Kulturni dom Nova Gorica, Bevkov trg 4, SI-5000 Nova Gorica

T: + 386 5 335 40 10

Group 10708
Filmska sezona 2024/25

 

Štirje mali odrasli (Neljä pientä aikuista, Finska, 2023, 122 min.)

 

Ljubi in pusti ljubiti! Finska komična drama pripoveduje o paru srednjih let, ki se odloči vstopiti v zapleteni svet poliamorije. Nenavadna »zgodba o odraščanju« je na zadnjem Liffu prejela nagrado žirije Art kino mreže Slovenije.

 

Režija: Selma Vilhunen
Scenarij: Selma Vilhunen
Fotografija: Juice Huhtala Montaža: Antti Reikko
Glasba: Sarah Assbring, Jacob Haage
Igrajo: Alma Pöysti, Eero Milonoff, Oona Airola, Pietu Wikström
Festivali, nagrade: Rotterdam (svetovna premiera); Göteborg (nagrada za najboljšo igralko); nacionalna finska filmska nagrada jussi za najboljšo glavno vlogo; Liffe (nagrada žirije Art kino mreže Slovenije)
Distribucija: Demiurg
Žanr: Drama

 

Zgodba

Uspešna poslanka Juulia je na videz srečno poročena s pastorjem Matiasom. Ko odkrije, da jo mož že nekaj časa vara z Enni, se ji najprej sesuje svet, nato pa jima predlaga, da zaživijo v poliamornem razmerju. Med raziskovanjem novih pravil se Juulia zaljubi v mladega Misko …

 

Izjava avtorja
»Film Štirje mali odrasli raziskuje ljubezen skozi zgodbo o štirih nepopolnih, a očarljivih posameznikih. Juulia, Matias, Enni in Miska želijo zrušiti vsiljene norme monogamije, hkrati pa hrepenijo po občutku varnosti. Po najboljših močeh krmarijo med lastnimi potrebami in potrebami drugih. Toda kako naj človek oceni pravičnost neke odločitve, ko pa vsakdo doživlja stvari na drugačen način?
Mislim, da ljubezen in empatija nista preprosti temi, ampak zelo kompleksni – in tudi nujni. Če želimo kot človeštvo preživeti krize, kot so podnebne spremembe in izumiranje vrst, moramo združiti moči in se z izzivi spopasti skupaj. To pomeni, da se moramo naučiti sklepati kompromise, spreminjati stališča in resnično spoštovati ljudi, ki so povsem drugačni od nas.
Film Štirje mali odrasli pripoveduje o romantični ljubezni, raziskuje pa tudi, kaj pomeni biti človek med drugimi ljudmi. Kot scenaristko in režiserko me vse manj zanima namenjanje prostora prikazom nasilja in sebičnosti, in to zgolj zaradi dramskega učinka. Tako samo sebe kot gledalce bi rada izzvala, da bi našli suspenz in konflikt v likih, ki se vsaj trudijo biti prijazni, tudi če jim ne uspe vedno.
/…/ O temi sem prebrala veliko knjig, na primer More Than Two: A Practical Guide to Ethical Polyamory Franklina Veauxa in Eve Rickert. Knjiga je bila pravo odkritje, saj se mi je zdelo, da vsebuje odlične nasvete o odnosih na splošno. Tudi za monogamne ljudi je to zelo pronicljiv vodič o tem, kako postaviti meje in hkrati spoštovati drugo osebo. /…/ V spomin se mi je zelo vtisnila tudi knjiga bell hooks All About Love. Poleg tega sem opravila številne intervjuje, med njimi z nekaterimi zelo vernimi poliamoristi; zanimivo je bilo slišati, kako ne vidijo nobenega neskladja med nauki Svetega pisma in poliamorijo – ravno nasprotno!«
Selma Vilhunen

 

Cena vstopnice
Redna: 5,5 €
Znižana*: 4,5 €
*otroci, dijaki in študentje

 

 

Kontakt in informacije
T: 05 335 40 15
E: mestnagalerija@kulturnidom-ng.si

 

 

Vstopnice lahko kupite na blagajni Kulturnega doma Nova Gorica ali preko spletne prodaje.

