Kulturni dom Nova Gorica, Bevkov trg 4, SI-5000 Nova Gorica

T: + 386 5 335 40 10

Group 10708
Filmski vrtiljak 2022/23

 

Milosti polni (Llenos de gracia, Španija, 2022, 109 min.), 9+

 

Navdihujoč družinski film o nogometu, nunah in predrzno navihani enajsterici, poln humorja, topline in srčne predanosti. Režiser je navdih za zgodbo, polno čustev in napetosti, dobil v resničnem življenju nogometnega igralca Valda, ki je treniral v znameniti nogometni šoli Reala Madrid in igral za več prvoligaških španskih klubov, odraščal pa je v sirotišnici El Parral. Njegova zgodba je prišla v javnost, ko je na eni od tekem po zadetem golu dvignil športno majico in pod njo razkril napis: »Hvala, sestra Marina!«

 

Režija: Roberto Bueso
Scenarij: Roberto Bueso, Óscar Díaz Cruz
Fotografija: Víctor Entrecanales
Glasba: Vicente Ortiz Gimeno
Montaža: Jaime Colis
Igrajo: Carmen Machi, Dairon Tallon, Adrián López, Pau Márquez, Adrián Marín, Paula Usero, Anis Doroftei, Pablo Chiapella, Manolo Solo, Nuria González, producenta Fernando Bovaira, Guillem Vidal-Folch
Festivali, nagrade: Giffoni 2022 (najboljši film), Malaga IFF 2022
Distribucija: Demiurg
Žanr: družinski film

 

Zgodba
Čas počitnic je, toda skupina dečkov iz internata El Parral mora vse dolgo poletje ostati med samostanskimi zidovi, saj nimajo družin in domov, kamor bi se lahko vrnili. Da jim ni dolgčas, si izmišljajo kup predrznih potegavščin, s katerimi jezijo okoliške krajane. Mati prednica jih ima vrh glave, zato skrb zanje naloži novi sestri Marini. Toda Marina ni prav običajna nuna. Da bi ukrotila fante, ustanovi nogometno ekipo in postane njihova trenerka, varuhinja in voznica. Skupaj uredijo igrišče, polno lukenj, in vegast gol. Povežejo se v družino, ki je nikdar niso imeli. A pred njimi je nova nevarnost: deški internat El Parral naj bi kmalu zaprli. Lahko moštveni duh srčne ekipe premaga vse?

 

Izjava avtorja
»Zame ta film govori o pravem poučevanju: takem, ki ne obupa in ki razume, da si otrok vedno zasluži drugo priložnost. Je tudi zgodba, ki kaže, kaj pomeni imeti dom in pripadati družini. To je srce tega filma.«
Roberto Bueso, režiser

 

Režiser
Roberto Bueso (1986) je po študiju filozofije na univerzi v Valencii nadaljeval z magistrskim študijem scenaristike in tako združil svoji dve strasti: pisanje in filme. Kasneje je študiral še režijo na ECAM in prejel več nagrad za svoj kratki film La noche de las ponchongas (2014). Leta 2019 je doživel premiero njegov celovečerni prvenec Love Beats, Milosti polni pa je njegov drugi celovečerec.

 

Cena vstopnice
Redna: 5 €
Znižana*: 4 €
*otroci, dijaki in študentje

 

 

Kontakt in informacije
T: 05 335 40 15
E: mestnagalerija@kulturnidom-ng.si

 

 

Vstopnice lahko kupite na blagajni Kulturnega doma Nova Gorica ali preko spletne prodaje.

Mogoče vas zanima tudi …

Filmska sezona 2022/23

 

Kit (The Whale, ZDA, 2022, 117 min.)

 

Presunljiva zgodba o osamljenem učitelju angleščine, ki se bori s težko obliko debelosti, za zadnjo priložnost odrešitve pa se poskuša znova povezati z odtujeno najstniško hčerko. Tri nominacije za oskarja: za najboljšega glavnega (Brendan Fraser) in stranskega igralca ter za ličenje in pričeske.

