Kulturni dom Nova Gorica, Bevkov trg 4, SI-5000 Nova Gorica

T: + 386 5 335 40 10

Group 10708
11. 11. - 18. 11.

PIXXELPOINT 2021: Globoki globoki gozd/Deep deep forest

Mednarodni festival
11. 11. - 18. 11.

PIXXELPOINT 2021: Globoki globoki gozd/Deep deep forest

Mednarodni festival
Razstavna sezona 2021/22

 

Vljudno vabljeni na ogled razstave Globoki globoki gozd / Deep deep forest v četrtek, 11.  novembra 2021, med 19.00 in 21.00 v Mestno galerijo Nova Gorica, sledi uradna otvoritev festivala Pixxelpoint 2021 ob 21. uri v Mali dvorani Kulturnega doma.

 

 

Nova Gorica bo od 11. do 18. novembra 2021 ponovno v znamenju Pixxelpointa. V Mestni galeriji Nova Gorica se bo odvijala že 22. izdaja festivala, ki se je tekom let uveljavil kot eden napomembnejših festivalov intermedijskih umetnosti tako v slovenskem kot tudi v mednarodnem prostoru. Prerastel je svoj prvotni namen približati informacijske tehnologije širšemu občinstvu, predvsem mlajšim generacijam in postal festival sodobnih umetniških praks, ki deluje na presečišču umetnosti, znanosti in tehnologije.

 

Letošnja festivalska edicija nosi naslov Globoki globoki gozd/Deep deep forest, kuratorica projekta je ukrajinska kustosinja Olena Kasperovych. Sodeluje 11 umetnikov oziroma umetniških skupin, ki odkrivajo fenomen gozda. Razmišljanje o tem fenomenu, ki nas popelje v “neznano”, se nanaša na področja, na katerih do sedaj še nismo bili, in na znanje, ki še vedno čaka, da ga razkrijemo. Z uporabo novih metod in pristopov, bo tokratni festival načel tudi vprašanja, ki zadevajo ekološko problematiko, družbeno in osebno odgovornost ter vsesplošno angažiranost na svetovni ravni.

 

Sodelujoči umetniki: Lavoslava Benčić (SI), BridA/Tom Kerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica (SI), Ilya Dolgov (RU), fantastic little splash, Lera Malchenko & Oleksandr, Hants (UA), Daryna Fes (UA), Gijeong Goo (KR), Maša Jazbec (SI), P L A T E AU R E S I D U E, Eva Pavlič Seifert × Aljaž Celarc (SI), Robertina Šebjanič (SI), Zergon (SI) in Brane Zorman (SI).

 

Osrednja razstava v Mestni galeriji Nova Gorica bo na ogled od 11. do 18. novembra 2021, vsak dan med 9.00 in 19.00.

 

O kuratorici

 

Olena Kasperovych je kustosinja v Harkovu, v Ukrajini. Kot raziskovalka pri svojem delu preučuje teme, kot so dojemanje osebne in nacionalne identitete ter migracije rastlin v kulturnih kontekstih: raziskuje razumevanje domačega in tujega, prilagajanja in premikanja. Vodi projekt mednarodnih umetniških gostovanj, ki ga je zagnala v centru sodobne umetnosti YermilovCentre v Harkovu. Kot neodvisna kustosinja je postavila več projektov, ki so bili razstavljeni v Harkovu, Dnepru in Poznanu. Leta 2018 je kot pomožna kustosinja začela sodelovati z Liverpoolskim bienalom. Leta 2019 je sodelovala v programu Odyssee, ki ga izvaja francosko ministrstvo za kulturo. Leta 2020 je prejela štipendijo poljskega ministrstva za kulturo Gaude Polonia. Študirala je kulturne študije in umetnostno zgodovino v Harkovu in Lvovu.