Mogoče vas zanima tudi …

Filmska sezona 2024/25

 

20.000 vrst čebel (20.000 especies de abejas, Španija, 2023, 129 min.)

 

Tankočutna, s soncem obsijana zgodba o otroku, ki išče svoje ime. Prvenec baskovske režiserke je devetletni igralki prinesel nagrado za najboljšo vlogo na lanskem Berlinalu.


Režija:
Estibaliz Urresola Solaguren
Scenarij: Estibaliz Urresola Solaguren
Fotografija: Gina Ferrer García
Montaža: Raúl Barreras
Zvok: Eva Valiño
Igrajo: Sofía Otero, Patricia López Arnaiz, Ane Gabarain, Itziar Lazkano, Martxelo Rubio, Sara Cózar, Unax Hayden, Andere Garabieta, Miguel Garcés
Festivali, nagrade: Berlinale (nagrada za najboljšo glavno vlogo); nagrada goya za najboljši izvirni scenarij, najboljšo režijo prvenca in najboljšo stransko vlogo; Málaga (nagrada za najboljši španski film in najboljšo stransko igralko); Hongkong (nagrada za najboljšo igralko v kategoriji svetovnega filma); San Sebastián (nagrada sebastiane); nagrada feroz (španski zlati globus) za najboljšo stransko vlogo; štiri nagrade platino, tudi za najboljši prvenec; nominacija za evropsko filmsko nagrado za odkritje leta – nagrada FIPRESCI; nominacija za nagrado občinstva LUX; Liffe
Distribucija: Demiurg
Žanr: Drama

 

Zgodba

Osemletni deklici ni všeč, ko jo ljudje kličejo z imenom Aitor. Vzdevek Cocó zveni bolje, a tudi ne čisto prav. Medtem ko med čebeljimi panji raziskuje svojo identiteto, ženske iz njene družine razmišljajo o lastnih življenjih in željah …

 

Izjava avtorja

»V svojih filmih si vedno znova zastavljam vprašanja, kot so: kdaj ugotovimo, kdo smo; kako je naše razumevanje identitete povezano s telesom; ali je samoidentiteta zgolj intimen in oseben občutek ali nanjo vpliva tudi zunanji pogled? /…/ 20.000 vrst čebel je zgodba o odraščanju, v kateri raziskujem odnos med telesom, spolom in identiteto /…/. To ni le film o transspolnem otroku, temveč medgeneracijski portret, ki govori o identiteti in sprejetosti v družini, oblikovanju odnosov med spoloma, tradiciji in spremembah, predvsem pa o potrebi, da bi nas imeli radi takšne, kakršni smo. /…/ Rodila sem se kot peta od šestih otrok, večinoma deklic. Od nekdaj sem čutila neskladje med vlogo, ki mi je bila dodeljena doma, in pričakovanji v zvezi z mojim obnašanjem v družbi. Od šestega do trinajstega leta sem se ukvarjala s plavanjem. Vsak dan sem trenirala, tekmovala v dekliški kategoriji in se preoblačila v garderobah, ločenih po spolu. /…/ Ker sem imela rada šport, sem večino otroštva preživela obkrožena s fanti – uživala sem v telesni dejavnosti, tekmovanjih, igranju iger … Toda hkrati se nikoli nisem zares počutila kot del te skupine. /…/ Film je nastal iz potrebe, da postavim pod vprašaj togi sistem spolov, ki zanika in družbeno kaznuje območja med obema skrajnostma. To zanikanje je povzročilo in še vedno povzroča veliko trpljenja. /…/ Obrnila sem se na združenje, ki me je povezalo s približno dvajsetimi družinami z otroki, starimi od tri do devet let. /…/ Zelo se me je dotaknilo, ko so mi nekatere družine povedale, da je bilo [soočenje z otrokovo transspolnostjo] zanje pozitivna izkušnja, ki jih je še bolj povezala. Vsega skupaj niso doživljali kot težave, temveč kot proces, ki je postavil pod drobnogled družinska pravila in jim omogočil, da jih spremenijo. Prisililo jih je, da znova premislijo svoj odnos do otroka, svojo vlogo matere oziroma očeta, pa tudi lastne izkušnje v zvezi z vprašanjem identitete. Čudovito se mi je zdelo tudi, da družine nikoli niso uporabile besede ‘tranzicija’ za opis procesa, skozi katerega naj bi šli njihovi transspolni otroci. Nasprotno: ‘tranzicijo’ sta doživela njihov lastni pogled in pogled okolice. Otroci so ostali, kar so bili; spremeniti in razviti so se morali drugi. Mislim, da to idejo najdemo tudi v mojem filmu. /…/ V panju ima vsaka čebela svojo vlogo in vse so nujne za delovanje skupine. Toda panj je več kot le vsota posameznih čebel; sam po sebi je živ organizem. To se mi je zdela zanimiva metafora za film, ki govori o napetosti med posameznikom in skupnostjo. /…/ Poleg tega imajo čebele in čebelnjaki pomembno družbeno in duhovno vlogo v življenju Baskov, katerih kulturo sem prav tako želela prikazati.«
Estibaliz Urresola Solaguren