 

Režija: Darren Aronofsky
Scenarij: Samuel D. Hunter
Fotografija: Matthew Libatique
Glasba: Rob Simonsen
Igrajo: Brendan Fraser (Charlie), Sadie Sink (Ellie), Hong Chau (Liz), Ty Simpkins (Thomas), Samantha Morton (Mary), Sathya Sridharan
Producent: Protozoa Pictures
Festivali, nagrade: Liffe, nominacija za zlati globus, tri nominacije za oskarja
Distribucija: Blitz Film & Video Distribution
Žanr: drama

 

Zgodba
Charlie je učitelj angleščine, a se zaradi ekstremne debelosti med predavanji po spletu ne želi pokazati svojim študentom. Možakar se komajda premika po hiši in niti ne pomisli, da bi šel med ljudi. Njegova edina redna obiskovalka je negovalka Liz, ki je vajena njegovih zdravstvenih kriz. Ob zadnjem obisku mu pove, da njegovo srce ne bo zdržalo visokega krvnega pritiska ter da bo do konca tedna umrl, če ne bo poiskal zdravniške pomoči. Tovrsten vsakdan nenadoma prekine obisk Charliejeve hčerke iz prejšnjega zakona. Ellie je zdaj naporna najstnica z vedenjskimi težavami, a Charlieju se čas z njo zdi nadvse dragocen.

 

 

Izjava avtorja
»Film nas lahko poveže z drugim, ne glede na to, kako drugačen se lahko zdi na površju. Ljudje, ki se borijo z debelostjo, so pogosto obsojani, zavračani in opredeljeni z njo. Ko sem si pred osmimi leti ogledal igro Sama Hunterja, me je prevzela globina njegovih likov, še zlasti Charliejeva. Navdihnila me je, da na filmskem platnu občinstvo postavim v Charliejevo kožo, jih potopim v njegove najgloblje misli, obžalovanja in upe.«
Darren Aronofsky

Cena vstopnice
Redna: 5 €
Znižana*: 4 €
*otroci, dijaki in študentje

 

 

Kontakt in informacije
T: 05 335 40 15
E: mestnagalerija@kulturnidom-ng.si

 

 

Vstopnice lahko kupite na blagajni Kulturnega doma Nova Gorica ali preko spletne prodaje.

Mogoče vas zanima tudi …

Filmska sezona 2022/23

 

Po soncu (Aftersun, Velika Britanija, ZDA, 2022, 98 min.)

 

Režiserko je brskanje po starih družinskih albumih navdihnilo k razmisleku o tem, kako morda nikoli ne bomo zares razumeli kompleksnega notranjega življenja ljudi, ki jih imamo radi. Njen globoko osebni, slogovno izvirni in ganljivi celovečerni prvenec je navdušil kritike na festivalu v Cannesu in se uvrstil na številne lestvice najboljših filmov leta 2022.

 

Režija: Charlotte Wells
Scenarij: Charlotte Wells
Fotografija: Gregory Oke
Montaža: Blair McClendon
Glasba: Oliver Coates
Igrajo: Paul Mescal, Frankie Corio, Celia Rowlson-Hall
Festivali, nagrade: Cannes (nagrada french touch v sekciji Teden kritike); nagrada gotham za najboljši prvenec; nagrade BIFA za najboljši film, režijo, prvenec, scenarij, fotografijo, montažo in glasbeno opremo; São Paulo (najboljši film v sekciji Novi režiserji); festival ameriškega filma Deauville (velika nagrada, nagrada kritikov); Seville (najboljši film v sekciji Novi valovi); nominacija Evropske filmske akademije za nagrado za najboljšega igralca; pet nominacij za nagrado spirit, vključno za najboljši prvenec; Karlovi Vari; Sarajevo; Telluride; Toronto; Busan; New York; London; Viennale; Zagreb; Rotterdam; nominacija za oskarja
Distribucija: FIVIA – Vojnik
Žanr: drama

