Kulturni dom Nova Gorica, Bevkov trg 4, SI-5000 Nova Gorica

T: + 386 5 335 40 10

Group 10708
9. 12. / Petek / 20:15

DOGODEK (2021)

Mala dvorana
9. 12. / Petek / 20:15

DOGODEK (2021)

Mala dvorana
Filmsko gledališče 2022/23 – za abonma in izven

 

Dogodek (L’événement, Francija, 2021, barvni, 100 min.)

 

Režija: Audrey Diwan
Scenarij: Marcia Romano, Audrey Diwan (po literarni predlogi Annie Ernaux)
Fotografija: Laurent Tangy
Montaža: Géraldine Mangenot
Glasba: Evgueni Galperine, Sacha Galperine
Igrajo: Anamaria Vartolomei (Anne), Kacey Mottet-Klein (Jean), Luàna Bajrami (Hélene), Louise Orry-Diquero (Briggite), Louise Chevillotte (Olivia), Pio Marmaï (prof. Bornec), Sandrine Bonnaire (Gabrielle), Leonor Oberson (Claire), Anna Mouglalis (Riviere), Cyril Metzger (Gaspard), Éric Verdin (Jacques), Alice de Lencquesaing (Laetitia), Madeleine Baudot (Lise)
Produkcija: Rectangle Productions, France 3 Cinéma, Wild Bunch, Srab Films
Festivali, nagrade: Benetke 2021: zlati lev za najboljši film, nagrada FIPRESCI za najboljši film tekmovalnega programa; La Roche-sur-Yon 2021: nagrada občinstva za najboljši film tekmovalnega programa; Palm Springs 2022: nagrada režiser prihodnosti, nagrada novi glasovi/novi pogledi – nagrada glavne žirije; nagrade Lumiere 2022: nagrada Lumier za najboljši film leta, nagrada Lumier za najboljšo igralko; in številne druge
Distribucija: FIVIA – Vojnik
Odziv občinstva: izrazito navdušen, skoraj brez odstopanj
Odziv kritike: soglasno priznanje odličnosti

 

Zgodba
Francija leta 1963. Anne je nadarjena študentka iz delavske družine, ki ji napovedujejo svetlo prihodnost. A ko nepričakovano zanosi, se svet okoli nje začne podirati. Želja po dokončanju študija in osvoboditvi od delavskega okolja se naenkrat zdi vse bolj oddaljena. Ker se zaključni izpiti hitro približujejo, se Anne odloči, da bo ukrepala. Kolegice ji povedo za neko žensko, ki naj bi v zameno za izdatno plačilo v strogi tajnosti opravljala splave. Anne se mora na tej veliki preizkušnji soočiti s sramom in bolečino, a tudi z grožnjo zaporne kazni.

 

 

Zanimivosti
Slovenija že skoraj pol stoletja spada med tiste članice evropske družine, v katerih se je vprašanje splava obravnavalo primarno z medicinskega, znanstvenega in družbenega vidika, zaradi česar je pravica do splava uzakonjena že od poznih sedemdesetih let 20. stoletja. Tako danes nanjo gledamo kot na nekaj samoumevnega in neodtujljivega. Pa vendar, pot do sem ni bila povsod in vedno lahka. Predvsem v državah z močno krščansko tradicijo (a ne vseh – v Italiji so na primer splav legalizirali le eno leto za nekdanjo Jugoslavijo, in s tem Slovenijo, torej leta 1978) je bil boj dolgotrajen. Nemčija je tako pravico do splava uzakonila šele leta 1992, Španija še kasneje, leta 2010, Irska pa šele nedavno, leta 2019. Ne preseneča torej, da so se filmski ustvarjalci te teme pogosto lotili nadvse kritično in poglobljeno. Problematiko prepovedi splava in posledičnega »odhoda v ilegalo« nam je s presunljivim celovečercem Vera Drake (2004) predstavil Mike Leigh. Never Rarely Sometimes Always (2020) Elize Hittman nas seznani s stanjem v Združenih državah, kjer so razlike v zakonodaji med zveznimi državami velikanske, stanje pa se z zadnjo odločitvijo vrhovnega sodišča le še zaostruje. In prav v to kritično in družbeno angažirano tradicijo evropskega avtorskega filma se vpisuje tudi sijajni prvenec Audrey Diwan.

Cena vstopnice
Redna: 5 €
Znižana*: 4 €
*otroci, dijaki in študetje

 

 

Kontakt in informacije
T: 05 335 40 15
E: mestnagalerija@kulturnidom-ng.si

 

 

Vstopnice lahko kupite na blagajni Kulturnega doma Nova Gorica ali preko spletne prodaje.