Cena vstopnice
Redna: 5,5 €
Znižana*: 4,5 €
*otroci, dijaki in študentje

 

 

Kontakt in informacije
T: 05 335 40 15
E: mestnagalerija@kulturnidom-ng.si

 

 

Vstopnice lahko kupite na blagajni Kulturnega doma Nova Gorica ali preko spletne prodaje.

Mogoče vas zanima tudi …

Filmska sezona 2024/25

 

Radikal (Radical, Mehika, 2023, 125 min.), 13+

 

»Na svetu je toliko ljudi, ki nikoli ne dobijo priložnosti. To je zgodba o tem, kaj se zgodi, ko jo dobijo.« Film, posnet po resnični zgodbi o nekonvencionalnem mehiškem učitelju, je prejel nagrado občinstva na festivalu Sundance in bil nato zelo uspešen tudi v kinih.

 

Režija: Christopher Zalla
Scenarij: Christopher Zalla po članku Joshue Davisa A Radical Way of Unleashing a Generation of Geniuses, objavljenem v reviji Wired
Fotografija: Mateo Londoño
Montaža: Eugenio Richer
Igrajo: Eugenio Derbez, Daniel Haddad, Gilberto Barraza, Jennifer Trejo, Mia Fernanda Solis, Danilo Guardiola
Festivali, nagrade: Sundance (glavna nagrada občinstva); Mill Valley (nagrada občinstva); nagrada CANACINE za najboljši film, najboljšega igralca in najbolj donosen mehiški film; Sydney; Zagreb; Liffe
Distribucija: Demiurg
Žanr: Drama

 

Zgodba

Učenci osnovne šole v obmejnem mehiškem mestu sodijo med najslabše v državi. Njihov svet je poln nasilja, revščine in korupcije, v razredu pa vlada vzdušje strogosti in discipline. Toda novi učitelj Sergio se odloči poskusiti nekaj povsem drugačnega. Da bi prebudil radovednost učencev in pomagal uresničiti njihov potencial, vpelje radikalno novo metodo poučevanja. Rezultati presenetijo vse …

 