 

Zgodba
Enajstletna Sophie v poznih devetdesetih z očetom preživlja počitnice v turškem obmorskem letovišču. Potapljata se, igrata biljard in poležavata ob bazenu. Dvajset let pozneje njeni spomini, tako resnični kot namišljeni, zapolnijo vrzeli na domačih videoposnetkih, medtem ko skuša očeta, ki ga je poznala, uskladiti s človekom, ki ga ni.

 

 

Komentar
»Ni težko razumeti, zakaj je film po premieri v Cannesu sprožil takšno navdušenje. To izjemno suvereno in slogovno drzno delo, čudovito zadržana, a čustveno razburljiva drama o odraščanju, razpira teme ljubezni in izgube tako spretno, da se zdi skorajda naključno. A ne pustite se preslepiti: Charlotte Wells natančno ve, kaj dela, in njena pripoved je ravno tako precizna kot presunljiva. /…/ V filmu je več kot le nadih taktilnosti zgodnjih del Lynne Ramsay /…/. Tako kot zna omenjena režiserka skoraj čudežno ujeti teksturo spominov, tudi Charlotte Wells izkazuje proustovski talent, da gledalca odpelje nazaj v svet, ki ga v resnici ni doživel, hkrati pa mu daje občutek, da ga je.«
Mark Kermode, The Guardian

 

Izjava avtorice
»Ko sem proti koncu filmske šole listala po starih počitniških albumih /…/, me je presenetilo, kako mlad je bil videti moj oče, in pomislila sem, kako se zdaj sama približujem letom, ki jih je imel na tistih fotografijah. Starša sta me namreč imela precej zgodaj, zato so očeta kasneje pogosto zamenjali za mojega brata. To je bil zametek ideje za film. /…/ Dolgotrajno ukvarjanje s projektom je prineslo veliko spominov na odraščanje, na starša, še posebej na očeta. Ta proces razmišljanja je v scenarij vnesel retrospektivni pogled, zato se je film, ki se je začel kot razmeroma konvencionalna fikcija, počasi spreminjal v nekaj bolj osebnega, bolj čustveno avtobiografskega. /…/ Ko postajam starejša, vse pogosteje razmišljam, kako sta moja starša svoje življenje in identiteto usklajevala z vzgojo otroka, zlasti v svojih dvajsetih in zgodnjih tridesetih. Otroci v starših pogosto vidijo zgolj starše, njihovo notranje življenje pa je zanje popolna neznanka oziroma se sploh ne zavedajo, da obstaja. Ko se oziram nazaj, dobijo dejanja in besede mojih staršev povsem drugačen pomen, zato se mi je zdelo zanimivo, da bi trenutke in pogovore iz preteklosti prevrednotila skozi objektiv časa.«
Charlotte Wells

Cena vstopnice
Redna: 5 €
Znižana*: 4 €
*otroci, dijaki in študentje

 

 

Kontakt in informacije
T: 05 335 40 15
E: mestnagalerija@kulturnidom-ng.si

 

 

Vstopnice lahko kupite na blagajni Kulturnega doma Nova Gorica ali preko spletne prodaje.

Mogoče vas zanima tudi …

Filmska sezona 2022/23

 

Duše otoka (The Banshees of Inisherin, Irska, ZDA, Velika Britanija, 2022, 109 min.)

 

Colin Farrell in Brendan Gleeson sta po več kot desetletju znova združena na velikem platnu v še enem triumfu irskega režiserja Martina McDonagha. Črna komedija vas bo hkrati nasmejala in pripravila do solz. Nagrada za najboljšo moško vlogo v Benetkah, štiri bafte in devet nominacij za oskarja!

