko Maroussio Gentet (2017); Ora za godalni trio in pripovedovalca po izbiri, naročeno in prvič izvedeno s Trio à Cordes de Paris (2017); Las noches de las piedras za instrumentalni ansambel, prvič izvedeno z ansamblom Musikfabrik pod vodstvom Petra Eötvösa v WDR v Kölnu (2019); Estrella de la mañana za sopran in komorni orkester, prvič izvedeno s sopranistko Makedo Monnet in Ensemble Orchestral Contemporain pod vodstvom Daniela Kawke (2019). Nante komponira tudi filmsko glasbo (npr. Muere, Monstruo, Muere Alejandra Fadela, 2018; Der Kaiser von Atlantis Sebastiana Alfieja, 2019) ter pedagoška dela (npr. Trois intuitions za violino in kitaro, 2015; Life, dream, light, silence – spielBar za vsaj tri izvajalce, 2019). Kot dirigent, ki aktivno promovira sodobno glasbo, je Nante soustanovil orkester OANM (Orquesta Amigos de la Nueva Música) v Argentini (2010) in ansambel Écoute, ki vključuje glasbenike, rezidente Mednarodne univerzitetne citadele v Parizu (2014). Poleg tega od leta 2018 vodi ansambel Awkas, specializiran za krstne izvedbe novih del.

 

Kontakt in informacije

 

Barbara Poša Belingar
Odnosi z javnostmi, organizacija in
koordinacija kulturnih programov

 

T: 05 335 40 13
E: pr@kulturnidom-ng.si

 

Vstop prost.

 

 

Projekt omogočajo

Medijska sponzorja

Mogoče vas zanima tudi …

Skoči do vsebine