Izjava avtorja 

»Leta 2018 mi je [producent] Ben Odell poslal članek iz revije Wired o Sergiu Juárezu Correi in učinkoviti novi metodi poučevanja, ki jo je uvedel v osnovni šoli v mestu Matamoros v Mehiki. /…/ Njegovi učenci so v enem samem letu dosegli neverjeten uspeh. Toda še bolj presenetljiv se mi je zdel podatek, kako dobro so se odrezali. Deset se jih je uvrstilo med 0,1 odstotka najboljših v vsej državi. /…/ Filmi o učitelju in učencih niso nič novega, toda v tem projektu sem videl priložnost, da zgodbo povem na nov način. Ena od očitnih novosti je kraj dogajanja, saj takšna zgodba v Mehiki še ni bila povedana. /…/ Film se dogaja leta 2011, v času, ko so bile razmere v Matamorosu še posebej brutalne: starši niso pustili otrok od doma, dokler se niso prepričali, da je zrak čist; zvoki streljanja in trupla na ulicah so bili nekaj običajnega. Poleg tega javno izobraževanje v Srednji Ameriki preprosto ni v dobrem stanju. Šolski dan traja le štiri do pet ur, sredstva so skromna, ljudje pa šole pogosto ne dojemajo kot kraja, ki bi lahko pomagal izboljšati posameznikov življenjski položaj. /…/ Potem ko je iz leta v leto neuspešno skušal doseči svoje učence, je Sergio doživel živčni zlom. V obupanem iskanju rešitve je na spletu naletel na predavanje o novi vrsti poučevanja, pri kateri učni proces usmerja otrok. Brez kakršnihkoli izkušenj ali usposabljanja se je metodo odločil vpeljati. /…/ Zgodba se je znašla na naslovnicah zaradi izjemnih rezultatov, ki jih je Sergio dosegel v tako kratkem času. Toda meni se je zdelo veliko bolj zanimivo opazovati, kako vzklije seme znanja, ter človeško povezanost, ki je potrebna, da se razcveti. /…/ Dandanes ljudje, zlasti otroci, nikoli ne dobijo priložnosti, da bi pokazali, česa so sposobni in kaj lahko naredijo iz sebe. Rad bi verjel, da moj film pokaže, kako močne in daljnosežne so lahko posledice, ko ljudje dobijo priložnost.«

Christopher Zalla

 

Komentar

»Navdihujoča zgodba, polna upanja in topline. /…/ Film bi lahko bil eden tistih, ki bo navdihnil novo generacijo učiteljev, da prevzamejo pobudo in poskusijo spremeniti svet.«Ethan Anderton, SlashFilm

 

»Sergio je učitelj, ki noče biti del problema, ampak del rešitve, zato verjame, da je treba učiti najslabše in najboljše – brez resentimenta, brez frustracij, brez napetosti, brez torture, brez mizantropije. V učilnico prinese le sebe, svoj entuziazem, svoj nasmeh in svojo srečo, da lahko uči. In pri tem je igriv, inovativen, alternativen, formativen in transformativen – učencem tako spretno prepusti, da v učnem procesu presenetijo sebe, da razred zgub prelevi v razred zmagovalcev. Razred autsajderjev v razred insajderjev. In Radikal, melodično naturalistično posnet po resnični zgodbi, ne pušča nobenega dvoma, da bi bil svet brez njega slabši. ZA+«
Marcel Štefančič, jr., Mladina

Cena vstopnice
Redna: 5,5 €
Znižana*: 4,5 €
*otroci, dijaki in študentje

 

 

Kontakt in informacije
T: 05 335 40 15
E: mestnagalerija@kulturnidom-ng.si

 

 

Vstopnice lahko kupite na blagajni Kulturnega doma Nova Gorica ali preko spletne prodaje.

Mogoče vas zanima tudi …

Filmska sezona 2024/25

 

Naključni morilec (Hit Man, ZDA, 2023, 115 min.)

 

Film Richarda Linklaterja je bolj ali manj resnična zgodba o lažnem najetem morilcu – je domiselna eksistencialna komedija o identiteti, predvsem pa seksi, zabavna in nenehno presenetljiva filmska poslastica.

 

Režija: Richard Linklater
Scenarij: Richard Linklater, Glen Powell
Fotografija: Shane F. Kelly
Montaža: Sandra Adair
Glasba: Graham Reynolds
Igrajo: Glen Powell, Adria Arjona, Austin Amelio, Retta, Sanjay Rao, Molly Bernard, Evan Holtzman
Festivali, nagrade: Benetke; Toronto; New York; London; Sundance
Distribucija: Karantanija cinemas
Žanr: komedija

 

Zgodba

Gary Johnson je resnobni profesor filozofije, ki študentom predava o teoriji morale, v prostem času pa za neworleanško policijo igra vlogo plačanega morilca. Neobičajno nadarjen za vživljanje v različne like nastavlja past nesrečnikom, ki upajo, da se bodo znebili nezvestega zakonca ali zlobnega šefa. Nekega dne pa se znajde na moralno vprašljivem terenu, ko se zaplete v vročo romanco z eno od potencialnih zločink, lepo mladenko po imenu Madison …