 

Režija: Martin McDonagh
Scenarij: Martin McDonagh
Fotografija: Ben DavisCarter Burwell
Igrajo: Colin Farrell (Pádraic Súilleabháin), Brendan Gleeson (Colm Doherty), Kerry Condon (Siobhan Súilleabháin), Barry Keoghan (Dominic Kearney), Pat Shortt (Jonjo Devine), Gary Lydon (Peadar Kearney), David Pearse (duhovnik), Sheila Flitton (ga. McCormick), Jon Kenny (Gerry), Bríd Ní Neachtain (ga. Reardon)
Producent: Blueprint Pictures
Festivali, nagrade: Cannes 2022 (najboljši režiser), Karlovi Vari 2022, Toronto 2022, Vancouver 2022, New York 2022, London 2022, zlati globus za najboljšega igralca in najboljši scenarij; štiri bafte (med drugim za najboljši britanski film); devet nominacij za oskarja, med drugim za film, režijo, glavno moško vlogo, 2 stranski moški vlogi in stransko žensko vlogo
Distribucija: Blitz film & video distribution d.o.o.
Žanr: črna komedija

 

Zgodba
Na Irskem 1923 divja državljanska vojna, a le streljaj od burnih dogodkov, na majhnem, konservativno urejenem otočku življenje teče kot običajno. Pádraic skupaj s sestro živi v skromni koči in se preživlja kot pridelovalec mleka. Vsako popoldne se skupaj s prijateljem, starejšim glasbenikom Colmom, odpravi v lokalni pub. A slednji nekega dne zavrne skupni odhod v gostilno in brez obrazložitve konča njuno prijateljstvo. Osupli Pádraic poskuša s pomočjo svoje sestre Siobhan in težavnega otočana Dominica na vsak način popraviti razpadlo prijateljstvo, vendar njegova prizadevanja vedno znova naletijo na gluha ušesa. Ko Colm nekdanjega prijatelja sooči z ultimatom, se napetost še poveča, njuna dejanja pa imajo daljnosežne posledice za vso vaško skupnost.

 

Izjava avtorja
»Želel sem povedati zelo preprosto zgodbo o razpadu prijateljstva. In ugotoviti, kako daleč lahko pripeljem preprost komičen in temačen zaplet. Vrnitev Colina in Brendana po štirinajstih letih je bila zame izrednega pomena – vedno sem ju imel v mislih za vlogi sprtih prijateljev. To je bil zametek ideje.«
Martin McDonagh

Režiser
Martin McDonagh je bil rojen irskim staršem leta 1970 v Londonu. Pri šestnajstih je pustil šolo, da bi se posvetil pisanju gledaliških iger. Njegova prva predstava The Beauty Queen of Leenane (1996) je prejela vrsto nagrad, uspehe pa je nadaljeval tudi z nadaljnjimi odrskimi deli. Njegov prvi kratki film Six Shooter je osvojil oskarja za najboljši kratki film. Celovečerni prvenec Morilca na kolektivca je posnel leta 2008.

Cena vstopnice
Redna: 5 €
Znižana*: 4 €
*otroci, dijaki in študentje

 

 

Kontakt in informacije
T: 05 335 40 15
E: mestnagalerija@kulturnidom-ng.si

 

 

Vstopnice lahko kupite na blagajni Kulturnega doma Nova Gorica ali preko spletne prodaje.

Mogoče vas zanima tudi …

Komedija FANTOVŠČINA – vse in še več kar ste želeli vedeti o moških čustvih

 

Gašper BERGANT
Žan PAPIĆ
Sašo STARE

 

Leta divjaštva so za njimi. Sveži tridesetletniki, zreli najstniki in zeleni možje za katerimi so leta divjaštva mimo in jim odgovornost močno trka na vrata, so primorani sprejeti življenjsko pomembne odločitve.

