2020

ZGODOVINA LJUBEZNI, r. Sonja Prosenc (Slovenija, Italija, Norveška, 2018)

Mala dvorana Kulturnega doma Nova Gorica

zgodovina ljubezni 600x400

Zgodovina ljubezni (Slovenija, Italija, Norveška, 2018, barvni, 105 min.)

Režija: Sonja Prosenc
Scenarij: Sonja Prosenc
Fotografija: Mitja Ličen
Montaža: Frida Eggum Michaelsen
Igrajo: Doroteja Nadrah (Iva), Kristoffer Joner (dirigent), Zita Fusco (mati), Matej Zemljič (brat), Matija Vastl (oče), Daniele Tenze (inštruktor potapljanja)
Produkcija: Monoo, Nefertiti Film, Incitus
Nagrade, festivali: Karlovi Vari 2018: nagrada kristalna krogla – posebna omemba; Portorož – Festival slovenskega filma 2018: vesna za najboljšo fotografijo, vesna za najbolj izvirno filmsko delo; Split 2018: posebna festivalska nagrada za najboljši film
Distribucija: Monoo

Zgodba
Sedemnajstletna Iva se sooča s smrtjo svoje matere. Pod vplivom te velike osebne izgube in odkritja, da ni vedela vsega o svoji mami, se počasi potaplja v drugačen, skoraj sanjski svet, ki je daleč od njene realnosti.

Komentar
»Režiserka Sonja Prosenc /…/ ustvari avdiovizualno elegijo, ki poje o izgubi, žalovanju, ljubezni in skrivnosti. Kako globoko se lahko potopimo v žalost? Koliko vode je treba, da jo odplakne stran? /…/ Z jezikom eteričnih podob, arhetipskih slutenj, fluidnih metafor, simbolov, vizij in fantazmagorij – vizualnih in zvočnih (ena bolj izvirnih zvočnih podob na filmu) – ustvari mogočno senzorično izkušnjo in do potankosti natančno ujame občutek hromeče ujetosti v trenutek, ko se ustavi čas. Občutek nejasne norosti ob bolečini izgube, ki človeka zapre vase. Z Zgodovino ljubezni film spet postane celostno doživetje.«
Tina Lešničar, Delo

»Sonja Prosenc je ohranila izrazito čutni pristop, ki je občinstvo in kritike navdušil že pri njenem prvem filmu, a se je tokrat odmaknila od družbeno-političnega gledišča in se osredotočila na intimne družinske odnose, zlasti pa na notranji svet glavnega lika. /…/ Fotografija Mitje Lična je bogata in raznolika, enako velja tudi za prizorišča. Kameri pusti, da plava, se suče in sledi Ivi po ljubljanskih ulicah, veliki družinski hiši v predmestju in bujnih rečnih obrežjih – tako v sončni svetlobi kot v nočnih prizorih, osvetljenih s svetilkami, baklami in zasloni pametnih telefonov.«
Vladan Petković, Cineuropa

Izjava avtorja
»Začelo se je z razmišljanjem o tem, kako dva človeka, ki na videz nimata nič skupnega, vstopata v odnos, skozi neki dogodek, skozi izgubo. Kako se s tem spopadeta, kako najdeta prostor za žalovanje. O tem sem začela premišljevati zaradi dogajanja med snemanjem Drevesa, ko sva se z Mitjem [direktorjem fotografije] soočala s smrtjo v družini in se vsak prosti dan, ko nisva snemala, vozila v bolnišnico k osebi, ki je umirala. /…/ To je bilo tudi obdobje, ko sem precej premišljevala o – vsaj zame – moteči zahtevi današnje družbe, da bi bili vsi ekstrovertirani, neprestano dobre volje, nasmejani, easygoing in neproblematični za okolico /…/ Moj pristop izhaja iz tega, da filma ne jemljem kot ilustracijo zgodbe, ampak kot ustvarjanje filmske izkušnje skozi vse aspekte filmskega jezika, ki so si med seboj enakovredni in delujejo šele kot celota. Zase in za svoje sodelavce si seveda vedno želim, da ne bi delali nečesa tipičnega. Mislim, da v Sloveniji mladi ustvarjalci morda nimajo dovolj spodbude, da bi realizirali svoje vizije.«
Sonja Prosenc, režiserka in scenaristka

 

 

Kulturni dom Nova Gorica,
Bevkov trg 4, SI-5000 Nova Gorica
T: + 386 5 335 40 10

Kulturni dom Nova Gorica je član
Art kino mreža Slovenije Europa Cinemas KUDUS
 
Občina Ministrstvo za kulturo Radio Koper Radio Robin Hit US embassy