 

Izjava avtorjev

»Naključni morilec je svobodno prirejen po članku iz rubrike o resničnih zločinih, ki sem ga pred skoraj dvajsetimi leti prebral v časopisu Texas Monthly. Film skuša spojiti različne žanre – komedijo, noir, triler, psihološko študijo –, predvsem pa se poglobiti v pojem identitete in raziskati, kako fiksne so naše osebnosti.«
Richard Linklater

 

»V bistvu gre za fantazijo. Želimo se ji prepustiti. Posneli smo film, ki ni le zabaven, ampak tudi seksi in vznemirljiv … ima čisto vse, celo prvi Linklaterjev spolni prizor – to je popoln film za zmenek!«
Glen Powell

Cena vstopnice
Redna: 5,5 €
Znižana*: 4,5 €
*otroci, dijaki in študentje

 

 

Kontakt in informacije
T: 05 335 40 15
E: mestnagalerija@kulturnidom-ng.si

 

 

Vstopnice lahko kupite na blagajni Kulturnega doma Nova Gorica ali preko spletne prodaje.

Mogoče vas zanima tudi …

Filmski vrtiljak 2024/2025

 

Robotove sanje (Robot Dreams, Španija, Francija, 2023, 101 min.), 12+

 

Animirani film, ki brez besed naslika barvito in toplo pripoved o pomenu prijateljstva in njegovi krhkosti. Film je hkrati tudi ljubezensko pismo New Yorku. Nominiranec za oskarja in prejemnik številnih najpomembnejših nagrad za najboljši animirani film leta.

 

Režija: Pablo Berger
Strip (knjižna predloga): Sara Varon
Scenarij: Pablo Berger
Animacija: Benoît Feroumont
Montaža: Fernando Franco
Glasba: Alfonso de Vilallonga
Festivali, nagrade: nominacija za oskarja 2024; evropska filmska nagrada za najboljši celovečerni animirani film; nagrada annie za najboljši neodvisni celovečerec; Annecy (nagrada za najboljši film); nominacije za nagrade annie; Sitges (nagrada občinstva); Toronto (nagrada filmskih kritikov za najboljši animirani celovečerec); Cinekid; nagrada gaudí za najboljši animirani film in za najboljšo filmsko glasbo
Distribucija: Fivia – Vojnik
Žanr: animirani, družinski film

 

Zgodba
New York, iz zvočnikov donijo udarni ritmi osemdesetih. Pes preživlja večere enolično in osamljeno – večerja iz mikrovalovke, brezciljno preklapljanje TV-programov. Ko zagleda reklamo za robotskega spremljevalca, ne pomišlja dolgo in zavrti telefon. Paket z Robotom je kmalu pred njegovimi vrati. Pes in Robot v trenutku postaneta neločljiva. Nato pa zadnji poletni dan na plaži spremeni vse.

 

 

Izjava avtorja
»Nikoli si nisem predstavljal, da bi ustvaril animiran film, vendar me je zgodba knjige močno prevzela. Spravila me je v smeh in sanjarjenje. Presenetila me je ter me spodbudila k razmisleku o prijateljstvu in njegovi krhkosti, o tem, kako premagovati konec razmerja. Duša te zgodbe me je pognala k ustvarjanju filma Robotove sanje.«
Pablo Berger

 

Cena vstopnice
Redna: 5,5 €
Znižana*: 4,5 €
*otroci, dijaki in študentje

 

 

Kontakt in informacije
T: 05 335 40 15
E: mestnagalerija@kulturnidom-ng.si

 

 

Vstopnice lahko kupite na blagajni Kulturnega doma Nova Gorica ali preko spletne prodaje.

Mogoče vas zanima tudi …

Filmski vrtiljak 2024/2025

 

Dnevnik Pauline P. (Dnevnik Pauline P., Hrvaška, 2023, 96 min., sinh.), 7+

 

Paulina P., zvedav in pogumen deklič, tako rekoč z vsemi “žavbami” namazano dekle, je junakinja … no, junakinja svojega sveta. Malo resničnega, malo domišljijskega, kakor se za navihano devetletnico tudi spodobi. Hrvaška filmska in knjižna uspešnica leta.