 

Hudomušni Sašo, navihani Žan in vedno črni Gašper. Gre za tri dokaj lepe mladeniče, genijalce oziroma loleke povprečnega izgleda, ki poskušajo razumeti življenje okrog sebe. V predstavi Fantovščina bodo delili fantastične nasvete za samske kot tudi za tiste, ki so že v zvezi.

 

A ste se kdaj želeli smejat svoji propadajoči zvezi? Zdaj se lahko. Najprej štalca pol pa kravca? Cene štalc so nedosegljive, kravce pa še ni. Čas je za prvo inventuro življenja. Nič več žurk in ponočevanj. Punca, poroka, služba. Kredit.

 

Nič več neuspelih poskusov. Zdaj gre zares! Si ali nisi z nami?

Organizator: KONTRABANT, trgovina in storitve, d.o.o

 

Kontakt: teater@popup.si

 


Vstopnina:
18 € – v predprodaji
20 € – na dan dogodka

 

Blagajna
T: 05 335 40 16
E: blagajna@kulturnidom-ng.si

Otroci in mladostniki v krempljih virtualne resničnosti

 

Gosta: dr. Vesna Vuk Godina in Miha Kramli

Moderator srečanja: Bojan Kodelja

 

Projekcija video-filma Razvoj otrok v poplavi risank in videoiger ter pogovor z antropologinjo dr. Vesno V. Godina in terapevtom Miho Kramlijem. Z gostoma se bo pogovarjal Bojan Kodelja, vodja projekta Neodvisen.si, ki je leta 2007 prvič izpeljal kampanjo za ozaveščanje posameznika in družbe o pasteh zasvojenosti.

 

Na zadnjem srečanju letošnjega pogovornega cikla Potohodci si bomo najprej ogledali video-film – antropološki pregled v prostor virtualne resničnosti Razvoj otrok v poplavi risank in videoiger (Neodvisen.si, 2022). Dojemanje sveta, oblikovanje vrednot in socializacija otrok so namreč močno povezani z gledanjem v ekrane oz. tisto, kar le-ti prikazujejo. O tem kako risanke in druge virtualne vsebine vplivajo na otroka in kaj to pomeni za njegov razvoj bo moderator Bojan Kodelja spregovoril z antropologinjo dr. Vesno Vuk Godina in terapevtom Miho Kramlijem.

 

Problematiko neosveščenih otrok in mladostnikov na področju virtualne resničnosti bomo osvetlili tudi s pomočjo osnovnih, a plastičnih definicij zasvojenosti. O njej namreč ne smemo molčati! Hitrost reševanja je odvisna tudi od tega, kako hitro zasvojenost priznamo, kako hitro prepoznamo nevarnosti in ob tem ostanemo neodvisni. Bojan Kodelja dodaja: “Zasvojenost nastane tedaj, ko je v našem življenju nečesa premalo in se zato pojavi nekaj drugega, nekaj, kar napolni izpraznjeni prostor. S tem se poruši tudi razmerje med osebo in okoljem, v katerem biva. In o tem si prizadevamo podučiti, s tem znanjem prebuditi sodobnega človeka.“

Vstopnina: 4 €

 

Blagajna

T: 05 335 40 16
E: blagajna@kulturnidom-ng.si

 

 

Kontakt in informacije

T: 05 335 40 13
E: pr@kulturnidom-ng.si

Mogoče vas zanima tudi …

Filmsko gledališče 2022/23 – za abonma in izven

 

Mala mama (Petite maman, Francija, 2021, barvni, 72 min.)