Spletna stran festivala Pixxelpoint

Katalog

Letak

 

 

Mestna galerija Nova Gorica
Trg E. Kardelja 5
5000 Nova Gorica

 

 

 

Informacije in kontakt
T: 05 335 40 15
E: mestnagalerija@kulturnidom-ng.si

GLOBOKI GLOBOKI GOZD

 

Na sredi našega življenja pota
sem se znašel v hoste mračni se goščavi,
ker ravno pot mi je preprla zmota.
Težko z besedo oživi v predstavi
ta hosta divja pred pekla obalo,
ki že spomin njen me v nov strah pripravi.
Še smrt od nje bolj bridka je le malo;
prej ko o rešniku v nji pa jel bom peti,
povem, kaj še oko je v nji zaznalo.

(Dante Alighieri, Božanska komedija, prevedel A. Gradnik)

 

Nezavedno: arhetip divjega, neukročenega gozda. Po Carlu Jungu je arhetip gozda pravzaprav prototip nezavednega, ki je že samo po sebi globoko, nedosegljivo in nedoumljivo. Gozd kot nekaj velikega, neznanega, neraziskanega in zatorej strašnega in nevarnega, nekaj podzavestno agresivnega, kraj, kjer že od pradavnine prebivajo naši demoni in strahovi, ki so zapisani v naš kolektivni spomin.

 

Potovanje junaka: Gozd kot kraj iniciacije in prehoda v zrelost. Gozd kot za človeka ogrožujoč kraj postane prizorišče, kjer je Junak(-inja) postavljen(-a) na preizkušnjo. V gozdu se Junak(-inja) spopade s svojim strahom in ga premaga, ob tem pa v svojem družbenem okolju pridobi nov status. Iniciacijski obredi, ki jih najdemo v mnogih tradicionalnih kulturah, imajo povezavo z gozdom.

 

Dilema Ericha Fromma, imeti ali biti, se tu razkrije z vidika soobstoja koncepta lastništva (agrikultura) in divje, nedotaknjene narave. Vprašanje prisvajanja narave je prisotno na vseh področjih našega življenja: od gradnje velemest do sajenja cvetlic v cvetlične lončke na okenski polici. Fotografsko prisvajanje narave v sodobni družbi postaja nekaj nezavednega in običajnega, nekaj, kar se razrašča in širi na vse vrste s fotografijo povezanih dejavnosti.

 

Alegorični gozd je »osnovna sestavina kaosa«, v tem »zelenem kaosu« si junaki prizadevajo izboljšati svojo človeško naravo. Vstop v temačni, začarani gozd je prehod, je vstop v svet smrti, kjer ležijo skrivnosti narave, ki čakajo, da jih razodenemo in doumemo. Ali lahko gozd predstavlja takšen izziv tudi sodobnemu človeku? Če domnevamo, da v očeh sodobnega človeka lastnosti »divjega« in »sovražnega« niso več utelešene v obliki gozda, potem se postavlja vprašanje: kaj ga je torej nadomestilo? Še bolj zanimivo je razmišljanje o »krajih prehoda« današnjega časa.

Ob vseh možnostih, ki se nam odpirajo danes, odkrivanje neznanih prostorov postaja vse težja naloga. Virtualno resničnost lahko vidimo kot nekakšno varno alternativo tega Junakovega potovanja, ki še vedno pričara občutek potovanja skozi prostor in »prehojene« poti.

 

Umetnike vabim k odkrivanju gozdnega fenomena kot manifestacije globine, nevarnosti, intimnosti, neznanega, divjine, obrobnosti, prehoda, iniciacije, zunanjosti, miru, harmonije, neprehodnosti, neprebojnosti, čistega.

 

Olena Kasperovych

Fotogalerija

1/35
2/35
3/35
4/35
5/35
6/35
7/35
8/35
9/35
10/35
11/35
12/35
13/35
14/35
15/35
16/35
17/35
18/35
19/35
20/35
21/35
22/35
23/35
24/35
25/35
26/35
27/35
28/35
29/35
30/35
31/35
32/35
33/35
34/35
35/35

Razstavo sta omogočili:

Mestna občina Nova Gorica
Ministrstvo za kulturo RS

Mogoče vas zanima tudi …