 

Režija: Neven Hitrec
Scenarij: Dora Delbianco, Ivan Turković-Krnjak
Knjižna predloga: Sanja Polak
Fotografija: Dragan Marković Markoni
Montaža: Slaven Zečević
Zvok: Julij Zornik
Glasba: Darko Hajsek
Igrajo: Katja Matković, Judita Franković Brdar, Igor Kovač, Borko Perić
Distribucija: Jučer
Žanr: družinski film

 

Zgodba
Paulina P. je učenka 3. c razreda; živi z mamo in očetom ter novim družinskim članom, kužkom. S prijateljicami je težko, starša se prepirata – in kaj bo z njeno simpatijo? Težave v ljubezni, prijateljstvu in doma na duhovit način zapisuje v svoj dnevnik. Rešuje jih z veliko domišljije in s kančkom čarovnije, pri tem pa nepopustljivo premika meje, saj je v Paulininem svetu vse mogoče.

 

 

Izjava avtorja
»Želel sem ustvariti duhovit in empatičen film, ki bi gledalce pustil nasmejane in dobre volje. Osebno poznam in obožujem vzdušje, jezik in humor, ki so vtkani v ta film. Človek se počuti sproščeno in varno, ko zgodba spoštuje družinske vrednote in vsak lik obravnava s polnim človeškim spoštovanjem, tudi takrat, ko ga satirično potegne za rokav. Pri ustvarjanju sta mi bila za vzor klasični hrvaški strip, na primer legendarni Durica Ivice Bednjanca, pa tudi igriva forma in ustvarjalna raznolikost risank zagrebške šole animiranega filma. Doživljanje filma je močno odvisno od igre in značajev otrok, ki imajo glavne vloge. Moral sem ga režirati z veliko znanja, tudi poznavanja otroške psihologije, ter vključiti nekaj norega in dodatno energijo, brez katere ne bi zadeli želenega vzdušja celote.«
Neven Hitrec, režiser

Cena vstopnice
Redna: 5,5 €
Znižana*: 4,5 €
*otroci, dijaki in študentje

 

 

Kontakt in informacije
T: 05 335 40 15
E: mestnagalerija@kulturnidom-ng.si

 

 

Vstopnice lahko kupite na blagajni Kulturnega doma Nova Gorica ali preko spletne prodaje.

Mogoče vas zanima tudi …

Filmska sezona 2024/25

 

Samsara (Samsara, Španija, 2023, 113 min.)

 

Duša potuje med Laosom in Tanzanijo, iz enega telesa v drugo. Samsara nas povabi, da zapremo oči in se ji pridružimo … V meditativnem popotovanju, imenovanem po budističnem ciklu življenja, smrti in reinkarnacije, Lois Patiño nadaljuje z raziskovanjem filma kot potopitvene izkušnje.

 

Režija: Lois Patiño
Scenarij: Lois Patiño, Garbińe Ortega
Fotografija: Mauro Herce, Jessica Sarah Rinland
Montaža: Lois Patiño
Glasba in zvok: Xabier Erkizia
Nastopajo: Amid Keomany, Toumor Xiong, Simone Milavanh, Mariam Vuaa Mtego, Juwairiya Idrisa Uwesu, Bernedeta Gaspar, Ame Simai
Festivali, nagrade: Berlinale (posebna nagrada žirije v sekciji Srečanja); Solun (nagrada za najboljši film v sekciji Film Forward); Lima (nagrada za najboljši ibero-ameriški film); FICUNAM (nagrada občinstva); Jeonju; IndieLisboa; Karlovi Vari; London; Solun; IDFA; Liffe
Distribucija: Cinemania group
Žanr: Drama

 

Zgodba
Laos. Budistični najstnik vsako jutro prečka reko, da bi starejši ženski bral iz Tibetanske knjige mrtvih, vodnika v posmrtno življenje. Ko napoči starkina zadnja ura, ji mladenič v uho zašepeta zaključne odlomke knjige in njena duša se odpravi na pot proti ponovnemu rojstvu v naslednjem telesu …