 

Režija: Céline Sciamma
Scenarij: Céline Sciamma
Fotografija: Claire Mathon
Montaža: Julien Lacheray
Glasba: Para One
Igrajo: Joséphine Sanz (Nelly), Gabrielle Sanz (Marion), Nina Meurisse (mati), Stéphane Varupenne (oče), Margot Abascal (babica), Flores Cardo (oskrbovanka doma za ostarele), Josée Schuller (oskrbovanka doma za ostarele), Guylene Péan (oskrbovanka doma za ostarele)
Produkcija: Lilies Films, France 3 Cinéma
Festivali, nagrade: San Sebastián 2021: nagrada občinstva za najboljši film; Stockholm 2021: nagrada FIPRESCI za najboljši film; Mar del Plata 2021: nagrada SIGNIS – posebna omemba, nagrada ADF Cinematography za najboljšo fotografijo; Milwaukee 2022: nagrada žirije Luminaries za najboljši film; Berlin 2021; Chicago 2021
Distribucija: Demiurg
Odziv občinstva: presenetljivo poenoteno navdušenje
Odziv kritike: soglasno priznanje odličnosti

 

Zgodba
Osemletna Nelly je izgubila ljubljeno babico in zdaj pomaga staršem pri čiščenju njene hiše. Deklica med delom raziskuje domovanje in bližnji gozd, kjer se je njena mami Marion nekoč igrala in zgradila drevesno hišico, o kateri je tako veliko slišala. Nekega dne pa dekličina mati nenadoma odide. Prav takrat Nelly v gozdu sreča dekle istih let, ki tam gradi drevesno hišico. Njeno ime je Marion.

 

 

Zanimivosti
Céline Sciamma je zelo posebna filmska ustvarjalka, nepopustljiva, a hkrati nežna, resna in vztrajna pri tistem, kar počne, toda sočasno tudi nadvse igriva. Kritiki, ki potrebujejo razvrščanje in predalčkanje, so jo hitro prepoznali kot ustvarjalko ženskih portretov. Delno je to nedvomno res, a nič manj ni res, da je Sciamma prav tako sijajna raziskovalka otroških duš in svetov. Naravnost osupljivo je, kako zna skoraj magično pričarati svet otroških pogledov, tistih oči, ki so skoraj široko razprte v strahu pred neznanim, a tudi polne tistega iskrenja zvedavosti in poguma. Pristnosti otroškega sveta ji seveda ne uspe doseči tako, da se od njega distancira in ga s hladom »objektivne« opazovalke popisuje, da bi ga lahko kasneje rekonstruirala. Ne, Sciamma se brez zadržkov spusti na raven otrok in še pomisli ne, da bi jih kot odrasla vodila, pač pa se jim s popolnim zaupanjem prepusti, kar ji otroci vračajo z eno najbolj magičnih in poetičnih filmskih izkušenj.

Priporočen film za mlade 10+

 

Cena vstopnice
Redna: 5 €
Znižana*: 4 €
*otroci, dijaki in študetje

 

 

Kontakt in informacije
T: 05 335 40 15
E: mestnagalerija@kulturnidom-ng.si

 

 

Vstopnice lahko kupite na blagajni Kulturnega doma Nova Gorica ali preko spletne prodaje.

Komentar

»Film Céline Sciamma med drugim uteleša iskrivo preprosto rešitev uganke ustvarjanja v razmerah lockdowna: če okoliščine zahtevajo zmanjšanje obsega, približaj kamero. Mala mama je droben, zamrznjen trenutek v času, povečan pri visoki ločljivosti, dokler mikroskopsko ne postane gigantsko, skrivnost otrokove ljubezni do matere pa skrivnost vsake ljubezni.«

Jessica Kiang, Sight & Sound

 

»Kaj bi storil Miyazaki? je bila menda režiserkina ustvarjalna mantra in v njenih kreativnih odločitvah je resnično mogoče čutiti brezčasno energijo najboljših del Studia Ghibli. Naj boste stari šest ali šestdeset let, ta osupljivo pronicljiva in presunljivo upanja polna filmska pesem vam bo pretresla srce, razširila pogled in razvedrila duha, celo medtem ko si boste brisali solze.«

Mark Kermode, The Observer

 