Komentar

»Na prvih straneh svoje knjige Annie Ernaux zapiše: Predvsem pa si bom prizadevala, da se vrnem k prav vsaki podobi, dokler ne bom imela fizičnega občutka, da sem jo ujela, in se bo izrisalo nekaj besed, o katerih bom lahko rekla: da, to je to. To je tudi literarna zaveza Audrey Diwan: v eni uri in štiridesetih minutah nas popelje v osrčje silovitega intimnega konflikta, ki so ga zaradi nerazumnega zakona do leta 1975 doživljale številne francoske ženske – in ki ga drugod po svetu nekatere doživljajo še danes. /…/ Audrey Diwan nikoli ne izgubi izpred oči svojega cilja: doseči, da bi gledalec od znotraj izkusil, kar preživlja njena protagonistka. Režiserka se izogne vsakršnim manierizmom, podobe očisti vsega odvečnega, izkleše bogat zvočni relief ter ustvari najboljše, kar lahko film ponudi: možnost empatije, priložnost, da po zaključni špici iz kinodvorane stopimo v bogatejši in bolj odprt svet. Ne preseneča, da so na predpremiernih projekcijah gledalci odvračali pogled od platna. Dogodek se res zarije globoko v našo notranjost, kar velja tako za ženske kot za moške. Toliko bolje: ta film verjame, da je dialog med spoloma mogoč.«

Anne-Claire Cieutat, Bande à part

 

»Lastnost, ki najbolj zaznamuje Dogodek, je nedvomno drznost; režiserka je ena redkih, ki splav – poleg upodabljanja resnične bolečine – obravnava kot politično dejanje, predvsem pa kot katarzo. /…/ Dogodek je spominsko delo, ki hkrati razkriva prihajajoče družbene kataklizme, zlasti v povezavi z zakonom o dekriminalizaciji splava, o katerem bomo v Franciji glasovali približno deset let po dogodkih v filmu. Glavna junakinja Anne postane sublimna metafora seksualne revolucije in vseh novih vprašanj, ki jih ta odpira, pa tudi medgeneracijski simbol položaja žensk in vpletanja ženskega vprašanja v nespodobno demagoško razpravo. Delo izjemnega političnega pomena.«

Julien Rocher, aVoir-aLire.com

 

»Na koncu je Dogodek ne samo drama, ampak psihološki triler dekleta, ki se ne bojuje zgolj proti sistemu in družbi, ampak proti lastnemu telesu, vse do konca, ko raje tvega lastno življenje, kot da bi se ,samo nehala upirati in sprejela situacijo‛, kot ji svetuje zdravnik. In če se komu zdi dogajanje v Dogodku nepredstavljivo, mučna epizoda neke (ne tako zelo) oddaljene preteklosti in režimov brez posluha do pravic žensk – naj močno pomisli. Ob novi zakonodaji proti splavu v Teksasu, ob novi poljski zakonodaji, ki splav kriminalizira, in ob podobnih ambicijah nekaterih podobno razmišljujočih režimov vzhodne in osrednje Evrope se ničesar ne da več vzeti za samoumevno, niti osnovnih človekovih pravic ne.«

Kaja Sajovic, MMC RTV SLO

 

Izjava avtorice

»Kakšno pot lahko ubere mlada ženska, ki se odloča za skrivni splav? Pogosto o tem lahko samo ugibamo. Ko sem se odločila za filmsko priredbo romana L’événement Annie Ernaux, sem poskušala najti način za prikaz fizične plati izkušnje, upoštevati telesno razsežnost poti. Upam, da izkušnja presega časovni okvir zgodbe in spolno neenakost. Usoda mladih žensk, prisiljenih v takšne posege, je tvegana, nedopustna. Iskala sem preprosto gesto, bistvo, ki bi jo upodobilo.«

Audrey Diwan, režiserka in soscenaristka

 

Režiserka

Audrey Diwan se je rodila leta 1980 v Franciji, a njena družina izvira iz Libanona. Svojo profesionalno in ustvarjalno pot je pričela kot novinarka, pisateljica in scenaristka. Nadvse dejavna pa je tudi na področju družbenega aktivizma, predvsem boja za enakost spolov. Tako že dolga leta sodeluje z nevladno organizacijo Collectif 50/50, katere cilj je doseči enakopravnost spolov tudi v filmski industriji. Kot režiserka je debitirala leta 2019 s filmom Mais vous êtes fous. Dogodek je njen drugi celovečerec.

Mogoče vas zanima tudi …

Skip to content