 

 

Izjava avtorja

»Mislim, da nas zanimajo stvari, ki jih ne razumemo. Vse kulture in religije skušajo s pomočjo mitov in verovanj ponuditi odgovore na neznano. Eno najpomembnejših je vprašanje, kaj nas čaka po smrti. Zdi se, da skušajo te zgodbe ublažiti naš strah pred smrtjo. S Samsaro sem se želel posvetiti budističnemu odgovoru na to skrivnost. V Tibetanski knjigi mrtvih, besedilu, ki naj bi nam ga brali pred smrtjo, so budisti opisali zelo kompleksno in celovito izkušnjo. Knjiga pravi: zgodilo se bo to in to, nič ni neznanega, ne bojte se, vse je del vas. /…/
V Samsari se osredotočam na nekatere stalnice mojega ustvarjanja: razmislek o odnosu med človekom in pokrajino; antropološki interes, usmerjen zlasti v mitsko in duhovno; ter željo, da bi gledalcu pričaral intimno, meditativno izkušnjo. V prejšnjih filmih sem razvil koncepte, ki težijo k ‘izpraznjenju’ slike: oddaljenost, trajanje in negibnost. Človeški liki so videti zelo oddaljeni, skoraj ohromljeni, kar sugerira izginevanje, raztapljanje človeka v pokrajini. Tako kot pri drugih filmih tudi v Samsari izhajam iz freudovskega koncepta ‘oceanskega občutka’: občutka, da smo del neke celote, podobno kot je kapljica vode neločljiv del oceana. Ta ideja duhovne povezanosti je prisotna tudi v konceptu budističnega razsvetljenja, ki ga projekt raziskuje.
V Samsari sem želel omenjeno ‘izpraznjenje’ slike popeljati korak dlje ter globlje raziskati idejo nevidnega v filmski umetnosti. Porodila se mi je zamisel o filmu, ki bi ga gledali z zaprtimi očmi. Filmsko izkušnjo sem želel približati meditaciji, dvorano pa spremeniti v prostor skupinske meditacije. Poleg tega me je zanimala pomnožitev podob, ki jo sproži dejanje zapiranja oči – način, kako zvok pri vsakem gledalcu prikliče drugačne podobe –, pa tudi edinstvena zaznavna izkušnja, ko s svetlobo obsijana veka postane nekakšen zaslon. Tibetanska knjiga mrtvih, ki vsebuje podroben opis posmrtnega življenja, se mi je zdela popolno izhodišče za razvoj te ideje. Filmska dvorana je namreč nekakšen prostor duhov, kjer je občutek minljivosti še posebej prisoten. /…/ Izkušnja je po eni strani zelo intimna, saj smo v svojem telesu in zgolj poslušamo, po drugi strani pa se zavedamo, da ljudje okoli nas doživljajo podobno. Mislim, da je to lahko zelo močna izkušnja. /…/
Želel bi, da občinstvo odide domov z občutkom, da smo vsi del iste celote. Ideja je prisotna v številnih mističnih vejah religij, kot sta na primer sufizem in katoliška mistika, seveda pa tudi v Tibetanski knjigi mrtvih. Eden ključnih ciljev knjige je prepoznati vso svetlobo kot svojo lastno in ves zvok kot svoj lasten. S Samsaro gremo še korak naprej, saj prek ideje o duši, ki potuje iz enega telesa v drugo, povežemo zelo različni kulturi. V nekem smislu gre za skromen poskus, da bi v svet vnesli več tovarištva. Mislim, da je to dober cilj.«
Lois Patiño

Cena vstopnice
Redna: 5,5 €
Znižana*: 4,5 €
*otroci, dijaki in študentje

 

 

Kontakt in informacije
T: 05 335 40 15
E: mestnagalerija@kulturnidom-ng.si

 

 

Vstopnice lahko kupite na blagajni Kulturnega doma Nova Gorica ali preko spletne prodaje.

Mogoče vas zanima tudi …

Skip to content