»Potreben je bil pogled Céline Sciamma, da je iz filma, posnetega iz otroške perspektive, nastalo fantastično, celo metafizično delo. Režiserka in scenaristka v vseh svojih delih raziskuje meje svobode likov glede na stanje v družbi. Njen peti celovečerec Mala mama je poln čiste filmske magije, saj avtorica brez posebnih učinkov doseže, da začnemo verjeti – ne v bližnja srečanja ,tretje vrste‛, temveč v bližnje srečanje neke ,druge matere‛.«

Clarisse Fabre, Le Monde

 

Izjava avtorice

»Mala mama temelji na zelo preprosti ideji: srečanju in prijateljstvu med deklico in njeno mamo kot otrokom. Zamisel sem raziskovala, kot bi bila v njej nekakšna čarobna moč. Občutek sem imela, da razmišljam o novi matrici, da zgodba pripada vsem in da bom le podala svojo intimno interpretacijo. Predstavljati si sebe v odnosu s staršem kot otrokom je misel, s katero se lahko vsakdo poigrava, sanja svojo zgodbo, na novo odkriva razmerje. To je stroj za intimnost, ki nima meja. Pri razvijanju ideje sem resnično uživala, zdela se mi je ganljiva in zabavna. Upam, da je to navdušenje čutiti tudi v filmu. /…/ Mala mama je nov prispevek k zgodbam o potovanju skozi čas. To je intimno popotovanje, pri katerem ne gre za prihodnost ali preteklost, temveč za nekakšen skupni čas. Potovanje brez časovnega stroja ali vozila. Stroj je film sam, natančneje njegova montaža. Ta like teleportira in jih ponovno združi. /…/ Film sem si zamislila kot izkušnjo, ki bi jo odrasli in otroci doživeli skupaj. Namenjen je združevanju, saj mladim in starim ponuja enake možnosti za sodelovanje in občutenje. Omogoča jim nekakšen skupni prostor igre, kot obema junakinjama. Izumiti skuša novo obliko kroženja med generacijami in telesi. Zato je zasnovan za kino. Gre za skupinsko, fizično izkušnjo. Upam, da bodo ljudje ob odhodu iz kinodvorane drug drugega videli drugače.«
Céline Sciamma, režiserka in scenaristka

 

Režiserka

Céline Sciamma se je rodila leta 1978 v pariškem predmestju Cergy-Pontoise. Na univerzi Nanterre je magistrirala iz francoske književnosti, na filmski šoli La Fémis pa diplomirala iz scenaristike. Na mednarodno filmsko prizorišče se je prebila že s prvencem Vodne lilije (Naissance des pieuvres, 2006), intimno lirično pripovedjo o treh najstniških dekletih, ki prvo ljubezen doživljajo na zelo različne načine. Film, ki je bil premierno prikazan v sklopu Posebni pogled na festivalu v Cannesu, je med drugim prejel prestižno priznanje Louisa Delluca in tri nominacije za nagrado cezar. Sledila je Pobalinka (Tomboy, 2011), še ena tenkočutna pripoved o tegobah odraščanja in vprašanju spolne identitete, tokrat s perspektive desetletne deklice. Film je odprl sekcijo Panorama berlinskega filmskega festivala in požel navdušenje tako pri kritikih kot pri občinstvu. Tudi v tretjem celovečercu Banda punc (Bande de filles), ki je leta 2014 odprl sekcijo Štirinajst dni režiserjev festivala v Cannesu, je Céline Sciamma spremljala odraščajočo mladenko, ki išče svojo identiteto, razpeta med lastnimi željami in pričakovanji družbe. Nato smo si lahko ogledali Portret mladenke v ognju (Portrait de la jeune fille en feu, 2019), intimno, čutno zgodovinsko romanco, v kateri je režiserka znova ujela trenutek osvobajanja ženske identitete – tokrat zaklenjene v zatohle patriarhalne kodekse 18. stoletja. Film je med drugim prejel nagrado za najboljši scenarij v Cannesu.

Mogoče vas zanima tudi …